کد خبر: ۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵

دست دادن اینترنتی میسر شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروزه از طریق نرم افزارهایی چون اسکایپ می توان به صورت صوتی و تصویری و با کمترین هزینه با دوستان و آشنایانی که در کشورهای دور زندگی می کنند تماس گرفت. 

به گزارش خبرگزاری مهر،اکنون دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ در چین دستگاهی را ایجاد کرده اند که امکان دست دادن از راه دور و از طریق اینترنت را فراهم می کند. این دستگاه از یک گونه مچ بند که به ضربان نبض متصل می شود (برای فرستنده) و یک دست روباتیک (برای گیرنده) تشکیل شده است. 

این مچ بند یک الکترومیوگراف است که ضربان ساخته شده از ماهیچه ها را تجزیه می کند. این پالسها توسط یک برنامه پیشرفته به صورت یک سری از داده ها پردازش شده و از راه اینترنت ارسال می شوند. سپس دست مصنوعی کاربر گیرنده این اطلاعات را دریافت کرده و آنها را به دست دادن فیزیکی تبدیل می کند.

ایده پردازان این دستگاه در این خصوص توضیح دادند: "دست روباتیک می تواند تقریبا به صورت فوری حرکات اصلی دست انسان را تقلید کند و با کاربر دست دهد.

براساس گزارش تلگراف، امکان ارسال دست دادن فشرده و یا ضعیف و یا درست کردن علامت OK به معنی تائید و یا V به معنی پیروزی و آشتی با انگشتان دست و سپس فرستادن آنها از طریق اینترنت بر روی دست روباتیک وجود دارد.

این اندام مصنوعی کنترل از راه اینترنت می تواند به عنوان یک اسباب بازی از کریسمس آینده به قیمت 74 یورو وارد بازار شود.

مهم ترین مشکل در توسعه این دستگاه این است که دست انسان دارای آزادی حرکت بسیار بالاتر از حرکت دست روباتیک است. به منظور کاهش این مشکل می توان تعداد حرکات حاضر در دست مصنوعی را افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین