کد خبر: ۹۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵

«رابین هود» و «آیرون من 2» پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات در هفته نخست نمایش در آمریکا و کانادا فروشی متوسط داشت و در 3503 سینما 1/37 میلیون دلار به دست آورد و پس از «آیرون من 2» در رده دوم قرار گرفت.

در مقابل، فیلم جدید اسکات در بازار بین‌المللی پرقدرت ظاهر شد و در 56 کشور و 6944 سینما 74 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد. با احتساب بازار آمریکای شمالی فروش جهانی «رابین هود» در هفته اول نمایش 1/111 میلیون دلار شده است.

راسل کرو، کیت بلانشت، ماکس فون سیدو و ویلیام هرت در پروژه 155 میلیون دلاری «رابین هود» بازی می‌کنند که اولین بار در دنیا هفته پیش در افتتاحیه شصت و سومین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.

این فیلم روایتی از تولد افسانه رابین هود و داستان یکی از کمانگیران ارتش ریچارد شیردل است که با اشغالگران نورمن مبارزه می‌کند و قهرمانی افسانه‌ای می‌شود. راسل کرو در «رابین هود» نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند.

پروژه «رابین هود» که ابتدا «ناتینگهام» نام داشت، پنجمین همکاری اسکات و کرو پس از فیلم‌های «گلادیاتور»، «یک سال خوب»، «گانگستر آمریکایی» و «مجموعه دروغ‌ها» است.

از سوی دیگر «آیرون من 2» با بازی رابرت داونی جونیر به نقش ابرقهرمان قصه‌های مصور انتشارات مارول در دومین هفته نمایش در 4390 سینما 59 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 53 میلیون دلار فروش فیلم اول بازار آمریکای شمالی شد.

مجموع فروش این فیلم در آمریکا 1/212 میلیون دلار شده است. «آیرون من 2» در سومین هفته نمایش در سطح بین‌المللی در 61 کشور و 9857 سینما با 3/28 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش خود را در این بازار به 2/238 میلیون دلار رساند. فروش جهانی فیلم 4/450 میلیون دلار شده است.

از این هفته دو فیلم متکی بر شخصیت‌های زن نیز در سینماهای آمریکا اکران شده است. «نامه‌هایی به جولیت» با بازی آماندا سایفرید و ونسا ردگریو در 2968 سینما 8/13 میلیون دلار فروش داشت و در رده سوم قرار گرفت و کمدی «فقط رایت» با بازی کوئین لطیفه هم در 1831 سینما 5/8 میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم شد.

«نامه‌هایی به جولیت» را گری وینیک کارگردانی کرده و داستان درباره زنی جوان با بازی سایفرید که در سفری به ورونا در ایتالیا یک نامه پاسخ‌داده‌نشده پیدا می‌کند و به دنبال نویسنده آن می‌رود. گائل گارسیا برنال دیگر بازیگر این فیلم هستند.

«فقط رایت» به کارگردانی سناء حمری هم درباره یک فیزیوتراپ با بازی لطیفه است که عاشق یک بسکتبالیست می‌شود. کامان و پولا پاتن دیگر بازیگران این فیلم هستند.

رده پنجم جدول فروش آمریکا از آن انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» شد. این فیلم که تولید مشترک تولید مشترک دریم‌ورکس انیمیشن و پارامونت است، این هفته با تنها 23 درصد کاهش 1/5 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را پس از هشت هفته به 8/207 میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک «کابوس در الم استریت» ساخته ساموئل بایر با 7/4 میلیون دلار در رده ششم فروش آمریکا قرار گرفت و کمدی رومانتیک «شب قرار» با بازی استیو کارل و تینا فی با چهار میلیون دلار فیلم هفتم شد.

کمدی رومانتیک «طرح کمکی» با بازی جنیفر لوپز، کمدی خانوادگی «انتقام پشمالو» با حضور برندان فریزر و فیلم حماسی «برخورد تایتان‌ها» با بازی سام وورثینگتن، لیام نیسن و رالف فاینس دیگر فیلم‌های پرفروش هفته بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین