کد خبر: ۹۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰

شناسایی نقاط سرطانی در بدن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مهر، پروژه مذکور در فاز آزمایشگاهی است و هنوز به مرحله بالینی نرسیده است. در این پروژه با استفاده از ذرات نانویی اقدام به شناسایی نقاط سرطانی در بدن شده است.

فاطمه کرمی مجری طرح در این زمینه به مهر گفت: در این پروژه با استفاده از ذرات نانویی "کوانتوم دات" اقدام به شناسایی نقاط سرطانی در بدن شد. نانو ذرات "کوانتوم دات" دسته ای از نانوذراتی هستند که با روشهای شیمیایی تولید می شوند و دارای خاصیت فلورسنت (نوری) هستند به گونه ای که رنگهای مختلفی از خود بروز می دهند.

وی با بیان اینکه این ذرات در سایزهای مختلف، رنگهای متفاوتی از خود ساطع می کند اظهار داشت: در این پروژه از این ذرات برای تشخیص سلولهای سرطانی استفاده شد به گونه ای که با انتقال آنها به نقطه سرطانی با اختلاف رنگی که در محل ایجاد می کند، ما را در تشخیص و شناسایی سلول های بیمار یاری می کند.

کرمی با بیان اینکه این ذرات علاوه بر تشخیص انواع سرطانها برای شناسایی بیماریهای مختلف کاربرد دارد اظهار داشت: در فاز اول این تحقیقات در مورد تشخیص و شناسایی سلولهای سرطانی فعالیت صورت گرفت.

مجری طرح با اشاره به این مطلب که این پروژه در فاز آزمایشگاهی است یادآور شد: این روش شیوه نوینی در حوزه پزشکی است و کلیه تحقیقاتی که در دنیا در این زمینه اجرایی شده به مرحله بالینی نرسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین