کد خبر: ۹۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
مدیرعامل بهره برداری مترو:

قیمت بلیت هم افزایش یافت؛ اما مسافر کم نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: با گذشت 10 روز از آغاز افزایش قیمت بلیت، آمار نشان می دهد این مسئله هیچ تاثیری بر تعداد مسافران مترو ندارد. 

جعفر ربیعی در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب تصریح کرد: مقایسه روزهای هفته اخیر با روزهای قبل از افزایش نرخ بلیت نشان می دهد افزایش قیمت تاثیری در تعداد مسافران مترو نداشته که به اعتقاد من دلیل آن پایین بودن قیمت بلیت مترو نسبت به دیگر وسائل نقلیه است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران افزود: تجربه ثابت کرده افزایش قیمت تاثیری بر تعداد مسافران مترو ندارد، سال گذشته نیز وقتی قیمتهای بلیت مترو افزایش یافت تاثیری بر این تعداد نگذاشت، از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بیشترین افزایش قیمت در بلیتهای تک سفره بوده و دیگر بلیتها با افزایش چندانی همراه نبوده است. به عنوان مثال قیمت یک سفر کوتاه با بلیت اعتباری دو هزار تومانی سال گذشته 65 تومان بود که هم اکنون به 85 تومان رسیده است.

ربیعی با اشاره به مکانیزم هوشمند شهرداری و شورای شهر برای مدیریت قیمت بلیتهای مترو اظهار داشت: تنها هشت درصد از مسافران مترو از بلیتهای تک سفره استفاده می کنند که با کار صورت گرفته اغلب مسافران به سمت استفاده از بلیتهای اعتباری سوق داده می شوند.

قیمتهای جدید بلیت مترو از روز چهارشنبه، اول اردیبهشت ماه اجرایی شد که بر اساس آن مسافران برای بلیت تک سفره باید 250 تومان، بلیت دو سفره 450 تومان و بلیت 10 سفره هزارو 400 تومان بپردازند. همچنین نرخ جدید بلیت اعتباری مدت‌دار یک روزه 450 تومان، سه روزه 900 تومان، هفت روزه یکهزارو 700 تومان، سی روزه پنج هزارو 100 تومان، 90 روزه 13هزار تومان، یکصد و هشتاد روزه 21 هزار تومان و یکساله 32 هزار تومان است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران در مورد واکنش شهروندان به افزایش قیمت بلیتهای مترو تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه منطقی تر در مورد واکنش نهایی مردم به موضوع افزایش قیمت باید دو تا سه هفته دیگر صبر کرد تا در نتیجه تاثیرات آن را مشاهده کنیم.

جعفر ربیعی اظهار داشت: قیمت تمام شده مترو در سه سال گذشته از 380 به 408 تومان رسیده که مبلغ افزایش آن بسیار ناچیز بوده است و مردم هم امسال برای اولین بار یک سوم این میزان را پرداخت می کنند، اگر طرح هدفمند کردن یارانه ها به هر دلیل اجرا نشود می توان این تضمین را داد که سال آینده بلیتهای مترو افزایش قیمت نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین