کد خبر: ۹۸۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۰

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه هنر تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به پوشیدن اجباری مقنعه در دانشگاه، تجمع برگزار کردند.

ماجرا از آن‌جا شروع شد که حدوداً از شروع ترم جدید خانمی به نگهبانان درب دانشگاه اضافه شد، و وظیفه‌ این خانم در ابتدا صرفاً تذکر دادن به دخترها بود، اما چندی نگذشت که از ورود دخترانی که شال می‌پوشیدند جلوگیری به عمل آمد.

 بسیاری از دانشگاه‌های شهر تهران از جمله دانشگاه تهران اجباری برای پوشیدن مقنعه در دانشگاه ندارند. 

بسیاری از دانشجویان دختر در حالی که شال یا روسری به سر داشتند مقابل تالار فارابی دانشگاه متحصن شده بودند، از آن‌جایی که روز دوم بود، اما این کار ایشان از سوی مسئولان چندان جدی گرفته نشد. دانشجویان تصمیم گرفتند مقابل درب اصلی دانشگاه متحصن شوند. پس از چندی آقای فرجی، رئیس حراست دانشگاه در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد.
 
آقای فرجی از دانشجویان خواست که جلو درب متحصن نشوند. قرار بر این شد که معاونت دانشجویی دانشگاه نیز بیاید و برای دانشجویان صحبت کند، پیشنهاد آقای فرجی این بود که در تالار فارابی جمع شوند اما دانشجویان تنها راضی شدند که مقابل درب تالار بنشینند.

در این هنگام تعداد کثیری از دانشجویان پسر نیز به جمع دانشجویان دختر اضافه شد.

 رئیس حراست در جمع دانشجویان از آنها خواست تا خواسته‌های خود را عنوان کنند، یکی از دخترها گفت ما تنها حقی را می‌خواهیم که همه‌ی این سال‌ها نیز داشته‌ایم؛ احترام و آزادی.
 
سپس آقای فرجی، شروع به صحبت کرد و گفت: در ابتدا باید بگویم که خواسته شما غیرقانونی‌ست چرا که مقنعه جز فرم دانشگاه است، و دوم اینکه تحصن و نوع اعتراض شما نیز غیر قانونی‌است. 

سپس یکی از دانشجویان پسر گفت با توجه با اصل 27 قانون اساسی تحصن ما کاملا قانونی‌است. 

در این هنگام معاونت دانشجویی وارد شد و از دانشجویان خواست که به تحصن خود پایان دهند و اعتراض خود را با نوشتن نامه بیان کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
0
0
این روزها اخبار شده فقط تجمع دانشجویان در دانشگاه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین