کد خبر: ۹۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۱

علی لاریجانی: در اجرای سهام عدالت افراطی عمل شد

تغییر صوری مدیریت‌ها با روح قانون سازگاری ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن به همراه معاونان و مدیران این وزارتخانه امروز با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، لاریجانی صنعت را رکن مهم توسعه کشور دانست و گفت: معتقدم که برای رشد بخش‌های کشاورزی و خدمات نیز باید از صنایع تکمیلی مرتبط با این بخش‌ها بهره برد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، وی با بیان اینکه باید باور داشت که صنعت می‌تواند اقتصاد کشور را تکان دهد، در عین حال خاطرنشان ساخت: البته این امر نه به معنای نفی دیگر بخش‌ها که به معنای تکمیل آنها است.

وی یادآور شد: چرخه کشاورزی جز با صنایع مجاور و تکمیلی نمی‌تواند بهره‌وری بالایی داشته باشد.

رییس قوه مقننه با یادآوری اینکه برنامه 5ساله ساماندهی وضع کشور در یک بازه زمانی است، تاکید کرد: می‌توان در برنامه 5ساله جا پای محکمی برای صنعت در نظر گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه همه باید تلاش نماییم که بهره‌وری را بالا ببریم، تصریح کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش غیردولتی صرفا به این خاطر نبود که امکانات از یک قسمت به قسمتی دیگر برود، بلکه برای این بود که چون سیستم دولتی ناتوانی داشت، سیستم عوض شود، بهره‌وری بالا برود و ساختار تولید کشور مدرن شود.

لاریجانی با بیان این که با اجرای اصل 44 قانون اساسی کار باید به دست کاردان سپرده شود.

وی با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، متذکر شد: گزارشات مراجع مختلف نشان می‌دهد که این اصل تاکنون مطابق سیاست‌ها پیش نرفته است.

رییس مجلس با بیان اینکه در اجرای سهام عدالت افراطی عمل شد، افزود: ما موافق هستیم که سهام عدالت اجرایی شود اما باید این امر به صورت درست انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌‌توانیم به صورت صوری مدیریت‌ها را عوض نماییم، تصریح کرد: چنین رویه‌هایی عمل کردن به سیاست اجرایی اصل 44 قانون اساسی نیست و با روح قانون سازگاری ندارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه فکر اصل 44 قانون اساسی درست است؛ اما باید نحوه اجرای آن را مورد دقت و توجه قرار داد، یادآور شد: متصدیان صنعت باید بدانند که اصل 44 قانون اساسی باید به گونه‌ای اجرا شود که بهره‌وری بالا برود.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه صنعت با یک مجموعه از اقتضائات می‌تواند موفق باشد که این اقتضائات در یک نظام برنامه‌ریزی شده پیش برود، خطاب به وزیر صنایع و معادن گفت: اگر شما با برنامه عمل کنید، به هدف‌های‌تان خواهید رسید.

وی همچنین به وضعیت طرح‌های زودبازده اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون نیمی از طرح‌های زودبازدهی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، اجرایی شده است.

لاریجانی متذکر شد: این مسأله کوچکی نیست، چرا که پمپاژ نقدینگی در جامعه صورت گرفته اما محصولی که موردنظر بوده به دست نیامده است.

وی افزود: اگر فردی سرمایه‌گذاری صورت می‌دهد باید بداند اگر مطابق زمان تعیین شده برگشت مالی نداشته باشد، حتما اقتصاد کشور را دچار تورم می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه باورمان این است که باید جایگاه صنعت تقویت شود گفت: بدون صنعت نمی‌توانیم به سند چشم انداز برسیم.

وی در ادامه سخنان خود به نقش تعرفه‌ها اشاره و تاکید کرد: تعرفه‌های صنعتی باید با سخت‌گیری صورت گیرد تا واردات بی‌رویه انجام نگیرد.

وی با بیان اینکه خودروسازی کشور باید قابل رقابت با جهان باشد، افزود: خودروهای تولید داخل اشکالات اساسی دارد که باید رفع شود.

لاریجانی تصریح کرد: اگر در این زمینه بخش خصوصی وارد می‌شد رقابت صورت می‌گرفت.

رئیس مجلس با تاکید بر حمایت از بخش صنعت در روند اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، تصریح کرد: کمک کردن به بخش صنعت به صورت نقدی در زمان اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها امکانپذیر نیست بلکه شما باید برای این کار مدل و فرمول داشته باشید.

وی با یادآور شدن اینکه بسیاری از صنایع کشور ما در شرایط فعلی در مقابل تجارت نفع ندارند و قابل قیاس نیستند، تاکید کرد: در این بخش هم وزارت صنایع و معادن باید فعال باشد.

رئیس مجلس در خاتمه با ابراز نگرانی از وضعیت بخش تولید و صنعت خطاب به محرابیان اظهار داشت: شما متکفل این بخش هستید، هر کاری هم که از دست مجلس برآید انجام می‌دهیم که این بخش مراقبت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین