کد خبر: ۹۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۴

نتایج هفته سی‌و سوم لیگ برتر؛ شکست پرسپولیس و پیروزی استقلال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم استقلال تهران از توقف ذوب آهن در خانه فولادخوزستان نهایت بهره را برد و با برتری مقابل راه آهن شهرری به مکان دوم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد. 

در هفته سی و سوم لیگ برتر که عصر امروز پنجشنبه با برگزاری 9 بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد، سپاهان اصفهان مقابل پیکان به پیروزی رسید تا جشن قهرمانی خود را پرشورتر کند.
 
ذوب آهن مقابل فولادخوزستان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد تا استقلال با گل دیرهنگام مجیدی 58 امتیازی شده و به رده دوم جدول صعود کند.

در این بین پرسپولیس هفتمین شکست فصل خود را در دیدار برابر ابومسلم مشهد متحمل شد و عملا شانس دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر را از دست داد.

در روزی که استیل آذین و مس کرمان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت دادند و صبای قم با نتیجه 3 بریک ملوان بندرانزلی را شکست داد، شاهین بوشهر جدال قعرنشینان جدول رده بندی را با پیروزی یک برصفر برابر مقاومت سپاسی شیراز پشت سر گذاشت و با 39 امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کرد.

شاهین با این نتیجه از خطر سقوط به لیگ دسته اول رهایی پیدا کرد اما تیم‌های راه آهن شهرری و پاس همدان که در هفته سی و سوم به ترتیب برابر استقلال و سایپا تن به شکست دادند، در لبه تیغ هستند. 

همچنین در دقایق پایانی دیدار استقلال - راه آهن شهرری سرمربی و کاپیتان تیم آبی پوش تهرانی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند. 

در شرایطی که بازی دو تیم استقلال و راه آهن شهرری با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد و تیم استقلال برای زدن گل برتری به دروازه تیم زردپوش راه آهن حمله می‌کرد، یک اشتباه از فرهاد مجیدی کافی بود تا سرمربی تیم استقلال او را مواخذه کند.

برخورد سرمربی تیم استقلال با مجیدی، واکنش کاپیتان آبی پوشان را به دنبال داشت که در نهایت منجر به درگیری لفظی این دو در کنار زمین شد.

مرفاوی که از برخورد مجیدی ناراحت شده بود حتی قصد تعویض او را داشت. در این بین برخورد تماشاگران استقلال بسیار جالب توجه بود که با سردادن شعارهایی از کاپیتان تیم شان حمایت می‌کردند.

در پایان بازی هواداران معترض تیم استقلال علیه صمد مرفاوی شعار داده و از فرهاد مجیدی حمایت می‌کردند. امیرحسین صادقی در شرایطی که غالب تماشاگران علیه مرفاوی شعار سر می‌دادند به حمایت از سرمربی تیمش پرداخته با برخی هواداران درگیر شد.

صمد مرفاوی در پایان بازی با اشاره به بازی تدافعی تیم راه آهن که تا اواخر مسابقه سعی در اجرای آن داشت، افزود: راه آهن بسیار خوب بازی کرد و توانست مقابل ما مقاومت خوبی از خود نشان دهد اما با این حال تیمی که در نهایت به پیروزی رسید استقلال بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز تاسف از برخورد تماشاگران این تیم در خصوص درگیری لفظی خود با فرهاد مجیدی گفت: از نظر من بازیکن باید آنچه را که من به عنوان سرمربی تیم به او می‌گویم، انجام دهد. مجیدی یا "گنده‌تر" از مجیدی هم باید به حرف من گوش بدهد. وظیفه بازیکن و مهاجم گل زدن است و نباید در کار سرمربی تیم دخالت کند.

مرفاوی با بیان اینکه " شاید همین داد زدن من سر مجیدی باعث شد او دروازه راه آهن را باز کند"، خاطر نشان کرد: اینکه جلوی دوربین با یک بازیکن برخورد شود از دید من هیچ اشکالی ندارد! من سرمربی تیم هستم و باید با بازیکن خود صحبت کنم. این قضیه به هوادار هیچ ارتباطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص شعارهای هواداران این تیم در پایان دیدار برابر راه آهن گفت: من از هواداران استقلال ناراحت هستم و نمی‌دانم چرا در پایان مسابقه علیه سرمربی تیم‌شان شعار دادند.

وی ادامه داد: بابت اتفاقاتی که در دقایق پایانی بازی برابر راه آهن رقم خورد شخصیت من و هیچ کدام از بازیکنان استقلال زیر سئوال نرفت. من از هیچ اعتراضی نمی‌ترسم و می‌دانم این قضایا از کجا نشات می‌گیرد. من کاری ندارم که مربیانی دیگر با بازیکنان خود چطور برخورد می‌کنند، اما من اجازه نمی‌دهم بازیکن بیشتر از ظرفیت خود حرکتی را انجام دهد. من به دنبال پیروزی هستم چه با مجیدی و چه با مجتبی محبوب مجاز.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: من از این شعارهایی که هواداران می‌دهند و می‌گویند: "مرفاوی حیا کن، استقلال را رها کن" گوشم پراست. من می‌دانم عده‌ای با غرض ورزی این کار را می کند. ولی یک عده فریب آنها را می خورند. من قبلا هم از این مسائل دیده بودم. اگر بعضی از آقایان روی سکوها آدم دارند، من فقط خدا را دارم.

وی افزود: من دلم پر است. در این مدت خیلی چیزها را دیدم و دم نزدم. بازهم می‌گویم بازیکن ستاره و غیر ستاره برای من فرقی نمی‌کند و اجازه نمی‌دهم به قدمت استقلال توهین شود.


- نتایج دیدارهای هفته سی و سوم لیگ برتر به شرح زیر است: 

سپاهان اصفهان 2 - پیکان قزوین یک
گل‌ها: ابراهیم توره (3 و 84) برای سپاهان و علیرضا عباسفرد (19) برای پیکان 

ابومسلم خراسان 3 - پرسپولیس تهران یک
گل‌ها: جرالدو جلسون (11)، جواد ضیغمی (18) و رضا ناصحی (28 - پنالتی) برای ابومسلم و سپهر حیدری (17) برای پرسپولیس 

استقلال تهران یک - راه آهن شهرری صفر
گل: فرهاد مجیدی (3+90) 

استیل آذین تهران یک - مس کرمان یک
گل‌ها: مهدی مهدوی کیا (36) برای استیل آذین و ادینهو (70) برای مس کرمان 

مقاومت شهید سپاسی شیراز صفر - شاهین بوشهر یک
گل: منصور تنهایی (76) 

تراکتورسازی تبریز 2 - استقلال اهواز یک
گل‌ها: مهرداد پولادی (68 و 7+90) برای تراکتورسازی و اسماعیل شریفات (82) برای استقلال اهواز 

فولاد خوزستان یک - ذوب آهن اصفهان یک
گل‌ها: غلامرضا رضایی (32) برای فولادخوزستان و فرشید طالبی (77) برای ذوب آهن 

سایپا کرج 3 - پاس همدان صفر
گل‌ها: امین منوچهری (33 و 48) و کریم انصاری‌فرد (86) 

ملوان بندرانزلی یک - صبای قم 3
گل‌ها: مهران جعفری (3+90) برای ملوان و امیرحسین فشنگچی (22)، کلمنتینو (46) و ابوالفضل حاجی زاده (90) برای صبای قم

جدول رده بندی:
1- سپاهان اصفهان 66 امتیاز (قهرمان)
2- استقلال تهران 58 امتیاز - تفاضل گل 17+
3- ذوب آهن اصفهان 58 امتیاز - تفاضل گل 16+
4- پرسپولیس 52 امتیاز
5- استیل آذین 51 امتیاز
6- صبای قم 47 امتیاز
7- تراکتورسازی تبریز 46 امتیاز
8- سایپا کرج 45 امتیاز
9- ملوان بندرانزلی 41 امتیاز
10- پیکان قزوین 40 امتیاز
11- شاهین بوشهر 39 امتیاز - تفاضل گل 1+
12- مس کرمان 39 امتیاز - تفاضل گل 4-، 50 گل زده
13- فولادخوزستان 39 امتیاز - تفاضل گل 4-، 30 گل زده
14- راه آهن شهرری 37 امتیاز - تفاضل گل 8-، 36 گل زده
15- پاس همدان 37 امتیاز - تفاضل گل 8-، 35 گل زده
16- مقاومت شهید سپاسی 36 امتیاز
17- ابومسلم مشهد 32 امتیاز
18- استقلال اهواز 29 امتیاز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین