کد خبر: ۹۹۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹

علاوی: العراقیه خواهان انحصار مسأله تشکیل دولت عراق در دست یک جریان نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه بر اهمیت توافق تمام گروه‌های سیاسی عراق در مسأله تشکیل دولت جدید بر اساس مشارکت ملی تاکید کرد.

"ایاد علاوی" در گفتگو با پایگاه خبری الوطن، با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود در مسأله تشکیل دولت و حق فهرست العراقیه در این مسأله، اظهار داشت: العراقیه به هیچ وجه خواهان انحصار مسأله تشکیل دولت در دست یک گروه یا جریان نیست و من در دیدار با سران ائتلاف کردستان و ائتلاف ملی بر تمایل خود در زمینه نشست با "نوری المالکی" (نخست وزیر عراق) تاکید کردم.

رئیس فهرست العراقیه دیدار با مالکی را در راستای نزدیکی تمامی جریان ها به یکدیگر در مسأله تشکیل دولت مشارکت ملی، مهم دانست.

وی تاکید کرد: خواستار بررسی مسأله تشکیل ائتلاف با دیگر جریان ها هستیم تا دچار مشکلات گذشته نشویم.

علاوی در ادامه با اعتراض به دخالت خارجی در مسئله تشکیل دولت، در ارتباط با شایعاتی که در زمینه سفر "جو بایدن" معاون اوباما به عراق مطرح شده است، اظهار داشت: در تماس با اعضای کنگره آمریکا کسی به دیدار بایدن از عراق اشاره نکرد و من معتقدم که وی نمی تواند در مسأله تشکیل دولت نقش ایفا کند، چه آنکه تشکیل دولت جدید مسئله ای است که تنها به عراقی ها مرتبط است و ما در این مسئله به هیچ طرف خارجی تکیه نمی‌کنیم.

به نظر می رسد، این اظهارات علاوی تا حدود زیادی ابهامات به وجود آمده در مسأله تشکیل دولت جدید در عراق را از بین برده و بر احتمال تشکیل دولت مشارکت ملی با حضور 4 جریان اصلی ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی)، ائتلاف ملی (عمار حکیم)، جریان‌های کرد و فهرست العراقیه بیافزاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین