کد خبر: ۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
نقادی دو سردار سپاه حول شهردار تهران

طوفان وابسته نظامی ایران در زاگرب به قالیباف در تهران رسید

حمله سردار الله‌کرم به قالیباف و نقد سردارخورشیدی به نگاه قدرت‌طلبانه الله‌کرم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فروزان آصف نخعی: مراسم ملی تشییع جنازه شهدای جنگ توسط الله کرم به یک مراسم سیاسی جناحی به نفع دولت و علیه قالیباف شهردار تهران تبدیل شد تا جایی که سردار خورشیدی در پاسخ به وی تاکید کرد: صحیح نیست اگر الله کرم در دولت پست گرفت، قالیباف را تضعیف کند و اگر در شهرداری پست گرفت، دولت را و باید پرسید که اگر در دولت کار نمی کرد هم آقای قالیباف را تضعیف می‌کرد؟

الله کرم بعد از قائله 18 تیر 1387 اکنون به دنبال ختم قائله قالیباف و فرستادن او به عنوان تبعید به فرانسه است. احتمالا بلیط این تبعیدی و همراهان او را بنا بر آن چه سایت فرارو از آژانس مسافرتی " توکا تور" متعلق به آقای الله کرم واقع در خیابان استاد نجات اللهی تهران یاد کرده تامین خواهد شد.

الله کرم حکم تبعید قالیباف را مبنی بر جلوگیری تبلیغات عاشورای فاطمی ذکر کرده و می‌گوید: "اگر دستور شما بوده است كه جلوي تبليغات عاشوراي فاطمي را بگيرند؛ كه واي بر شما. اگر دستور شما نبوده است پس سريع برگرديد والا جاي شما همان فرانسه خواهد بود."

سخنان الله کرم از آن جهت دارای اهمیت است که نیروی انتظامی تحت فرماندهی قالیباف، الله کرم را متهم به هدایت گروه‌های فشار و از وی به همین دلیل شکایت کرد.

الله‌کرم در سال 1382 با طرح نوسازی معنوی حزب الله به عرصه سیاسی بازگشت و با ایجاد جلسات منظم و برنامه ریزی توانست سازماندهی جدیدی را بنیان دهد. وی در دوران انتخابات ریاست جمهوری تلاش فراوانی در جهت مطرح کردن محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور مبذول داشت.

او با حمایت از آقای احمدی‌نژاد درسال 1386 به پست وابسته نظامی ایران در زاگرب مرکز کرواسی گمارده شد. البته سایت فرارو تاکید دارد که الله کرم در تمام این سال‌ها به فعالیت‌های اقتصادی نیز اقدام کرده که چندان شفاف نیست .

عده ای او را به عنوان یک چهره اقتصادی می‌شناسند. هرچند اظهار می‌شود شغل او در زاگرب به دلیل دوری وی از حوادث داخلی ایران بوده است.

با این همه او که اکنون به ایران آمده، در حاشيه مراسم ملی تشييع پيكر پاك 89 شهيد دفاع مقدس در روز جمعه سخنانی مطرح کرد که به سرعت تشییع جنازه مذکور را از یک مراسم ملی به مراسم جناحی با اهداف خاص آن هم حذف نیروی اصولگرایان میانه‌رو تقلیل داد. او خطاب به قالیباف امر! کرد که "بدون نام و بدون نشان؛ تبليغات شهري مراسم زهراي اطهر را به عهده بگيريد."

به گزارش سایت جهان او به بهانه عدم تبلیغات شهرداری تهران برای روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)ضمن تهدید قالیباف به تبعید به فرانسه کرد گفت که : "اين اعمال شما ما را به ياد طلحه و زبيرها مي اندازد كه به ارزش‌هاي زمان خود پشت كردند. ما اجازه نمي‌دهيم در بين رزمندگان، كساني باشند كه خوي طلحه و زبيرها را بخواهند امروز به نمايش بگذارند."

او می‌گوید:"شمايي كه بر روي خون شهدا، خلباني آموزش ديديد و ياد گرفتيد، جايتان همان فرانسه است كه مي خواستيد در ايرفرانس مشغول به كار شويد. آن‌جا ديگر نه زهرايي خواهد بود، نه شهادتي و نه سالگردي. اگر دست از اين حركات خود بر نداريد ما شما را به همان جا تبعيد خواهيم كرد."

او در میان تکبیر حضار به " گفته زیبای استاد عزیز"ش منصور ارضی در باره قالیباف که وی را به "عمر سعد" تشبیه کرد استناد کرد و گفت :" از جلوگيري‌ها دست برداريد و الا همان گفته زيباي استاد عزيز ما(منصور ارضي) كه شما را " به عمر سعد تشبيه كرد و گفت كه عمر سعد به در و ديوار مي‌زد تا اگر به گندم ري نرسيد حداقل به جوي آن برسد، در مورد شما صدق خواهد كرد. ولي بدانيد اين راهي كه مي رويد راهي نيست كه حتي جوي شهر ري هم به شما برسد."

سایت فرارو در 27 دی 1386 گزارش داد که هیچگاه تکذیب نشد:" شنیده‌های خبرنگار فرارو از منابع موثق حاکی از آن است با آن که رهبری در برنامه ریزی مراسم دخالتی نمی کنند ، اما در مورد حاج منصور ارضی ، دستور داده اند که وی از اجرای مداحی در حضور ایشان منع شود."

به گزارش سایت فردا در 30 آذر 1386 حاج منصور ارضي كه در حسینیه صنف لباس‌فروشان و ميان دعاي عرفه سخنراني مي‌كرد قالیباف شهردار تهران رابا اشاره به واقعه کربلا به ابن سعد تشبیه کرد.

سخنان الله کرم و واکنش‌ها

به گزارش سایت فردا عباس سليمي نمين مدیر دفتر مطالعات وتدوین تاریخ معاصر اظهارات الله کرم و جریان اورا تلویحا تهمت‌زن و بی‌ارزش می‌داند و می‌گوید:" افراد و جریان هایی را که به دنبال تهمت زنی علیه شخصیت های نظام هستند را نباید بزرگ کرد. مردم به ادعاهای آن‌ها توجهی نمی‌کنند... این گونه تخریب ها و توهین ها کاملا بی ارزش است. چون مردم به این قبیل حرف ها گوش نمی هند."

درعین حال پس از این اظهارات به گزارش سایت فردا، سرداراحمد خورشیدی با ناصحیح خواندن اظهارات الله کرم به وی پیشنهاد کرده " به جای تخریب برادر همسنگر خود، عملکرد دولت را با همین معیارها نقد کند. چرا که محور کارهای اجرایی کشور دولت است... و پست گرفتن در دولت مانع از نقد و موجب پوشش ضعف های دولت نباشد."

خورشیدی یادآور شد: "صحیح نیست که اگر الله کرم در دولت پست گرفت، قالیباف را تضعیف کند و اگر در شهرداری پست گرفت، دولت را و باید پرسید که اگر در دولت کار نمی کرد هم آقای قالیباف را تضعیف می‌کرد؟"

سردار احمد خورشیدی در گفت و گو با فردا گفت:" بچه های جنگ دو گروه هستند . کسانی که تنها به ارزش های زمان جنگ در زمان خودش وفادارند و کسانی که هم به این ارزشها وفادارند و هم این ارزش ها را با مقتضیات زمان تطبیق می دهند."

وی با بیان اینکه قالیباف نسبت به ارزش های زمان جنگ وفادار است ادامه داد: "کار کسی که در نظام مدیریت می کند و کسی که شهردار تهران است کاملاً متفاوت است. در کار شهرداری برخی مسائل پیش می آید و ممکن است مورد نقد قرار گیرد. اما سخنان الله کرم بر علیه قالیباف که از بچه های جنگ است صحیح نیست و نسبت به حرف های اینچنینی باید دقت بیشتری کرد."

برخی فعالیت‌های الله کرم در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و پس از آن

درماجرای حمله به کوی دانشگاه در18 تیر 1387 الله کرم نقش تعیین کننده داشت تا جایی که در بیانیه شورای امنیت ملی کشوردر زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به صراحت از وی در هدایت نیروهای لباس شخصی نام برده شده است.حسین الله کرم به همراه حجت الاسلام پروازی، سردار نقدی، سردار ذوالقدر، عبدالحسین محتشم و .. در سال 1370 اقدام به تاسیس "انصار حزب الله" کردند.

اما آغاز گسترده فعالیت های این گروه به سال 72 باز می‌گردد. حجت الاسلام پروازی درباره چگونگی تشکیل این گروه می‌گوید: "در این سال ـ 1372 ـ الله کرم آمد و گفت بیا در هیات رزمندگان سخنران باش. تعداد موسسان انصار ‏‏18 نفر بودند که به سه گروه تقسیم می‌شدند. گروه وابسته به "ذوالقدر" که تعدادشان7 نفر بود. هفت ‏نفر هم از طرف "عبداللهی" معرفی شدند و چهار نفر هم با "الله کرم" بودند."

بدین ترتیب حلقه اولیه انصار حزب الله کار خود را آغاز کرد که حسین الله کرم یکی از تاثیرگزارترین افراد این گروه بود. الله کرم به عنوان یکی از سردسته های این گروه به تجمعات مختلف گروه هاي موسوم به اصلاح طلبان حمله می کرد.مسئولان وزارت کشور اصلاحات از الله کرم و دار و دسته‌اش با عنوان "گروه فشار" و "لباس شخصی" یاد می‌کردند.

سایت فرارو تاکید می‌کند حمله به سینما قدس در سال 74، محاصره فرودگاه خرم آباد در سال 79 و بسیاری اقدامات تشنج آفرين ديگر از دیگر تحرکات او در دهه 70 خورشیدی است.

"حسین الله کرم" رییس شورای هماهنگی نیروهای حزب الله در 10 خرداد 1385 طی سخنانی در جمع این نیروها در بجنورد از اقدام اخیر تعدادی از اعضای شوراها مبنی بر تهدید به استعفا در صورت تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات شوراها انتقاد کرد و به آن‌ها هشدار داد.

به گزارش آفتاب، الله کرم که در مراسمی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر سخن می گفت،اظهار داشت:" امروز ما در انتخابات شوراها اگر بخواهيم انجام وظيفه كنيم مي‌بايستي گوشزد بكنيم به كساني كه در اعتراض خودشان به وضع لايحه دولت و ارسال آن به مجلس اعتراض دارند و سخن به استعفاء مي‌كنند، اينها بدانند استعفاء در نظام اسلامي جايگاهي ندارد".

وی با یادآوری تحصن و استعفای نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم افزود:"تجديد نظر طلب‌ها استعفاء را مطرح كردند، در مجلس بست نشستند و كارها را مختل كردند.در پايان شوراي اول استعفاء دادند و كار مردم معطل گذاشتند؛ اگر نسبت به قانون و لايحه مسئله‌اي داريد،مطرح كنيد اما بحث استعفاء كه از بخشي از افراد، اعضاي شوراي مركز پايتخت و بعضي از شهرها شنيده مي‌شود، اينها بدانند اين حركت در راستاي و در پيرو حفظ ارزش‌ها نيست".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
0
1
قبول باشه!!!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
0
1
میشه این آقا لطف کنن ما رو هم جهت تبعید به فرانسه ، آلمان ، انگلیس یا جزایر هاوایی تبعید کنن ؟ ممنون میشیم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
0
1
به نام خدا
آقا تو رو خدا مارو هم تبعید کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۳
0
1
برو بابا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین