کد خبر: ۹۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰

بروجردی: مجلس به کاهش روابط با انگلیس، مصر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از ادامه برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی برای کاهش سطح روابط کشورمان با انگلیس خبر داد.

 علاء‌الدین بروجردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنفر از سلاح هسته ای و کاربرد آن یک وفاق جهانی دارد.

وی با اشاره به همدردی جهانی با مردم هیروشیما و ناکازاکی و همچنین فاجعه سردشت در جریان جنگ تحمیلی، عنوان کرد: تهدید اوباما در زمینه حمله اتمی به ایران بعد از گذشت 60 سال از فاجعه تاریخی هیروشیما نگرانی جامعه جهانی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جهان امروز تنها کشور استفاده کننده از سلاح هسته‌ای آمریکا است، علت تنفر جهانی از این کشور را این موضوع دانست و بیان داشت: عکس‌العمل شدید جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات آمریکا موج تنفر و انزجار از این کشور را افزایش داده است.

وی همچنین به اجلاس آینده "ان‌پی‌تی" در آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا باید در این اجلاس نسبت به تعهد خود در مقابل جامعه بشری در زمینه عدم کاربرد سلاح هسته‌ای عمل کند و همچنین به خاطر تاخیر در اجرای تعهدات خود از جامعه جهانی عذرخواهی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در زمینه کاهش سطح روابط با کشور انگلیس و وضعیت داد و ستد 4 وزارتخانه با این کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت 4 وزارتخانه صنایع، نفت، بازرگانی و امور خارجه با داد و ستد با انگلیس گره خورده است که در این راستا ما نامه‌ای به وزرای این وزارتخانه‌ها نوشتیم مبنی بر اینکه به دنبال نظر مجلس و شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش روابط با انگلیس نتایج اقدامات عملی خود را اعلام کنند.

بروجردی با تاکید بر اینکه مجلس مصر است که سطح روابط خود با کشور انگلیس را به حداقل برساند، خاطرنشان کرد: تا زمانیکه سیاست انگلیس در مقابل جمهوری اسلامی ایران سیاست خصمانه‌ای است به‌طور قطع ما نباید نگاه‌مان در روابط با این کشور مانند دیگر کشورهای دنیا باشد.

وی افزود: در حال حاضر انگلیس هم در اتحادیه اروپا و هم در عرصه جهانی و شورای امنیت در زمینه موضوع هسته‌ای ایران سردمدار حرکت تحریم و صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران است و تا زمانی که انگلیس از این نگاه خصمانه عبور نکند سیاست کاهش سطح روابط در قبال این کشور استمرار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما بعد از تعطیلات مجلس مجددا جلساتی را برای پیگیری موضوع کاهش سطح روابط با انگلیس تا حصول نتیجه نهایی خواهیم داشت.

بروجردی یادآور شد: همچنین در این راستا دولت سفیر خود در انگلیس را خواسته است تا از این پس وی به عنوان سفیر ایران در چین فعالیت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین