کد خبر: ۹۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
حسینی خبر داد:

بازدید5/5 میلیون نفری از نمایشگاه كتاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار فارس، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با اشاره به بزرگداشت فردوسی گفت: شاهنامه فقط شاهنامه نیست بلكه مردم نامه، خدایی‌نامه، خردنامه و رزم‌نامه هم است.

وی افزود: در این كتاب از مباحث توحید تا دیگر مباحث آمده است و شاهنامه فردوسی با 30 سال تلاش او نگهدارنده زبان فارسی است.

وزیر ارشاد عنوان داشت: اگر سعدی بوستان و گلستان و را با گل‌های زیبایی آراسته است فردوسی هم در شاهنامه فردوسی بر پا كره كه هر كس هرچه می‌خواهد می‌تواند در آن پیدا كند.

حسینی با با بیان اینكه فردوسی مورد بی مهری قرار گرفته بیان داشت: شاید جرم او این بود كه ابیاتی در مورد نبی اكرم و حضرت علی (ع) می سرود و شاید چون ما هم مورد بغض جهانیان هستیم به خاطر اعتقاد و ایمانی است كه در بین دولتمردان ما به چشم می‌خورد.

وی در وقت اهمیت نمایشگاه تهران به اظهارنظر نماینده نمایشگاه فرانكفورت كه 8 سال در نمایشگاه كتاب تهران شركت می‌كند پرداخت و گفت: از نظر وی نمایشگاه كتاب تهران با سایر نمایشگاه‌ها قابل قیاس نیست. 

وی با بیان اینكه از روز اول نمایشگاه شاهد ازدحام جمعیت بودیم میانگین روزانه 500 هزار نفر بازدید در نمایشگاه را یادآور شد وگفت: 55 درصد از بازدیدكنندگان شهرستانی بودند و ما هیچ رویداد فرهنگی در كشور سراغ نداریم كه به اندازه نمایشگاه كتاب تهران مورد استقبال واقع شود.

حسینی با اشاره به متوسط سنی 18 تا 28 سال بازدیدكنندگان نمایشگاه گفت: این موضوع بشارت آینده‌ای روشن را می‌دهد.

وزیر ارشاد تأكید كرد:‌همه همكاران ما زحمتشان را كشیدند و خستگی آنها زمانی از بین رفت كه لبخند نورانی رضایت را بر چهره مقام معظم رهبری دیدند.

وی خاطرنشان كرد: اختتامیه نمایشگاه شروع فعالیت بیشتر همكاران ما برای نمایشگاه‌های بعدی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین