کد خبر: ۹۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
حزب اسلامی کار در بیانیه‏ای به مناسبت روز کارگر؛

همه افراد برای اظهار نظر درباره مسائل مختلف کشور محقند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب اسلامی كار به مناسبت روز جهانی كارگر و همچنین روز معلم بيانيه‌ای صادر كرد. 

در این بیانیه با اشاره به گرامی‌داشت روز جهانی كارگر و روز معلم به عنوان دو قشر تاثیرگذار جامعه به نگرانی‌های این اقشار نسبت به " تصمیمات امور زندگی و معیشت خود، اجرای لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها، دغدغه‌های ناشی از فواصل طبقاتی، ناامنی‌های شغلی " اشاره و خاطرنشان شده است: قانون اساسی بر محق بودن همه آحاد جامعه برای اظهار نظر پیرامون موضوعات مربوط به زندگی خود، اعم از امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تصریح دارد. 

در این بیانیه با تاكید بر ضرورت بیان مشكلات واقعی كارگران و معلمان از سوی رسانه‌ها آمده است: افزایش نقش گروه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های ملی، گامی است در جهت افزایش علاقمندی آنان به انسجام ملی و پایداری حكومت. 

این بیانیه خاطرنشان كردده است: كاهش سه جانبه‌گرایی در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و حداقل حضور و نقش كارگران و كارفرمایان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خود آنان، عامل رشد و توسعه جامعه نیست. 

صادر كنندگان این بیانیه با انتقاد نسبت به سیاستگذاری‌های انجام شده در اقتصاد كشور از 80 سال قبل تاكنون نسبت به شرایط كارگران واحدهای اقتصادی كشور و وضعیت این واحدها ابراز نگرانی كرده‌اند. 

در این بیانه هم‌چنین با یادآوری وظایف دولت كه به صراحت در اصل 43 قانون اساسی به عهده آن گذاشته شده است، نسبت به وضعیت حقوقی كارگران و معلمان، به عنوان دو قشر بزرگ كشور انتقاد شده و آمده است: انتظار می‌رود امسال كه "سال همت مضاعف و كار مضاعف" نامگذاری شده است، دولت با تامین امكانات لازم برای فعالیت و اشتغال كسانی كه آماده كار هستند، ولی ابزار كار ندارند، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت هرچه بیشتر از كارآفرینان، زمینه توسعه اشتغال به خصوص برای جوانان را فراهم كند. همچنین ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی با افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از نیروی كار و توسعه برنامه‌های فرهنگی، به افزایش بهره‌وری و بهبود فرهنگ كار در كشور كمك كنند. همچنین ارتقاء وضعیت اقتصادی و علمی معلمین می‌تواند همراه با نوعی نشاط اجتماعی، به همه كودكان، نوجوانان و جوانان كشور انتقال یافته و جامعه‌ای عاری از سرخوردگی‌ها و نومیدی‌ها به وجود آورد. 

صادر كنندگان این بیانیه معتقدند: تامین استقلال، سازمان تامین اجتماعی از طریق كاهش دخالت دولت و حفظ سه‌جانبه گرایی در تصمیم‌گیری‌های آن و همچنین گسترش پوشش بیمه بیكاری به همه بیكاران، كه می‌تواند با حمایت مالی دولت و مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد، از دیگر اقداماتی است كه باید در سال جاری،‌ با همت و كار بیشتر، تحقق یافته و موجبات رضایت هرچه بیشتر جامعه كار و تولید فراهم شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود دولت با اعمال تعرفه‌های مناسب و متعادل گمركی، از ورود بی‌رویه كالاهای مصرفی و بعضا بی‌كیفیت خارجی جلوگیری كرده، زمینه حمایت مناسب از تولیدات داخلی را فراهم نماید. از مردم فهیم ایران نیز انتظار می‌رود با خرید كالاهای ایرانی به اشتغال جوانان میهن اسلامی كمك كرده و از بیكاری هرچه بیشتر كارگران و تعطیلی واحدهای صنعتی و كشاورزی كشور جلوگیری كنند. 

در انتهای این بیانیه اظهار امیدواری شده است که سال جاری، سال واقعی همت مضاعف و كار مضاعف و تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های مقدس نظام اسلامی و اجرای كامل قانون اساسی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین