کد خبر: ۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۱
محمدی گلپایگانی

عمده تحولات مهم در صدر اسلام در مساجد رخ داده است

آفتاب‌‌نیوز : محمد محمدي گلپايگاني در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه دستاوردهاي مساجد در محل مصلاي تهران گفت:
البته مساجد ظرفيت‌هاي بسياري براي رشد و تاثيرگذاري در جامعه دارند و عمده تحولات مهم در صدر اسلام در مساجد رخ داده است و همه امور اجتماعي مسلمانان در مسجد تنظيم مي‌شده است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري اظهار داشت: بعد از انقلاب به تدريج مساجد در حال يافتن هويت واقعي خود هستند چرا كه قبل از انقلاب حتي نماز جماعت نيز در خيلي از مساجد برگزار نمي‌شد و امروز بايد جايگاه مساجد در صدر اسلام را مجددا احيا كنيم.

محمدي گلپايگاني تصريح كرد: در 8 سال دفاع مقدس همه شاهد بوديم كه مساجد در پشتيباني از جبهه‌ها چه نقشي داشتند و معتقدم اين حكومت كه يك ولي فقيه عادل در راس آن قرارداد حركت به سوي احيا جايگاه حقيقي مساجد را با ايجاد مركز رسيدگي به امور مساجد آغاز كرده كه عملكرد اين مركز نيز تا به حال كاملا رو به رشد و ترقي بوده است.

وي خاطر نشان كرد:عملكرد موفق اين مركز ناشي از فعاليت خالصانه ائمه جماعات و ديگر خدمتگزاران مساجد است و كار ائمه جماعات براي اداره مسجدي كه همه نوع آدم با هر نوع فكري در آن حضور مي‌يابند خيلي سخت و مهم است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري خطاب به فعالين مساجد گفت: شما مدال پرافتخار خدامي خانه خدا را بر سينه داريد و از ناملايمات ناراحت نشويد كه خداوند خود اجر شما را مي‌دهد و خدمت به مومنان گوهر گرانقدري است كه بايد از خدا بخواهيد تا آن را از شما نگيرد.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري با تشكر از برگزار كنندگان نمايشگاه گفت: اگر مساجد در دست شما باشد معني آن اين است كه كشور در دست شماست چرا كه هر مطلبي را مي‌شود از طريق مساجد و توسط خطبا و ائمه جماعت منتشر كرد و اين مي‌تواند نظام ما را بيمه كند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین