کد خبر: ۹۹۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
نظر اولیاء و نریمان درباره کاهش اختیارات شهرداری:

دولت به‌جای ارائه طرح‌های غیرکارشناسی به فکر حل گرانی و اشتغال باشد

دولت وظایف خود را فراموش کرده و به‌دنبال انتقام‌گیری سیاسی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولیاء و نریمان دو عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس به اظهارنظر درباره طرح دولتی مبنی‌بر جایگزینی فرمانداران به جای شهرداران مناطق پرداختند.

محسن نریمان، نماینده بابل ونایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تقدیرازمدیریت شهر تهران به تهران امروز، گفت: دولت اگر خود را دلسوز شهر تهران می‌داند بهتراست شهرداری را در جهت خدمت به مردم تهران کمک کند. 

نریمان در گفت‌وگو با تهران امروزبا انتقاد از تقسیم مناطق شهرداری تهران به فرمانداری گفت: دولت به‌جای ارائه چنین طرح‌های غیرکارشناسی و ناپخته‌ای بهتر است به فکر حل مشکلاتی مثل گرانی و اشتغال باشد.

وی افزود: دولت وظایف خود رابه کلی فراموش کرده است و به دنبال مسائلی است که بیشتر از آنکه به نفع مردم باشد به دنبال انتقام گیری سیاسی با طرح‌های غیر کارشناسی است.

وی با بیان اینکه این طرح از نظر او به‌عنوان یک نماینده مجلس جدی به نظر نمی‌رسد گفت: بعید است چنین طرحی که فرجام شکست آن از هم اکنون مشخص است، تقدیم مجلس شود.

علی اکبر اولیا، نماینده یزد وعضو کمیسیون عمران مجلس نیز در این باره گفت: انتخاب 22 فرماندار برای مناطق شهر تهران به‌هیچ عنوان پاسخگوی مشکلات شهر نیست.

وی افزود: بهتراست به جای تصمیمات فله‌ای ولحظه‌ای به دنبال یک راه حل جامع برای حل مشکلات شهر تهران باشیم وتصمیمی نگیریم که تبعات آن دامنگیر شهر تهران شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت واقعا به دنبال مسائل شهر تهران است بهتر است شورای عالی اداری را مامور این کار کند و از هرکسی که برای حل مسائل شهر تهران ایده دارد کمک بگیرد.

وی با تاکید براینکه افزایش اختیارات شوراها از نظرمجلس یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: مجلس هرگز به طرحی که اختیارات شهرداری وشوراها را محدود کند رای نمی‌دهد.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات طرح دولت درزمینه تقسیم مناطق شهری تهران به فرمانداری گفت: تا زمانی که کلیات این لایحه تقدیم مجلس نشود نمی‌توان اظهار‌نظر دقیقی در مورد آن کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین