کد خبر: ۹۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۷

260 قربانی در یک هفته

آفتاب‌‌نیوز :
 هفته گذشته در حالي آغاز شد كه وزير امور خارجه سريلانكا ترور شده بود، همچنين در همين روز يك نفر در بنگلادش و 4 نفر در عراق كشته شدند. 

يكشنبه در درگيري مسلمانان هند با سربازان اين كشور 4 نفر كشته شدند و وقوع انفجار در عراق نيز 11 عراقي و 5 سرباز آمريكايي را به كام مرگ فرستاد. 

روز دوشنبه، در جريان درگيري مائوئيست‌‏ها در هند 10 نفر كشته شدند. در درگيري ارتش افغانستان با نيروهاي طالبان در همين روز 30 نفر جان خود را از دست دادند و انفجار در عراق اين روز هم 26 نفر را به كام مرگ فرستاد. جسد يك زنداني عراقي نيز در زندان بدنام «ابوغريب» عراق كشف شد. يك كشته در سريلانكا و يك كشته در چچن از ديگر قربانيان جنگ و خشونت در اين روز بودند. 

خشم و كشتار در روز سه‌‏شنبه با يك انفجار در عراق كه در آن 15 عراقي و 3 آمريكايي كشته شدند، ادامه يافت و در گواتمالا درگيري پليس با زندانيان شورشي 33 كشته برجاي‌‏گذاشت.
روز چهارشنبه، انفجار 3 خودرو در عراق 63 نفر را دركام مرگ فرو برد. در فيليپين نيز در جريان درگيري شورشي‌‏ها با نيروهاي دولتي 8 نفر جان خود را از دست دادند. 

روز پنج‌‏شنبه هم سه فلسطيني به دست يك شهرك‌‏نشين اسرائيلي در نوار غزه كشته شدند.
 
جمعه هم دو سرباز آمريكايي در عراق كشته شدند و چهار آمريكايي ديگر نيز در عراق جان خود را از دست دادند. سه غيرنظامي ديگر نيز در عراق قرباني حملات تروريستي شدند. در پاكستان و در درگيري گروه‌‏هاي رقيب در انتخابات 10 نفر كشته شدند. در درگيري‌‏هاي فرقه‌‏اي در سومالي نيز 10 نفر جان خود را از دست دادند. نيروهاي شورشي نپال با نظاميان بروندي درگيرشدند كه در نتيجه آن سه سرباز و 5 شورشي كشته شدند. در درگيري شورشيان مائوئيست با نظاميان حكومت پادشاه گيانندرا در نپال، 6 نفر جان خود را از دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین