کد خبر: ۹۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
جوابیه احمد منتظری به خبر مندرج در روزنامه رسالت

تابلوی دفتر آیت‌الله منتظری توسط‏ ‏گروه‌های مهاجم كنده شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت السلام و المسلمین احمد منتظری در واکنش به خبر منتشره در روزنامه رسالت نوشت"جا داشت از خود سوال می‎كردید كه یک نهاد دولتی چه حقی دارد كه‏ ‏در مورد مسائل حوزه دخالت و تذكراتی بدهد، با توجه به این مطلب كه‏ ‏حضرت امام خمینی (ره ) همیشه استقلال حوزه و دولتی نشدن آن را مد‏ ‏نظر داشتند".

به گزارش پارلمان‌نیوز جوابیه حجت الاسلام احمد منتظری به خبر مندرج در روزنامه رسالت با نام "تحرکات مشکوک در بیت (آیت الله) منتظری"‏ در سایت دفتر آیت‌الله منتظری بدین شرح منتشر شده است:

‏باسمه تعالی ‏
‏مدیر مسئول محترم روزنامه رسالت دامت توفیقاته
‏ ‏پس از سلام - پیرو درج خبری تحت عنوان "تحركات مشكوک در بیت‏ ‏منتظری" در روزنامه شماره 6976 مورخ ‏89/2/14‏ ، لطفا جوابیه ذیل را‏ ‏طبق قانون مطبوعات در اولین شماره آن روزنامه و در همان صفحه و‏ ‏ستون درج نمایید. البته انتظار می‎رفت اول نسبت به صحت و سقم خبر‏ ‏تحقیق كرده و سپس آن را به چاپ می‎رساندید.

‏ ‏1 - روال مرسوم در بیوت مراجع تقلید هیچ‌گاه این نبوده است كه دفتر آنان‏ ‏پس از رحلت تعطیل شود، بلكه برحسب ارادتی كه مقلدین و علاقه مندان‏ ‏آنان داشته‌اند، بیت آنان محل مراجعه و رفت و آمد و برگزاری مراسم‏ ‏وفیات و اعیاد و اقامه جماعت بوده است. در بیت مرحوم آیت‌الله العظمی‏ ‏منتظری نیز بنا بر روال موجود عمل شده است.

‏ ‏2 - درست از فردای مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری،‏ ‏اجازه نامه‌هایی از طرف بسیاری از مراجع معظم تقلید ایدهم‌الله تعالی برای‏ ‏اینجانب صادر شد و اجازه گرفتن وجوهات شرعیه و مصرف آن در همان‏ ‏مصارفی كه آن مرحوم نظر داشتند، به اینجانب داده شد و تاكنون بحمدالله‏ ‏در 4 ماه گذشته شهریه طلاب از محل همین وجوهات شرعیه پرداخت‏ ‏گردیده است.

‏ ‏3 - تابلوی دفتر آیت‌الله العظمی منتظری بعد از رحلت ایشان توسط‏ ‏گروه‌های مهاجم كنده شد و تاكنون تابلویی جایگزین آن نكرده‌ایم.

‏ ‏4 - برحسب نظر بسیاری از مراجع معظم تقلید اگر افرادی از مجتهد‏ ‏مرحوم به عنوان اعلم تقلید می‌كرده‌اند بر مقلدین واجب است كه بر تقلید‏ ‏از آن مرجع باقی بمانند؛ و طبیعی است این دسته از مقلدین كه بر تقلید‏ ‏آیت‌الله العظمی منتظری باقی مانده‌اند برای پرسیدن مسائل به بیت ایشان‏ ‏مراجعه می‎كنند و باید افرادی جوابگوی آنان باشند، و هیأت استفتایی كه‏ ‏در زمان حیات معظم‌له با ایشان كار می‎كردند انجام این وظیفه مهم را بر‏ ‏عهده دارند. همچنین این دفتر كمافی‌السابق روزانه پاسخگوی شبهات‏ ‏دینی و مسائل مختلف توسط تلفن، فاكس، نامه و ایمیل می‎باشد.

‏ ‏5 - نوشته‌اید كه به فرزند ارشد ایشان تذكراتی داده شده است.

‏ ‏اولا جا داشت از خود سوال می‎كردید كه یک نهاد دولتی چه حقی دارد كه‏ ‏در مورد مسائل حوزه دخالت و تذكراتی بدهد، با توجه به این مطلب كه‏ ‏حضرت امام خمینی (ره ) همیشه استقلال حوزه و دولتی نشدن آن را مد‏ ‏نظر داشتند. ثانیا پس از اعلام نظر یكی از مراجع در مورد بیوت مراجع‏ ‏متوفی و طرح آن در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بعضی از دوستان با‏ ‏دفاتر بسیاری از مراجع معظم تقلید و بسیاری از مدرسین تماس گرفتند و‏ ‏آن بزرگواران به روش كار دفتر آیت‌الله العظمی منتظری با خصوصیاتی كه‏ ‏در بالا ذكر شد هیچ‌گونه مخالفتی نداشتند و حتی بعضا از دخالت نهادهای‏ ‏دولتی اظهار نارضایتی كردند.

‏ ‏6 - در مورد قسمت آخر نوشته شما لازم به ذكر است كه بعد از رحلت‏ ‏آیت‌الله العظمی منتظری تنها كتابی كه از معظم‌له چاپ شده است،‏ ‏تقریرات نوشته شده توسط ایشان از بحث صلوة مرحوم آیت‌الله العظمی‏ ‏بروجردی (ره) بوده است كه با مجوز رسمی وزارت ارشاد چاپ شده‏ ‏است.

‏ ‏لازم به یادآوری است كه آثار علمی منتشر نشده معظم‌له كه لیست آن در‏ ‏سایت ایشان آمده است بالغ بر 26 عنوان است كه بعضی از آنها چندین‏ ‏جلد خواهد بود كه ضروری است در اولین فرصت ممكن چاپ و منتشر‏ ‏گردد، و در دیدارهایی كه با بسیاری از مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه‏ ‏علمیه قم داشتیم همگی تأكید بر چاپ آثار معظم‌له داشتند.
‏ ‏والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته.

‏17 اردیبهشت 1389‏
‏احمد منتظری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین