کد خبر: ۹۹۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵

کارگران اخراجی نوشابه‌سازی تجمع اعتراضی برگزار کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از کارگران اخراجی نوشابه‌‌سازی در اعتراض به دریافت نکردن مقرری بیمه بیکاری در محل کار سابق خود تجمع کرده و اعلام کردند که تصیمیم گرفتیم به منظور روشن شدن وضع خود این تجمع اعتراضی آرام را برگزار کنیم. 

تجمع کنندگان که خوستار برقراری مقرری بیمه بیکاری خود بودند؛ گفتند: در زمستان سال گذشته بنابر اجبار کارفرما مجبور شدیم تا در ازای دریافت سالی 2 ماه حقوق و مزایا و استفاده از مقرری بیمه بیکاری، ترک کار خود را اعلام کنیم. 

این کارگران افزودند: هرچند کارفرما باگذشت حداقل 4 ماه از ترک کار اجباری، به وعده خود مبنی‌بر پرداخت سالی 2 ماه سنوات عمل کرده است اما هنوز از پرداخت مقرری بیمه بیکاری توسط سازمان تامین اجتماعی خبری نشده‌است. 

کارگران سابق نوشابه‌سازی ساسان می‌گویند: در پی مراجعه‌ای که برای پیگری برقرار شدن بیمه بیکاری خود به سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند؛ مسوولان سازمان به آنها گفته‌اند که به دلیل انتشار آگهی استخدام کارگر جدید در نوشابه سازی ساسان، نمی‌توانند به آنها اجازه استفاده از مقرری بیمه بیکاری را بدهند. 

تجمع کنندگان می‌گویند: چون سازمان تامین اجتماعی به بهانه استخدام کارگر جدید با درخواست برقراری بیمه بیکاری موافقت نمی‌کند و کارفرمای نوشابه‌سازی ساسان هم حاضر به استخدام کارگران تازه اخراج شده ‌نیست؛ تصیمیم گرفتیم به منظور روشن شدن وضع خود این تجمع اعتراضی آرام را برگزار کنیم. 

این کارگران مدعی هستند که کارفرما برای کاهش هزینه نیروی انسانی در سال 88 حداقل 700 کارگر، راننده و فروشنده متخصص را با سوابق کاری مختلف را وادرا به ترک کار اجباری کرده است و درمقابل با انتشار آگهی استخدام قصد دارد تا به جای آنها نیروی انسانی ارزان قیمت جذب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین