کد خبر: ۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۹

مهندس موسوی و دکتر رهنورد با خانواده جعفر پناهی دیدار کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس موسوی و دکتر رهنورد با حضور در منزل حعفر پناهی کارگردان مشهور کشورمان که در بازداشت به‌سر می‌بر، جویای حال همسر و دختر و پسر او شدند و در جریان آخرین وضعیت پناهی قرار گرفتند.

این کارگردان برجسته ایرانی از ۱۰ اسفند برای بار دوم در سال گذشته بازداشت شد و هنوز در زندان است.

بار اول، پناهی در روز پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ هنگامی که به همراه گروه دیگری از فیلم‌سازان برای گرامی‌داشت کشته‌شدگان ناآرامی‌های انتخابات ریاست جمهوری دهم به بهشت زهرا رفته بود، به‌همراه مهناز محمدی، مستندساز بازداشت و پس از چند روز آزاد شد.

او بار دوم در شامگاه دوشنبه ۱۰ اسفند به همراه ۱۸ نفر از اعضای خانواده و دوستانی که در خانه او در تهران بودند، بازداشت شد. پس از چند روز و در چند مرحله، اعضای خانواده و همکاران پناهی آزاد شدند، اما خود او همچنان در بازداشت است. 

مقام‌های قضایی گفته‌اند که دلایل بازداشت وی مسائل سیاسی نبوده است.

در پی این بازداشت، جشنواره بین‌المللی فیلم کن، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، و بسیاری از چهره‌های سینمایی، فرهنگی و سیاسی، در واکنش به بازداشت این سینماگر اعتراض کردند. در واکنشی دیگر، در روزهای آغازین سال ۱۳۸۹، 45 نفر از سینماگران و هنرمندان سرشناس ایران از جمله بهرام بیضایی، کیومرث پوراحمد، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، خسرو سینایی، مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی و اصغر فرهادی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان ضمن تاکید بر حق فیلم‌سازی، آزادی بیان و حق اعتراض برای همگان، خواهان آزادی نامشروط جعفر پناهی و محمد نوری‌زاد شدند.
 
همچنین صدها نفر از سینماگران مطرح جهان، با انتشار نامه‌ای دیگر خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، ضمن اعتراض نسبت به زندانی کردن  جعفر پناهی، که از او به عنوان کارگردان مطرح بین‌المللی یاد کرده‌اند، خواهان آزادی سریع پناهی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین