کد خبر: ۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

طرح جدید حماس برای آشتی ملی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که گفتگوهای ملی فلسطین به دلیل عنادورزی‌های تشکیلات خودگردان به حال تعلیق درآمده، جنبش حماس از طرح جدید خود برای برقراری آشتی ملی فلسطین خبر داد. 

به گزارش رسانه‌های فلسطین، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین شب گذشته اظهار داشت که رایزنی میان جنبش‌های فتح و حماس برای برقراری آشتی ملی فلسطین ادامه دارد و به زودی هیأتی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح برای دیدار با رهبران حماس به غزه سفر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما خواهان افزایش یا حدف بندهایی از ابتکار مصر برای برقراری آشتی ملی فلسطین نیستیم بلکه به دنبال اجرای توافقاتی هستیم که طی گفتگوهای ملی فلسطین در قاهره صورت گرفت.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین از طرح جدید حماس برای برقراری آشتی ملی خبر داد و به مهمترین بندهای آن اشاره کرد:

1- توقف تبلیغات منفی و اتهام‌زنی میان جنبش‌های فتح و حماس.

2- آزادی تمامی زندانیان سیاسی طرفین.

3- توافق درباره راه‌اندازی گذرگاه رفح به کمک یک تیم فلسطینی.

طرح جدید حماس پس از آن مطرح می‌شود که مسئولان مصری چند روز گذشته اعلام کردند که هرگز بندهای طرح آشتی ملی فلسطین را تغییر نخواهند داد و جنبش حماس باید آن را بپذیرد. مصر 10 اکتبر 2009 (18 مهر 1387) این طرح را ارائه کرده بود.

گفتگوهای ملی فلسطین که با هدف پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین از 20 اسفند سال 87 آغاز شده است هم اکنون به خاطر مخالفت‌های مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین با ملاحظات حماس به برخی بندهای توافق‌نامه آشتی ملی به حال تعلیق درآمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین