کد خبر: ۹۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
در همایش بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

ذالنور: آیت‌الله صانعی می‌خواستند رهبر شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.

ذالنور با بیان اینکه کسانی امروز در خارج از کشور متواری هستند، گفت: تلاش می‌شود تا آنها را به کشور بازگردانند اما عده‌ای جلوی بازگشت این افراد را می‌گیرند، در حالی که به گفته وزیر اطلاعات پرونده یکی از این افراد 35 کتاب است. 

وی اظهار داشت: آقای صانعی در سال 64 امام خمینی(ره) را تنها گذاشت و دیدش این بود که بعد از امام(ره) اداره کشور دچار مشکل می‌شود و چون احساس می‌کرد که وی بعد از امام(ره) رهبر می‌شود و به این خواسته خود نرسید موضع آقای صانعی بعد از رهبری مقام معظم رهبری تغییر کرد و وی در سال 74 به مرز قرمز رسید و در سال 76 نیز با آغاز حاکمیت اصلاح‌طلبان به دلیل آنکه آنها به فردی نیاز داشتند که به عنوان مرجع به وی تکیه کنند، صانعی را مدنظر قرار دادند. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با گفتن اینکه در زمانی که مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش بود به مدیران مدارس ابلاغ کردند که اگر کسی به سن تکلیف می‌رسد، شما افراد را به سمت آقای صانعی سوق دهید که البته این موضوع عملی نشد، گفت: آقای صانعی بعد از مدتی به صدور فتواهای عجیب و غریب روی‌ آورد خاطرنشان کرد: فتوا نیاز به منبع دارد و بسیاری از فتواهای آقای صانعی سیاسی بود و زمانی که دلایل این فتواها را از وی می‌پرسیدند هیچ پاسخی نمی‌داد.
آقای صانعی هیچ وقت حاضر نیست فردی دلیل فتواهایش را بپرسد و وی به دنبال فتواهای مقلدساز رفت؛ حتی آقای صانعی متناسب با نرخ تورم سن بلوغ دختران را از 9 به 13 سال رساند و این یک فتوای مقلد‌جمع‌کن است. 

وی اضافه کرد: گاهی از ابتدا هدف افراد دو تاست چون عده‌ای در ابتدا به راه امام خمینی‌(ره) تظاهر می‌کنند و بعدها مانند موسوی خوئینی‌ها اعلام می‌کنند که اعتقادی به این راه نداشتند. 

ذالنور با اعتقاد به اینکه خاتمی، کروبی، موسوی لاری، مجید انصاری و مجمع روحانیون مبارز به آرمان امام(ره) حمله کردند، گفت: نظام می‌تواند با سران فتنه برخورد کند اما نظام زمان را در برخورد مؤثر می‌داند البته بعضی از این آقایان که امروز سینه‌چاکی می‌کنند این اقدامات را برای آن انجام می‌دهند تا آنها دستگیر شده و بعد نیز مظلوم‌نمایی کنند. 

به گفته ذالنور سران فتنه هم اکنون در زندان هستند و زندانبان‌‌ آنها مردم به شمار می‌روند البته نظام در دستگیر نکردن آنها کاملا تدبیر کرده و اجازه داده تا آن افراد به یک مرده سیاسی تبدیل شوند نه اینکه با دستگیری، آنها را به یک قهرمان تبدیل کند.
این افراد امروز در بن‌بست هستند و دستگیری آنان باعث بیرون آمدنشان از بن‌بست می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه آقای هاشمی قبل از انقلاب از زندانی به زندانی دیگر می‌رفت و در کارنامه‌اش مبارزات گسترده را به همراه داشت و بنده این آقای هاشمی را بر روی چشمانم می‌گذارم، اظهار داشت: یک آقای هاشمی نیز در زمان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت که در جهت سازندگی کشور اقداماتی انجام داد که در آن زمان شعار می‌دادیم "سلام بر سه یاور خمینی،‌ هاشمی و دو سید فاطمی" که این هاشمی نیز بر روی چشم بنده جای دارد. یک هاشمی نیز هاشمی زمان جنگ بود که در بعضی موارد با امام(ره) نیز اختلاف داشت البته من نمی‌توانم این هاشمی را به صورت جدی تایید کنم زیرا در صورت تایید وی یعنی امام خمینی(ره) اشتباه کرده است و نمی‌توان بگویم این آقای هاشمی بر روی چشمان بنده جا دارد. 

وی در ادامه سخنان خود در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی دیگر آقای هاشمی زمان سازندگی است. رهبر معظم انقلاب در همین زمان بحث شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و همچنین به فاصله طبقاتی اشاره کردند. به همین دلیل نمی‌توان به راحتی آقای هاشمی را در این دوره تایید کرد.
آقای هاشمی در دوران اصلاحات که به تمام آرمان‌های انقلاب توهین شد برای دفاع به صحنه نیامد و در دولت نهم نیز که مقام معظم رهبری از دولت دفاع می‌کرد آقای هاشمی فقط سکوتی از خود به نمایش گذاشته بود.
آقای هاشمی در دولت دهم تشکیل کمیته صیانت از آرا را دنبال کرد.  هاشمی رفسنجانی فردی زمان‌شناس و زیرک است. 

ذالنور سپس به مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم اشاره کرد و بیان داشت: آقای احمدی‌نژاد در مناظره چند جمله در مورد بچه‌های آقای هاشمی به زبان آورد و آقای هاشمی توپ را به زمین دیگری انداخت و به جای مراجعه به قوه قضائیه نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری نوشت. مگر بچه‌‌های آقای هاشمی با مردم متفاوتند که ایشان به جای طرح مسائل خود با قوه قضائیه به رهبری نامه نوشتند؟
آقای هاشمی در روز انتخابات با وجود اینکه به تمام مسائل صندوق اخذ رای خود مشرف است اما از اطرافیان سئوال می‌کند که کد آقای موسوی چیست و حتی همسر ایشان رای خود را بالا گرفته تا به همگان نشان دهد که به آقای موسوی رای داده است و بعد نیز در مصاحبه خود مردم را به آشوب دعوت می‌کند. 

وی ضمن اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد گفت: آقای هاشمی همچنین در جمع دانشجویان مشهدی نیز با تحریف سخنان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام گفتند که اگر مردم رهبری را نخواستند ایشان باید برود. آیا در فضای فعلی طرح چنین سخنانی درست است و آیا این سخن فقط در خصوص رهبری ذکر شده و یا درباره آقای هاشمی و دیگر مسئولان نیز صادق است؟ در انتخابات سال 84 مردم هاشمی را نخواستند و به همین دلیل به احمدی‌نژاد رای دادند. 

وی در ادامه گفت: اگر آقای هاشمی پشت سر ولایت حرکت کند بنده زیر نعلین‌هایش را می‌بوسم اما آقای هاشمی که می‌خواهد ستون خیمه ضد انقلاب شود باید فکری به حال خود بکند و افرادی که قصد داشته باشند ستون خیمه ضد انقلاب باشند مردم تکلیفشان را مشخص می‌کنند. 

ذالنور گفت: موسوی خوئینی‌ها تصریح می‌کند که در زمان امام(ره) جنگ را قبول نداشتیم اما به دلیل ابهت امام (ره) چیزی نگفتیم اما امروز فضا متفاوت و این جملات را خود موسوی خوینی‌ها بیان می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
1
6
اين مطلب را براي دوستان اين سايت مي‌نويسم.
در قانون طبيعت همواره عده‌اي هستند كه به محض اينكه فرصتي براي اظهار نظر پيدا مي‌كنند فكر مي‌كنند كه اين فرصتي دائمي است و مي‌توانند هر مطلب بي اساس و هر داستان تخيلي را ارائه دهند. زمان مي‌گذرد و از ميان اين داستان سرايي‌ها تنها داستان‌هايي ماندگار مي‌شوند كه با واقعيت ارتباطي داشته باشند.
اين بنده خدا هم اگر تاريخ - دست كم 50 ساله- را بخواند مي‌فهمد كه از اين ... را افرادي مثل ايشان زياد زده‌اند ولي در گذر زمان در ... بايگاني شده است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین