کد خبر: ۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۲

انگلیسی ها از عراق فرار نمی کنند

آفتاب‌‌نیوز :
"جان ريد" با انتشار مقاله‌اي در روزنامه "تايمز" چاپ لندن نوشت:آنهايي كه تصور مي‌كنند نيروهاي ائتلاف تمايلي به ماندن بيشتر در عراق ندارند، در اشتباه هستند.

وي، هدف از حضور نيروهاي اشغالگر در عراق را ايجاد دموكراسي و توانمند سازي دولت منتخب آن كشور دانست و تاكيد كرد كه نيروها تا انجام اين كارها باقي خواهند ماند.

ريد نوشت: خروج نيروهاي ائتلاف به شرايط محلي بستگي دارد و مبتني بر يك برنامه‌ريزي تغييرناپذير نيست.

وزير دفاع انگليس اين مقاله را در پاسخ به گمانه‌زني رسانه‌هاي اين كشور در مورد احتمال خروج زودهنگام نيروهاي اشغالگر به خاطر افزايش ناامني در عراق منتشر كرد.

"رابرت فيسك" خبرنگار ارشد روزنامه انگليسي "اينديپندنت" در عراق دو روز پيش با انتشار گزارشي، از افزايش بي‌سابقه ناامني در اين كشور خبر داده بود.

وي در اين گزارش از ماه ژوييه گذشته به عنوان خونين‌ترين دوران تاريخ جديد بغداد ياد و فاش كرد كه تنها در اين ماه جسد هزار و ‪ ۱۰۰‬شهروند غيرنظامي اين شهر به غسالخانه‌ها سپرده شده بود.

افزايش تحركات نيروهاي مخالف اشغالگري عراق همچنين در ماههاي اخير با تلفات سنگين براي نيروهاي اشغالگر از جمله نظاميان انگليسي همراه بود.

وزير دفاع انگليس همچنين در اين مقاله رسانه‌ها را به ناديده گرفتن پيشرفتهاي صورت گرفته در عراق متهم كرد و مدعي شد كه توجه آنها به ناامنيها به نفع شورشيان است.

انگليس حدود ‪ ۹‬هزار نيروي نظامي در عراق دارد كه عمدتا در جنوب آن كشور مستقر هستند.

پيش از اين برخي از گزارشهاي رسانه‌اي از برنامه انگليس براي كاهش نيروهاي اين كشور به يك سوم تا پايان سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي حكايت داشت.

انگليس قرار است در سال آينده ميلادي حدود شش هزار نيروي نظامي خود را به افغانستان اعزام كند كه به اعتقاد كارشناسان براي اجراي اين برنامه نيازمند خروج زودهنگام نظاميانش از عراق است.

دستكم ‪ ۸۵‬تن از نظاميان انگليسي از آغاز حمله نظامي به عراق تاكنون كشته و صدها تن زخمي شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین