کد خبر: ۹۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴

مهمان‌پرست: مجوز خروج كلوتيد ريس با حكم قوه قضاييه صادر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامين مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه مجوز خروج تبعه فرانسوی بازداشت شده در ايران با حكم قوه قضاييه صادر شده است، در خصوص خروج كلوتيد ريس از كشور اظهار داشت:‌ قوه قضاييه پرونده خانم ريس را بررسی كرد و براساس حكم صادره توسط قوه قضاييه، مجوز خروج ايشان صادر شد.

وی در پاسخ به اين پرسش كه آيا آزادی كلوتيد ريس ارتباطی به آزادی مجيد كاكاوند تبعه ايرانی بازداشت شده در فرانسه دارد؟ گفت: آزادی خانم ريس هيچ ارتباطی با آزادی آقای كاكاوند ندارد.

كاخ رياست جمهوری فرانسه (اليزه) امروز طی بيانيه‌ای اعلام كرد: كلوتيد ريس امروز ايران را ترک كرد و هم‌اكنون در مسير بازگشت به فرانسه است.

كلوتيد ريس 24 ساله در روز يكم ژوئيه سال گذشته به ‌اتهام شركت در ناآرامی‌های پس از انتخابات بازداشت و پس از 45 روز بازداشت با قيد ضمانت از زندان اوين آزاد شد و تاكنون در سفارت فرانسه به سر می‌برد.

اقدام عليه امنيت ملی به دليل حضور در تجمعات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنين جمع‌آوری اخبار، اطلاعات و تهيه تصاوير از اين اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمی سفارت فرانسه از جمله اتهامات ريس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین