کد خبر: ۹۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۵

علاوی برای نخستین بار از ائتلاف با مالکی خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی روز یکشنبه برای نخستین بار از تمایلش برای ائتلاف با ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، هانی عاشور مشاور رسانه‌ای فهرست العراقیه در بیانیه‌ای گفت " نزدیکی فهرست العراقیه و دولت قانون تنها راه جلوگیری از بازگشت سهم‌خواهی و مداخله خارجی در تشکیل دولت آینده است ".

وی افزود ائتلاف فهرست العراقیه با ائتلاف دولت قانون می‌تواند به تشکیل یک دولت قوی منجر شود زیرا بر اساس قانون اساسی این دو فهرست، ‌بزرگترین فهرست‌های پیروز هستند و فراکسیون‌های دیگر نیز بر اساس نتایج انتخابات می‌توانند در تشکیل دولت مشارکت کنند.

عاشور فاش کرد فهرست العراقیه منتظر ابتکار جدی و مشخص از سوی نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون درباره موضعش در ارتباط با همکاری با فهرست العراقیه برای تشکیل دولت آینده است. 

العراقیه با 91 کرسی، بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات 16  اسفند ماه گذشته در عراق به دست آورده است. برخی منابع رسمی از دیدار آینده علاوی با مالکی خبر داده‌اند.

عاشور گفت رهبران العراقیه در دیدارهای خود با مسئولان دولت ائتلاف قانون دریافته اند که ائتلاف دولت قانون برای همکاری و مشارکت ملی در دولت آینده تمایل دارد. وی افزود اما العراقیه تاکنون هیچ ابتکار یا کار موثری انجام نداده است که نشان دهنده مقاصد دولت قانون باشد و این ائتلاف برای مشخص کردن زمان دیدار با علاوی نیز هیچ گونه اقدام عملی نکرده است تا درباره نزدیک کردن دیدگاهها تفاهم شود.

عاشور گفت مالکی تمایلش را برای دیدار با علاوی ابراز کرده اما آن را به علت حکم دادگاه انتخابات برای بازشماری آرا در بغداد به تاخیر انداخته است.

عاشور بر تمایل فهرست العراقیه برای گفتگو با دولت قانون تاکید کرد. وی افزود فهرست ما برای گفتگوی آشکار و جدی و مشخص با دولت قانون و مبتنی بر تفاهم دو فهرست نه افراد و بر اساس برنامه واضح و جدی تاکید کرد. دولت قانون که در مجلس منتخب عراق هشتاد و نه کرسی دارد ائتلاف خود را با ائتلاف ملی به ریاست عمار حکیم اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین