کد خبر: ۹۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹

تاکید امام جمعه ورامین بر اطاعت از ولایت فقیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب  از شهرستان ورامين، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محسن محمودي در خطبه اول نماز جمعه ورامين پس از توصيه به تقواي الهي با اشاره به ايام شهادت حضرت زهرا (س) آن حضرت را الگوي جامع و كامل ولايت‌مداري بانوان معرفي كرد و افزود: بزرگان تاكيد كرده‌اند كه فاطميه را با شكوه برگزار كنيد، هنگامي‌كه حق اميرالمومنين (ع) غصب و وصاياي رسول‌الله (ص) به دست فراموشي سپرده شد و حضرت علي (ع) خانه‌نشين شدند، اين بضعه‌الرسول و پاره تن پيامبر (ص) بود كه يك تنه به ميدان آمد و به دفاع از امامت و ولايت پرداخت. 

امام جمعه موقت ورامين وجود خونريزي‌ها و تفرقه‌هاي حادث شده پس از رسول اكرم (ص) را حاصل غصب ولايت پس از پيامبر (ص) دانست و افزود: حضرت زهرا (س) اين روز را مي‌ديد، در هر مقطعي از تاريخ اسلام كه خوني براي كسب خلافت ريخته شده به دليل محروميت از جايگاه امامت و ولايت است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: 5/1 ميليارد مسلمان در جهان هستند، اما مظلومند، منابع، اقتصاد، فرهنگ و... آنها به غارت مي‌رود، اين‌گونه افغانستان و عراق اشغال مي‌شوند و خون بيگناهان به زمين مي‌ريزد و اين‌ها همه به دليل دوري از جايگاه امامت و ولايت است، عظمت امروز ايران اسلامي نيز به سبب بهره‌مندي از همين جايگاه است. 

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحسن محمودي در خطبه دوم نيز پس از توصيه به تقواي الهي با اشاره به سالروز فرمان تاريخي ميرزاي شيرازي در تحريم تنباكو اين فتوا را نمونه‌اي از اثر شگرف فتاواي علماي شيعه در بين مردم دانست و تصريح كرد: جايگاه علماي اسلام و ولايت فقيه در بين مردم ما هميشه جايگاه خاص و والايي است. 

امام جمعه موقت ورامين خاطرنشان كرد: ولايت فقيه نقطه قوت امت اسلامي است و دشمنان ولايت با تزوير و نيرنگ، زور و تهديد، زر و تهديد سعي در تضعيف اين جايگاه رفيع دارند، اگر امروز 30 سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد و همچنان علي‌رغم دشمني‌هاي دنياي كفر و نفاق سرپا ايستاده وجود حقيقتي به نام ولايت فقيه است. 

وي ادامه داد: امروز اطاعت از ولايت فقيه و هشدارها و رهنمودهاي رهبر انقلاب ملت ما را استوار نگه داشته و پيشرفت‌هاي ما مرهون اين جايگاه است. 

محمودي تاكيد كرد: در فتنه‌هاي سال گذشته ديديد آنهايي كه جرات نمي‌كردند دشمني خود را ابراز كنند اين جسارت را به خود داده به ميدان آمدند و هر آنچه در توان داشتند، انجام دادند، اما نتوانستند ضربه‌اي به اين نظام وارد آورند، در آينده نيز نخواهند توانست. 

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودي در ادامه با اشاره به راهپيمايي حجاب و عفاف خواهران مومنه در ورامين از دست اندركاران اين تجمع تقدير كرد و گفت: يكي از توطئه‌هاي شوم دشمنان در دوره‌هاي مختلف مبارزه با حجاب و عفاف بوده و هست، جاسوس‌هاي انگليسي و آمريكايي بارها در نوشته‌ها و گزارشات خود اين مطلب را عنوان كرده‌اند. 

امام جمعه موقت ورامين افزود: يكي از آنها مي‌گويد بايد به جاي بمب دامن‌هاي كوتاه بر سر مسلمانان ريخت، در اشغال الجزاير توسط فرانسوي‌ها نيز اين را ديديم كه ابتدا زنان فرانسوي را از زير چادر به بيرون كشيدند و سپس فساد و بي‌بندوباري را مابين جوانان آنها گسترش دادند، بهائيان ايران مي‌گويند كه دستور صريح از امريكا و اسرائيل براي ترويج مد لباس و اشاعه بي‌بند وباري در جامعه ما دارند. 

وي در ادامه تاكيد كرد: اكنون اشاعه فساد و بي‌عفتي در جامعه ما امري شخصي نيست بلكه حركتي سازماندهي شده توسط دشمنان اسلام و فاز دوم فتنه‌هاي پس از انتخابات است، بايد همه هوشيار باشيم، اين موضوع مورد تاكيد مردم و مراجع عظام و رهبري است. 

محمودي يادآور شد: مسئولان ادارات و سازمان‌ها بايد منويات رهبري را از ادارات آغاز كنند و مردم بي‌صبرانه منتظر مشاهده نتايج اين موضوع هستند. 

امام جمعه موقت ورامين تصريح كرد: شهدا رفتند و جان خود را اهدا كردند، نكند ما غافل باشيم و آرمان‌ها و اهداف آنها را فراموش كنيم. 

وي در ادامه به برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اشاره كرد و گفت: متاسفانه كتابخواني و مطالعه كتاب در جامعه ما قدري كمرنگ شده است و به آن اهميت لازم داده نمي‌شود، حال آنكه بهترين سرمايه ما براي رشد آگاهي‌هاي ديني و اخلاقي و اعتقادي كتابخواني است. 

محمودي اظهار داشت: امروز جنگ دشمن با ما جنگ نرم و اعتقادي مي‌باشد و كتاب مي‌تواند ابزار مناسبي براي ارتقاي سطح آگاهي‌هاي خانواده‌ها در برابر اين توطئه‌ها باشد، چه زيباست در هدايا و سوغاتي‌هاي خود از كتاب استفاده كنيم و من تشكر مي‌كنم از دست اندركاران مسابقه بزرگ دشمن شناسي كه سبب مطالعه انبوه شركت كننده‌ها در مورد چهره كريه وهابيت شدند. 

امام جمعه موقت ورامين در پايان از عزيزاني كه در بانك حفظ قرآن جمعه ورامين تلاش مي‌كنند تقدير و 
مددجويي از قرآن را اصلي در راستاي بيمه كردن جامعه، جوانان و نونهالان در برابر دشمنان معرفي كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین