کد خبر: ۹۹۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ارسال پارازیت از توانمندی‌های کشور است

پارازیت‌های ارسالی، مجوز ایمنی وزارت بهداشت را ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند هفته از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم نگذشته بود که موضوع پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سر زبان‌ها افتاد.
 
پارازیت‌هایی که زیاد بودن‌شان حتی باعث اعتراض نمایندگان مجلس و سوال آن‌ها از وزیر بهداشت در این مورد شد و هرچند وزیر بهداشت ضررهای این پارازیت‌ها را برای سلامت شهروندان قبول نکرد اما به هرحال هنوز اعتراض کارشناسان نسبت به این مسأله وجود دارد.
 
روز گذشته، دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران در مورد تاثیر امواج گوشی‌های همراه و امواج محیطی بر ناباروری گفته است: در تحقیقاتی مشاهده شده که امواج محیطی و پارازیت‌ها موجب افزایش سقط‌های ناخواسته‌ می‌شود که البته این امر در دست تحقیق است و در همین زمینه نیز وزارت بهداشت تحقیقاتی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا نوروزی افزوده است: متاسفانه ناباروری به عنوان مشکل جدی از طرف دست‌اندرکاران دولت در نظر گرفته نشده و علی‌رغم شیوع و روند رو به افزایش زوج‌های نابارور در هر سال به دلیل عوامل اجتماعی و محیطی اما همچنان حمایتی نمی‌شوند.

پیش از این برخی کارشناسان با اشاره به امواج الکترومغناطیس دکل های BTS و پارازیت، افزایش پدیده جهش‌زایی ژنتیکی و ناباروری در شهروندان را محتمل دانسته بودند.

از جمله دکتر محمد‌رضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش رو ‌به‌تزاید شمار مبتلایان به ناباروری در کشور، قرارگیری در معرض تابش انواع امواج را از علل ناباروری در جامعه بر شمرد. او گفت: این امواج از امواج ساده رادیویی تا امواج تلفن همراه و پارازیت‌های ماهواره‌ای را شامل می‌شود.

رزاقی گفت با قرارگرفتن دختران و پسران جوان در معرض این امواج، سلول‌های تولید مثلی آنان تحت تاثیر قرار گرفته و سبب از بین رفتن عملکرد جنسی و قدرت باروری آنان می‌شود.

دکتر محققی، رئیس مرکز تحقیقات سرطان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد مضرات پارازیت‌های ماهواره‌ای گفته بود: تاثیر این امواج روی کودکان می‌تواند باعث بروز برخی از انواع سرطان ها شود. در افراد بالغ نیز موضوع در مواردی باعث بروز مخاطرات و بیماری‌ها در سیستم‌های عصبی، قلب و عروق و دستگاه گوارش می‌شود و در مواردی نیز باعث ایجاد سرطان خون در این افراد شده است.

علی گورانی کارشناس و مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت نیز در این زمینه گفته است: اکثر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور نصب شده‌اند و پارازیت‌های ارسالی، مجوز ایمنی وزارت بهداشت را ندارند.

حسن اصیلیان، معاون سابق محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست نیز خبر می‌دهد: طی تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم، افراد در معرض تشعشعات دکل های تلفن همراه و پارازیت‌ها مبتلا به اختلال ناباروری پیشرفته هستند.

در حالی که دست‌کم ۸ ماه از بحث جنجال برانگیز ارسال پارازیت‌ها می‌گذرد و بارها و بارها متخصصان و مسئولان در مورد مضار آن بر روی بدن انسان، محیط زیست و … گفته و نوشته شد‌اند، چندی پیش محمد اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و گو با مجله همشهری جوان از ارسال پارازیت‌ها استقبال کرده و آن را یک توانایی دانست.

این نماینده مجلس می‌گوید: ماهواره فی‌نفسه یک وسیله ارتباطی است که اگر در جهت مثبت و برای کسب اطلاعات مفید و به روز مورد بهره برداری قرار گیرد مسلما یکی از امکانات بسیار خوب به حساب می آید؛ اما اگر ارباب شبکه‌های ماهواره‌ای بخواهند از این وسیله فقط برای تخریب ملت‌های دیگر یا ترویج فساد در جوامع استفاده کنند و خوراک‌هایی به بینندگان‌شان بدهند که باعث بی‌هویت شدن جوانان می‌شود، باید اعتراف کرد که اثرات منفی ماهواره به مراتب بیشتر از اثرات مثبت این فناوری نوین است. کسانی هم که تلاش می‌کنند از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای، نوعی جنگ روانی در کشور به‌راه اندارند با ترویج فساد کنند، باید بدانند با وجود آگاهی و هوشیاری مجلس به نتیجه نخواهند رسید.

او با اشاره به آن که پارازیت توانمدی بزرگی برای کشور است، می‌افزاید: نباید نسبت به ارسال پارازیت دید منفی داشت. به نظرم پارازیت یک نوع توانمندی است که کشور ما دارد. بعضی کشورهای پیشرفته تماشای برنامه‌های ماهواره را به‌طور کامل ممنوع کرده‌اند. استدلال‌شان هم این است که می‌خواهند از ریشه جلوی فساد را بگیرند. اما پارازیت توانایی ما در این زمینه است. 
مشکلی با برنامه‌های علمی به‌دردبخور نداریم، اما اگر دیگران بخواهند از ماهواره برای ترویج فساد و ناامنی در ایران استفاده کنند، مسلما اجازه این کار را نخواهیم داد و از پارازیت به عنوان یک توانمندی استفاده کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا خوراک غیر‌اخلاقی به دست جوانان نرسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
0
0
ضمن تشکر از خبررسانی های خوب شما - ارسال پارازیت قوانین بین المللی را نقض می کند و برای سلامتی حتی به صورت یک احتمال مضر است لذا باید هر چه سریع تر متوقف شود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین