کد خبر: ۹۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۰

درخواست جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان برای آزادی دکتر قربان بهزادیان‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان دانشگاه‌های سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی دکتر قربان بهزادیان‌نژاد از اساتید دانشگاه که در تاریخ  ۷ دی ۱۳۸۸ به همراه سه مشاور دیگر مهندس موسوی بازداشت شد و هنوز در بازداشت به سر می‌برند، شدند.

به گزارش برخی از سایت‌های خبری این افراد در بیانیه خود با اشاره به اینکه در آستانه روز معلم و سال‌گرد انتخابات ۲۲ خرداد یعنی نقطه عطف نورانی در سرنوشت بزرگ ملت ایران هستیم، بیان کردند: اگر چه جریان‌های غافل همچنان با اسارت آزادمردانی همچون دکتر قربان بهزادیان‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، موجبات دوری هر چه بیشتر فرهیختگان این مرز و بوم از نظام را فراهم می‌سازند؛ آشنایی اجمالی بیشتر با شخصیت علمی و مدیریتی دکتر بهزادیان‌نژاد برای پاس‌داشت خدمات ایشان و اعتراض جامعه دانشگاه‌یان به زشتی زندان نمودن یکی از خدمت‌گزاران دانشگاهی این کشور و ابراز نگرانی نسبت به ادامه این اسارت است.

در ادامه این بیانیه آمده است با اشاره به فعالیت‌های دانشگاهی دکتر بهزادیان‌نژاد، نوشته شده است: نگارش هشت کتاب، 20مقاله، شرکت در بیش از 25 همایش علمی، انجام پروژه‌های کشوری و راهنمایی بیش از 20رساله دکتری و کارشناسی ارشد، تنها بخشی از فعالیت‌های دانشگاهی ایشان است. همچنین در حوزه مدیریتی و اجرایی کشور از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تاکنون مسئولیت‌های متعدد و متنوعی مانند عضویت در شورای پژوهشی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تا عضویت هیأت امنای جهاد دانشگاهی و نیز عضویت شورای راهبردی ساختار وزارت بهداشت را عهده‌دار بوده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید:  دکتر بهزادیان‌نژاد در کنار این خدمات علمی، دانشگاهی و اجرایی، در چند سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی- علمی را نیز در کارنامه فعالیت خود دارد که نتیجه آن، ده‌ها کنفرانس و سمینار علمی و دانشگاهی در زمینه علوم انسانی است که به همت مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی که مدیریت آن را بر عهده داشته برپا گردیده است.

امضا کنندگان این بیانیه نوشته‌اند: دکتر بهزادیان‌نژاد با چنین گذشته پرافتخار و با آگاهی از مشکلات کشور در سطح ملی، مسئولیت ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی را پذیرفت تا با همکاری دیگر نیروهای مستعد و با تکیه بر عقل جمعی، به اصلاح شیوه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بپردازد و به گسترش راه‌کارهای بومی مطابق با استانداردهای بین‌المللی کمک کند.

این بیایه در ادامه می‌افزاید: دکتر بهزادیان‌نژاد در زمره علاقمندان به جمهوری اسلامی، دوستداران نظام و خواهان اصلاح امور با حفظ تمام شئونات و منافع ملی بوده و نقش ایشان و همراهان‌شان در تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری دهم از جمله خدمات بی‌بدیل ایشان به ایران اسلامی بوده است.

این بیانیه در پایان با بیان اینکه قاطبه دانشگاهیان با توجه به حسن سابقه و به دلیل حضور موفق  در زمینه‌های گوناگون علمی و مدیریتی و اینکه ایشان را دارای ظرفیت‌های انسانی فوق العاده، مسلمانی متدین با سابقه روشن انقلابی، حق‌مدار و مسئول می‌دانند، خواستار آزادی دکتر بهزادیان‌نژاد شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین