کد خبر: ۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
محمد علی سیدپور ،مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد:

20 درصد شناورهای تجاری دریای خزر متعلق به ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حال حاضر، تمام کشتی‌های دریای خزر بدون هیچ معطلی به بندر تخلیه منتقل می‌شود و تخلیه کالاها در حداقل ساعت انجام می‌گیرد.

 در حال حاضر، تمام کشتی‌های دریای خزر بدون هیچ معطلی به بندر تخلیه منتقل می‌شود و تخلیه کالاها در حداقل ساعت انجام می‌گیرد.

 محمدعلی سیدپور دلیل این امر را واگذاری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بندری به بخش خصوصی دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20درصد شناورهای تجاری در دریای خزر به ایران تعلق دارد، افزود: این رقم نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیركل بنادر و دریانوردی مازندران در ادامه درباره راهكارهای توسعه بخش دریایی گفت: ایجاد برنامه مدون برای صنعت دریایی ایران، به‌راحتی امکانپذیر نیست؛ زیرا شمال و جنوب کشور شرایط متفاوتی دارند و نمی‌توان هر دو آنها را به یک چشم نگاه کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر گفت: گرچه در حوزه خدمات دریایی، نسبت به سایر کشورها و حتی همسایه‌های خودمان عقب هستیم؛ اما حرکت‌های رو به رشد و امیدوارکننده‌ای در سال‌های اخیر انجام گرفته كه افزایش تعداد شناورها و سهولت در ارائه خدمات بندری از جمله این حرکت‌ها است.

سیدپور معتقد است که خدمات بندری کنونی با 10 سال پیش به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست و از آن زمان تاکنون، جهش چشمگیری را در این بخش شاهد بوده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین