کد خبر: ۹۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱

‌تشریح جزییات بازداشت مسعود حیدری توسط وکیلش

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وکیل مدیرعامل سابق ایلنا، جزئیات پرونده موکلش را تشریح کرد. 

محمد شریف، درباره بازداشت مسعود حیدری و سیر پرونده قضایی وی اظهار داشت: حیدری قبلا یک پرونده با شکایت ”معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله تهران بزرگ“ داشت که اتهام آن تبلیغ علیه نظام بود، اما در تاریخ ۸۲٫۲٫۲ حکم برائت وی در این پرونده صادر شد. 

وی افزود: شکواییه دیگری علیه مدیرعامل سابق ایلنا مطرح شد که 7 شاکی داشت؛ شکایت دو شاکی در مرحله مقدماتی تحقیقات رد شد و برای 5 شاکی دیگر یعنی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت کار، سرپرست دفتر امور حقوقی وزارت کار، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزارت علوم و یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر کیفرخواستی در شعبه ۱۰۸۳ صادر شد که دو اتهام افترا و نشر اکاذیب در آن قرار داشت. 

شریف گفت: در رابطه با اتهام افترا، حیدری به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد، اما این محکومیت تبدیل به جزای نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال شد و در رابطه با اتهام نشر اکاذیب نیز، وی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد و علی‌الوصول بازداشت وی در روز گذشته بر اساس این حکم بوده است. 

وکیل مدیرعامل سابق ایلنا یادآور شد: رای دادگاه بدوی در ۸۷٫۳٫۴ صادر شده است و در پی آن حکم، دیروز مطلع شدم که وی را بازداشت کرده‌اند ولی در مورد اجرای آن اطلاع قبلی داده نشده بود و هنوز هم نتوانسته‌ام با وی صحبت کنم. 

شریف در پایان تاکید کرد: حیدری برای پرونده جدیدی تحت پیگرد قرار نگرفته است. 

گفتنی است، مسعود حیدری مدیرعامل سابق ایلنا، روز گذشته بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت به کلانتری بازار معرفی شد. 

مسعود حیدری در کارنامه فعالیت رسانه‌ای خود علاوه مدیر عاملی ایلنا، مسئولیت گروه اجتماعی روزنامه کارو کارگر در دوره مدیرمسئولی علی ربیعی و سردبیری گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) را برعهده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین