کد خبر: ۹۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۸

نظر وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی شورای مؤسسان مدرسان غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی امروز تبدیل به مجموعه قوی، اثرگذار و اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت شده است.
نظر وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس غیردولتی
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا کاظمی در نشست تخصصی شورای مؤسسان مدرسان غیردولتی کشور که در سالن اجتماعات اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان این که به مسایل و دغدغه های مدارس غیردولتی اشراف کامل دارم، گفت: تأسیس این شورا و برگزاری جلسات مستمر آن سبب حل بسیاری از مشکلات شده است.

وی با تأکید بر این که مجموعه مدارس غیردولتی امروز تبدیل به مجموعه قوی، اثرگذار و اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت شده است، گفت: ۲۰ هزار مدرسه و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۱۰ هزار معلم آزاد و ۷۰ هزار معلم پیشکسوت در مدارس غیردولتی خدمت می‌کنند و این موضع نشان از جایگاه خطیر این حوزه در امر تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اهمیت این جایگاه در نظام تعلیم و تربیت روشن و بدیهی است و از هر منظر نگاه کنیم، این سازمان در موضوعاتی نظیر اقتصاد، اشتغال، خدمات و کیفیت و توسعه عدالت بر نظام و تربیت کمک می کند.

کاظمی با طرح این پرسش که نگاهمان در این حوزه چیست؟ گفت:  سیاست ما نسبت به مدارس غیردولتی، نگاه حمایتی با تمامی ابزارهاست. آموزش و پرورش امر تمام حاکمیتی است و منافاتی با مشارکت مردم ندارد بلکه هم راستا است و مردم میدان دار آن هستند لذا تمام سیاستگذاری‌های این حوزه از جمله در حوزه علمی، فرهنگی و تربیتی با آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش های مدارس غیردولتی گفت: توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی، بالاترین انتظار ما از مدیران مدارس غیر دولتی است.

کاظمی با اشاره به این که این مجموعه ها از چهره های زیبا و ساختارمند مشارکت مردم محسوب می شوند، گفت: در تاریخ ۴۶ ساله انقلاب اسلامی، هیچ دولت و مجلسی تا این حد به آموزش و پرورش توجه نداشته است، به طوری که در یک جلسه خروجی آن منتهی به ساخت ۱۱۰ مدرسه از سوی شهرداری تهران برای آموزش و پرورش شده است.

وی ادامه داد: در نشستی که روز گذشته با حضور رییس جمهوری، شهردار، وزیر مسکن و سایر نهادها برگزار شد نیز مشکل زمین برای این ۱۱۰ مدرسه در تهران حل شد.

کاظمی به رویکرد رییس جمهوری به نهضت مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته خیرین ۷ همت و در شش ماهه دوم نیز ۱۱ همت و در مجموع ۱۸ همت برای امر مدرسه سازی کمک کرده اند این در حالیست این نوع مشارکت های مردمی اغلب ۶ تا ۷ همت بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره  به مهم‌ترین محور مدارس غیردولتی گفت: تحول در کلاس درس با توانمندسازی معلمان و محور کیفیت در مدرسه با دو رویکرد رخ می دهد که معلم و مدیر نقش مهمی در آن دارند.

کاظمی با تاًکید بر این که به دنبال نگاه دوقطبی در آموزش و پرورش نیستیم، گفت: اما برخی دغدغه‌هایی وجود دارد که آنها را برطرف می‌کنیم تا نگذاریم خدشه‌ به نظام تربیت به وجود آید البته حقوق مردم و دانش‌آموزان خط قرمز ما است و باید این موضوع در میان شورای مؤسسان مطرح شود تا شاهد رضایت مندی مردم در این حوزه باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش، به نقش معلمان در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: معلمان مدارس غیردولتی پرتلاش و عاشقانه در این فضا مشغول فعالیت هستند چرا که آنان برای ما همانند معلمان رسمی از همان جایگاه برخوردارند و باید به توانمندسازی این معلمان کمک کنیم و به آنان انگیزه بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین