کد خبر: ۹۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱

چمران: شهر صاحب دارد؛ آنتن‌های غیرقانونی برچیده می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، مهدی چمران در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه ساماندهی دكل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی در تهران، اظهار داشت: بسیاری از مكان‌هایی كه از نظر نصب دكل‌های مخابراتی مورد اعتراض اعضای شورای شهر تهران بود، در لیست ارائه شده به شورا قرار نداشت. 

وی افزود: این در حالیست است كه مطلع هستیم در یك حیاط 30 متری آنتن و دكل مخابراتی نصب شده و حتی از حیاط و پشت بام خانه دیگر نیز عكس گرفته بودیم؛ اما موارد فوق در این لیست وجود نداشت. 

چمران ادامه داد: حتی شاهد بودیم سه دكل و آنتن مخابراتی به فاصله 50 متری از یكدیگر نصب شده بود. 

وی با انتقاد از لیست ارائه شده توسط شركت مخابرات درباره مكان دقیق نصب آنتن‌ها، تصریح كرد: شهر صاحب دارد و تمام آنتن‌های غیرقانونی نصب شده در صورت تصویب این لایحه حذف می‌شود. 

خصرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با مخالفت برای ارائه فرصت یك هفته‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات كارشناسی كمیسیون‌ها، یادآور شد: خواستاریم نسبت به مسائل تخصصی و سلامتی شهروندان دقت بیشتری شود و با دید وسواس گونه به آن نگاه شود. 

وی افزود: از این امر نگران هستیم كه شركت‌های زیر مجموعه شهرداری نگاه درآمدی و منفعت طلبانه نسبت به این موضوع داشته باشند.

* شركت مخابرات ابهامات جانمایی آنتن‌های مخابراتی را برطرف نكرده است

معصومه ابتكار، عضو كمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از لیست شركت مخابرات، اظهار داشت: هنوز ابهامات بسیاری درباره جانمایی آنتن‌های مخابراتی وجود دارد و این شركت هنوز نتوانسته با پاسخگویی به سوالات اعضای شورا ابهامات را از بین برد.
وی به لزوم تعیین استانداردهای نصب آنت‌ها در اماكن عمومی اشاره و خاطرنشان كرد: باید مشخص شود كه شعاع مجاز نصب آنتن‌ها در مناطق مسكونی، بیمارستان‌ها و محیط‌های آموزشی به چه صورت است تا مردم با حضور بلند مدت در این مكان‌ها دچار مشكلاتی سلامتی نشوند.
ابتكار تصریح كرد: متأسفانه آنچه كه در شهر مشاهده می‌شود حكایت از عدم رعایت استانداردهای مربوط به نصب آنتن‌ها دارد.
وی با بیان اینكه آیا جانمایی حجمی آنتن‌ها جوابگوی دغدغه‌های پیش رو است یا خیر؟ گفت: برخی اطلاعات حاصله حاكی است نه تنها استانداردهای لازم در محل نصب آنتن‌ها صورت نمی‌گیرد بلكه نظارت كافی نیز بر این امر وجود ندارد
براساس این گزارش ادامه بررسی این لایحه به هفته آینده موكول شد.

*تصویب آیین‌نامه اجرایی مواد 16 و 17 مصوبه بودجه شورای شهر

به گزارش خبرنگار شهری فارس، طرح دستورالعمل اجرایی انجام هزینه از محل اعتبارات مواد 16 و 18 اعتبارات جاری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز به تصویب رسید.
براساس این مصوبه با استناد به بندهای قانونی و وظایف و اختیارات شورای شهر به منظور اعمال نظارت و مدیریت شهری بر نحوه عملكرد اعتبارات ردیف‌های بودجه‌ای «كمك پرداخت‌های دیگر به بخش عمومی» و همچنین «كمك‌های پرداخت‌های دیگر به بخش خصوصی شورای شهر» مورد بررسی قرار گرفت.
براساس بودجه مصوب برای كمك به سایر پرداخت‌های بخش خصوصی شامل موسسات دولتی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بهداشتی، توان‌بخشی و نگهداری از معلولان جسمی و روانی و همچنین كودكان بی‌سرپرست، مراكز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص وابسته به نهادهای دولتی و عمومی مشمول این وظیفه اعتباری می‌شوند.
براساس این گزارش كمك و سایر پرداخت‌ها به بخش خصوصی نیز شامل اشخاص حقیقی از جمله افراد كم درآمد كه برای رفع مشكل اساسی زندگی خود یا خانواده همچون بیماری و بدهی مستحق دریافت كمك مالی هستند، می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین