این فروش، که بزرگترین افتتاحیه برای یک فیلم اورجینال در دوران پس از پاندمی است، گواهی بر توان جذب مخاطب کوگلر و جردن در گیشه است. همچنین نشان میدهد که تماشاگران فقط به دنبال دنبالههای ابرقهرمانی یا فرنچایزهای اکشن قدیمی نیستند.
اما «گناهکاران» برای سودآوری باید مسیر موفقیت خود را در سالنهای سینما ادامه دهد، چراکه هزینه تولید این فیلم ۹۰ میلیون دلار بوده و حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار نیز صرف بازاریابی جهانی شده است. با توجه به اینکه نیمی از فروش بلیتها به سینماها تعلق میگیرد، «گناهکاران» باید حدود ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلیون دلار در سطح جهانی بفروشد تا در گیشه به نقطه سر به سر برسد. طبق گزارشها، قرارداد کوگلر شامل دریافت سهم از درآمد ناخالص اولیه است یعنی او پیش از رسیدن فیلم به سودآوری، درصدی از درآمد را دریافت میکند.
اگرچه فیلم در بازارهای بینالمللی آغاز کندی داشت و تنها ۱۵.۴ میلیون دلار از ۷۱ بازار در آخر هفته گذشته به دست آورد، اما ناظران باکس آفیس معتقدند نقدهای درخشان فیلم باعث تداوم فروش آن در سینماها خواهد شد.
دیویدای. گراس، مدیر شرکت مشاوره سینمایی FranchiseRe میگوید: «این افتتاحیهای عالی برای یک فیلم ترسناک تاریخی است. رایان کوگلر و مایکل بی. جردن جزو بااستعدادترین و محبوبترین افراد در هالیوود هستند.»، اما او هشدار میدهد: «هزینه عظیم تولید، سایهای سنگین بر سودآوری فیلم خواهد انداخت.»
پنج دلیل موفقیت «گناهکاران» در آخر هفته افتتاحیه در آمریکای شمالی به قرار زیر است:
۱. کوگلر و جردن ستارههای گیشه هستند
همکاریهای موفق قبلی آنها در فیلمهایی مانند «کرید» و «پلنگ سیاه» نشان دادهاند که این دو نفر در خلق فیلمهایی که بلیت میفروشند استادند. تمام فیلمهای قبلی کوگلر نمرات عالی از CinemaScore گرفتهاند (از جمله A و A+) و آثار او در مجموع ۲.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشتهاند. جردن نیز با فیلم «کرید ۳» به موفقترین قسمت این سهگانه تبدیل شد و ۲۷۵ میلیون دلار فروخت. موفقیت فیلمی اورجینال مثل «گناهکاران» که برند شناختهشدهای ندارد، نشان میدهد که نام این دو نفر خودش برند است.
۲. استقبال پرشور تماشاگران از فیلم
در «گناهکاران» که در دهه ۱۹۳۰ جریان دارد، جردن نقش دو قلوهای همسان، اسموک و استک، را بازی میکند که پس از جنگ جهانی اول به جنوب آمریکا بازمیگردند و یک جازکلاب باز میکنند، اما ناگهان خونآشامها به شهر کوچک حملهور میشوند. فیلم با امتیاز تقریباً کامل ۹۸٪ در راتن تومیتوز تحسین شده و تماشاگران نیز آن را با نمره «A» در CinemaScore تحویل گرفتهاند. این نخستین فیلم ترسناک در ۳۵ سال گذشته است که چنین امتیازی از مخاطبان گرفته، که نوید موفقیت ادامهدار را میدهد.
۳. نسلهای جوان به «رقص با شیطان» علاقهمند شدند
۶۴٪ از تماشاگران زیر ۳۵ سال بودند و گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین سهم (۴۶٪) را داشتند. هرچند تنها ۲٪ از مخاطبان زیر ۱۸ سال بودند (به خاطر محدودیت سنی)، اما همین گروه بیشترین اشتیاق را نشان دادند و تنها کسانی بودند که به فیلم نمره «A+» دادند. ۴۰٪ مخاطبان ابتدایی سیاهپوست بودند، در حالی که ۳۵٪ سفیدپوست، ۱۸٪ لاتینتبار و ۵٪ آسیایی بودند که نشاندهنده استقبال از گروههای متنوع جمعیتی است.
۴. قدرت فرمتهای ممتاز
پیش از اکران، کوگلر در ویدیویی آموزشی برای تماشاگران درباره نسبت تصویر و فرمتهای مختلف از جمله Ultra Panavision ۷۰ و IMAX توضیح داد. این آگاهیرسانی نتیجه داد: حدود نیمی از مخاطبان آخر هفته ترجیح دادند بلیتهای گرانتری برای تماشای فیلم روی صفحههای بزرگ بخرند. ۴۵٪ فروش بلیتها مربوط به این فرمتها بود و تنها IMAX حدود ۲۰٪ از درآمد را به خود اختصاص داد.
۵. رونق کلی گیشه
پس از شکستهایی مانند «سفید برفی» دیزنی و «شوالیههای آلتو»، باکس آفیس دوباره جان گرفته است. موفقیت جهانی فیلمی مانند «ماینکرفت»، که در مسیر رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری است، باعث شده مخاطبان دوباره به سالنها بازگردند. این پویایی میتواند به فیلمهای آتی مانند «صاعقهها» (۲ مه) و «ماموریت غیرممکن: روزشمار نهایی» (۲۳ مه) نیز کمک کند تا سالنها پر باقی بمانند.
آدام آرون، مدیرعامل AMC Theatres گفت: «با فیلمهایی مانند ‘گناهکاران’ و ‘ماینکرفت’، ما بهوضوح دیدیم که تنوع فیلمها میتواند تماشاگران را با تعداد بالا به سالنهای سینما بکشاند. مشتاقانه منتظر موج عظیم فیلمهای بزرگ در فصل شلوغ تابستانی پیشرو هستیم.»