کد خبر: ۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴

تعطیلی کارخانه مونتاژ سمند در آذربايجان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دیدار یک هیأت سیاسی ایران از جمهوری آذربایجان رئيس شرکت آذری توليد کننده سمند در این کشور از بی‌توجهی و کوتاهی مسئولان ایرانی به این شرکت که منجر به تعطیلی کارخانه تولید سمند شد به شدت انتقاد کرد.

به گزارش آخرین نیوز، یکی از همراهان این هیأت، گفت :محمدی‌فر معاون حقوقی، مجلس و امور بين‌الملل وزير کشور، بهرامی سفير ايران در باکو و دست‌اندر‌کاران توليد خودروی سمند در جمهوری آذربايجان از کارخانه مونتاژ در حال تعطيلی اين خودرو در شهر شاماخی جمهوری آذربايجان بازديد کردند.

در جریان این دیدار ائوسن رئيس شرکت آذری توليد کننده سمند در جمهوری آذربايجان با اشاره به توليد2500 خودروی سمند در اين کارخانه گفت: متاسفانه شرکت ایران خودرو در يکسال گذشته از عمل به قراردادش امتناع کرده و هم اکنون با تعطيلي اين کارخانه250 کارگر بيکار شده‌اند.

به گفته وی با این روند کارخانه بکلی تعطیل خواهد شد این در حالی است که مردم جمهوری آذربایجان به‌شدت از سمند ایرانی استقبال می‌کنند و بر همین اساس قرارداد خريد قطعات 10 هزار دستگاه سمند با شرکت ايران خودرو منعقد شده است.

محمدی‌فر و بهرامی توليد و حضور سمند در بازار جمهوری آذربايجان را برای صنعت خودروی ايران مهم توصيف کردند و قول دادند اين موضوع را پيگيري کنند و با همکاری مديران ايران خودرو اين موضوع بزودی حل شود.

گفتنی است بيش از 3 هزار خودرو سمند در شهرهای مختلف جمهوری آذربايجان در حال تردد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین