کد خبر: ۹۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳

امام جمعه قرچک: خلیج فارس همیشه خلیج فارس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب در شهرستان ورامين ، حسن توسلي در خطبه اول نماز جمعه قرچك پس از توصيه خود و نمازگزاران به تقواي الهي آيات و روايات فرواني را پيرامون فصل‌هاي حلال و حرام بيان كرد.

امام جمعه قرچك در ارتباط با فعاليت كارمند افزود: كارمند و كارگر اگر به ميزان تعهدي كه سپرده كار نكند بخشي از درآمد خود را مالك نمي‌شود و گرفتن آن اشكال شرعي دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين توسلي در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه قرچك بار ديگر خود و مردم را به تقواي الهي دعوت كرد و با اشاره به گراميداشت روز خليج فارس گفت: اسناد تاريخي فراواني در منابع داخلي و خارجي مبني بر اين‌كه خليج فارس هميشه خليج فارس و متعلق به ايران بوده است وجود دارد.

امام جمعه قرچك افزود: اخيرا كتاب‌هايي از استفاده از منابع خارجي منتشر شده است كه مسئولان امر بايد اين موضوع را در اذهان جوانان و نسل تحصيل كرده جامعه همچنان زنده نگه دارند.

وي در ادامه با اشاره به 9 ارديبهشت ماه كه با عنوان روز شوراي اسلامي نامگذاري شده است، خاطرنشان كرد: شوراي اسلامي در قانون اساسي جايگاه خوبي دارد و شوراها در سه دوره فعاليت خود خدمات قابل توجهي ارائه كرده‌اند و اميد است اين خدمات روز به روز بيشتر شود.

توسلي در بخش ديگري از سخنان خود روز كار و كارگر و گراميداشت هفته كارگر را تبريك گفت و افزود: بنا بر آنچه در روايات ما آمده است يك قطه عرق كارگر ثوابش مثل قطره‌ خوني است كه شهيد در راه خدا ايثار مي‌كند.

وي در ادامه تصريح كرد: امام خميني (ره) در اين ارتباط فرمودند «مجاهدان راه خدا كارگرند مثل شما و شما مجاهيد مثل آنها» و مقام معظم رهبري نيز در ديدار اخير هزاران كارگر فرمودند «اسلام براي كار و تلاش كارگر پاداش الهي قائل است».

امام جمعه قرچك تصريح كرد: رهبر فرزانه انقلاب به كارگران توصيه فرمودند «توليد را بر اساس دانش بنيان اعمال كنيد».

توسلي تاكيد كرد: ارتباط كارگر و كارفرما بايد رابطه‌اي انساني و دوستانه باشد.

امام جمعه قرچك با اشاره به گراميداشت شهادت استاد شهيد آيت‌الله سيدمرتضي مطهري و هفته معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش محوري و زيربنايي است و آموزش و پرورش سنگ بناي آينده كشور است.

وي در پايان يادآور شد: حكومت اسلامي به هر ميزان كه در بخش تعليم و تربيت سرمايه‌گذاري كند حاصل آن حتما رشد و توسعه همه جانبه و استقلال و بالندگي كشور را به دنبال خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین