کد خبر: ۹۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰

مشاور فرهنگی سازمان هواشناسی: افزایش گناه با افزایش بلایای طبیعی ارتباط مستقیم دارد

زلزله مهیبی که در ترکیه اتفاق افتاد به دلیل افزایش گناه در این کشور بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام ابراهیم بهاری مشاور فرهنگی و امور ایثارگران سازمان هواشناسی، گفت: وزارت کشور، همه سازمان‌های مستقل را ملزم کرده که کمیته صیانت از حریم شهروندی تشکیل دهند که در راستای همین دستور چنین کمیته‌ای در سازمان هواشناسی نیز تشکیل شده است. 

مشاور فرهنگی و امور ایثارگران سازمان هواشناسی ادامه داد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور، مدیران سازمان‌ها، باید در رابطه با راه‌کارهای فرهنگی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و برخوردهای فرهنگی با انحرافات احتمالی تصمیم‌گیری کنند. 

او تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که فقط زنان نیستند که باید عفاف و حجاب را رعایت کنند، بلکه کمیته صیانت از حقوق شهروندی که در سازمان‌ها راه‌اندازی می‌شود وظیفه‌اش دفاع از حقوق همه پرسنل است و تذکرات و تشویق‌های مربوط به حجاب و عفاف هم زنان و هم مردان را شامل می‌شود. 

بهاری اظهار کرد: از آنجایی که سازمان هواشناسی ارباب رجوع خاصی ندارد، ما فقط در رابطه با اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در بین پرسنل خود وظیفه داریم. 

او همچنین اعلام کرد: طرح حجاب و عفاف اگر به درستی در جامعه عملیاتی شود و فقط در حد تئوری باقی نماند می تواند در راستای کاهش گناه در کشور تاثیر گذار باشد. 

مشاور فرهنگی و امور ایثارگران سازمان هواشناسی در پاسخ به این سئوال که آیا گسترش بدحجابی و گناه در کشور می‌تواند به افزایش بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله کمک کند یا خیر؟، گفت: همان‌گونه که رئیس‌جمهوری نیز در این رابطه گفته‌اند، افزایش گناه با افزایش بلایای طبیعی ارتباط مستقیم دارد. 

او ادامه داد: همان‌گونه که در روایات متعدد دینی نیز آمده است، هر کجا که بستر گناه فراهم شود، مردم آن جامعه باید آماده نزول بلایای طبیعی باشند. 

بهاری گفت: پدیده‌هایی مانند قحطی، خشکسالی، زلزله، سیل، بارش باران و برف فراوان در زمانی غیر از موقع طبیعی که موجبات ضرر و زیان را فراهم می‌کند از آثار گناه در جامعه است. 

مشاور فرهنگی و امور ایثارگران سازمان هواشناسی اظهار کرد: چند سال پیش که زلزله مهیبی در ترکیه اتفاق افتاد به دلیل افزایش گناه در این کشور بود. 

مشاور فرهنگی و امور ایثارگران سازمان هواشناسی تصریح کرد: البته نباید مردم به دلیل ترس از وقوع بلایای طبیعی از گناه پرهیز کنند زیرا این ظلم به خداوند است. خداوند انسان را آفریده تا در مسیر رشد و تعالی حرکت کند و وارد دایره گناه نشود، بنابراین مردم باید به خاطر ارتباطی که با خداوند دارند از گناه پرهیز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Argentina
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
0
0
چرا از دین استفاده ابزاری می کنیم؟
یک روزی آقایی در تلویزیون فرمود که افزایش گناه باعث بلایای جور واجور می شود. مجری ازش پرسید پس چرا در غرب که گناه به مراتب بیشتر است بلایای جور واجور رخ نمی دهد. این آقا پاسخ داد که خدا آنها را به حال خود گذاشته است.
من شنونده کدام منطق را باید باور کنم؟
حضرات نیز آنقدر شجاع نیستند که در برابر منطق خود ایستادگی کنند و به شبهات پاسخ منطقی دهند.
من باید به این آقایان عرض کنم حکومتی که در دست گرفته اید توسط کسانی برپا شده است که در رژیم طاغوت زاده و پرورش یافته اند و دین خود را حفظ کرده اند.
آیا شما می توانید به این بنده خدا بگویید که دین مردم در رژیم گذشته قرص و محکم تر بود یا اکنون.
اگر منطق این آقا درست باشد در زمان شاه بلایای جور و اجور کمتر از 30سال اخیر بوده است. پس نتیجه می گیریم که در آن زمان گناه کمتر بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین