کد خبر: ۹۹۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴

2هزار قاچاقچی به دلیل خلاء قانونی آزاد شدند

مصرف شیشه در کشور افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی یک‌ماه‌و‌نیم اخیر 2 هزار قاچاقچی شیشه در کشور دستگیر شده‌اند که متاسفانه به دلیل نبود قانون برای برخورد با این افراد تمامی آنان آزاد شدند. 

سردار حمیدرضا حسین آبادی در نشستی با حضور خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در طول 45 روز اخیر 201 کیلوگرم شیشه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد و 2 هزار نفر نیز در رابطه با حمل و مصرف شیشه در کشور دستگیر شدند.

وی گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته 7 آشپزخانه تولید شیشه در طول این مدت از سوی پلیس شناسایی و منهدم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول سال 88، 951 کیلو شیشه در کشور کشف و ضبط شد در حالی که تنها در 45 روز اول امسال 251 کیلوگرم شیشه کشف شد و این وضعیت بسیار ناگواری را در کشور ایجاد کرده است.

حسین‌آبادی گفت: در سال گذشته قیمت هر کیلو شیشه در کشور 100 تا 125 میلیون تومان بود و این رقم در سال جاری به 10 تا 15 میلیون تومان رسیده که این امر موجب افزایش مصرف شیشه در کشور شده است.

وی گفت: تمامی افراد دستگیر شده در زمینه حمل و مصرف شیشه از سوی مراجع قضائی به دلیل نبود قانون در زمینه برخورد با قاچاقچیان این ماده صنعتی آزاد شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه خلاء‌های قانونی کشور موجب شده تا سازمان‌های بین‌المللی ایران را در زمره تولید کنندگان مواد صنعتی قرار دهند که این موضوع با وجود تقدیم 3 هزار و 600 شهید در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار ناگوار است.

حسین آبادی گفت: برخورد نکردن با مواد مخدر صنعتی موجب شده تا 20 سال مبارزه ایران در عرصه مواد مخدر خدشه‌دار شود.

وی گفت: امروز تولید شیشه در کشور به حدی رسیده که افراد به راحتی در آشپزخانه‌های خانگی خود در عرض دو روز 200 گرم شیشه تولید می‌کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از نظر پلیس هر فردی که به اقدام به تولید و توزیع و مصرف مواد مخدر کند مجرم است ولی نبود قانون کارآمد در زمینه برخورد با مواد صنعتی شیشه تمامی اقدامات پلیس را بیهوده کرده است.

حسین آبادی گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر در زمینه مواد صنعتی 3 سال است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تصویب است اما همچنان روند کندی را سپری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین