کد خبر: ۹۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

50 درصد زندانیان قم کمتر از 30 سال سن دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان قم از رشد 18 درصدی آمار زندانیان در سال 88 خبر داد و گفت: حدود 50 درصد زندانیان استان قم را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

محمد قطبی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید مدیر سازمان جوانان قم از زندان لنگرود و کانون اصلاح و تربیت با ابراز نگرانی از رشد تعداد زندانیان این استان، خواستار توجه بیشتر مسئولان مرتبط شد.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان قم تعداد زندانیان موجود در زندان‌های این استان را حدود 4 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 50 درصد این زندانیان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند که آمار قابل توجهی است و باید متولیان امور برای این معضل اهتمام بیشتری داشته باشند.

قطبی، نبود امکانات کافی و فضای مناسب برای نگهداری زندانیان مخصوصاً در حوزه جوانان را یکی از مشکلات اساسی امور زندان‌های قم برشمرد و تصریح کرد: ساخت زندانی جدید که از 11 سال پیش شروع شده است امسال با تخصیص اعتبار مناسب به مراحل نهایی و افتتاح نزدیک خواهد شد و با افتتاح این مرکز مشکل کمبود فضای مناسب حل می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان قم به تعداد زندانیان زیر 30 سال در قم اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار در سال 1387 هزار و 489 نفر و در سال 1388 حدود هزار و 715 نفر در زندان‌های استان زندانی بودند که این رقم رشد 15 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: تعداد زندانیان استان قم در سال 88 نسبت به سال قبل آن حدود 18 درصد رشد داشته است.

انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان جوانان و اداره کل زندان‌ها

مدیر سازمان جوانان استان قم نیز در این بازدید تلاش‌های فرهنگی و روان درمانی مدیرکل زندان‌های قم را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: مجرمین جزو خانواده‌های ما به حساب می‌آیند و ما در سازمان ملی جوانان وظیفه داریم با توجه به آمارهای موجود که نیمی از زندانیان در بند را جوانان تشکیل می‌دهند، راهکارهایی برای بهبود این وضعیت اندیشیده و امسال در این خصوص کارهای مناسبی را انجام خواهیم داد.

سید عباس جوهری اضافه کرد: محورهایی از قبیل حمایت از اشتغال زندانیان جوان، امور فرهنگی و روان درمانی جوانان در بند از جمله محورهایی هستند که سازمان ملی جوانان آمادگی ارائه خدمات در این محورها را دارد.

وی وضعیت مکان استقرار زندانیان جوان را مناسب ندانست و ابراز امیدواری کرد که با ساخت زندان جدید، این مشکل بر طرف شود.

در پایان این بازدید مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جوانان استان قم و اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان منعقد شود و از ظرفیت سمن‌های استان هم استفاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین