کد خبر: ۹۹۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳

جشنواره فیلم کن 2010 چهارشنبه افتتاح می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جشنواره بین‌المللی فیلم کن چهارشنبه هفته جاری گشایش می‌یابد. 

این جشنواره با نمایش فیلم "رابین هود" ساخته "ریدلی اسکات" گشایش می‌یابد.

در این فیلم هالیوودی "راسل کرو" نقش "رابین هود" را بازی می‌کند و "کیت بلانشت" بازیگر استرالیایی نقش زن همراه او را برعهده دارد.

"اولیور استون" مستندساز آمریکایی با قسمت دوم فیلم "وال استریت" با نام "وال استریت: پول هرگز به خواب نمی‌رود" که "مایکل داگلاس" بازیگر هالیوود در آن ایفاگر نقش "گوردون گرکو" است حضور دارد.

در بخش مسابقه این جشنواره 18 فیلم شرکت دارد که ریاست هیأت داوران آن برعهده "تیم برتون" کارگردان "آلیس در سرزمین عجایب" است و این گروه مسئولیت انتخاب بهترین فیلم این بخش را برای دریافت نخل طلایی برعهده دارند.

"عباس کیارستمی " کارگردان ایرانی نیز با فیلم "نسخه برابر اصل " که بازیگر آن "ژولیت بینوش" فرانسوی است در بخش مسابقه شرکت دارد.

در این بخش که برنده برتر آن در 23 ماه مه (دوم خرداد) اعلام می‌شود فیلم "شادی من" از کارگردان ناشناس اوکراینی "سرگئی لوزنیتسا" نیز دیده می‌شود.

فرانسه با 3 فیلم و هالیوود با یک فیلم در این بخش شرکت دارند.

حضور زرد پوستان در این جشنواره قوی است و دو فیلم از کره جنوبی و فیلم هایی از چین، ژاپن و تایلند بخش مسابقه را آسیایی می‌کنند.

حدود 10 هزار نماینده صنعت سینما، 4 هزار نماینده رسانه‌های جهانی و هزاران دوستدار شدید سینما و علاقه‌مند به دیدار با هنرمندان سینما در این جشنواره حضور خواهند داشت.

"تیری فرمو" در تعریف این جشنواره گفت: شما برای افتتاحیه کن فیلم بزرگی از استودیو "هالیوود" را می‌بینید و نیز یک فیلم ساز کاملا ناشناس اوکراینی را در بخش مسابقه" بخش کارگردانان برجسته این جشنواره نیز همپای بخش مسابقه به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین