باشگاه استقلال نظارت خود روی فعالیتهای تبلیغاتی بازیکنانش در فضای مجازی را افزایش خواهد داد و این شامل امور مالی هم میشود.
شهرت فوتبالیستها به ویژه بازیکنان شاغل در استقلال و پرسپولیس موجب شده تا اغلب آنها از تبلیغات در فضای مجازی نیز درآمد قابل ملاحظهای کسب کنند. البته این قاعده صرفاً شامل حال فوتبالیستهای ایرانی نمیشود و در همه دنیا تقریباً به همین شکل است، اما در اغلب تیمهای بزرگ جهان، بازیکنان تا وقتی طرف قرارداد با باشگاه هستند، نه تنها باید ماهیت فعالیت تبلیغاتی خود را هماهنگ کنند تا در تضاد با منافع باشگاه مطبوعشان نباشد بلکه قسمتی از درآمد آنها از این فعالیت نیز به مجموعه تعلق میگیرد.
از قرار معلوم این قاعده برای فصل آینده به طور ویژه مد نظر مدیران باشگاه استقلال قرار گرفته است و بازیکنان این تیم تا وقتی که طرف قرارداد با باشگاه هستند، باید حتماً در جریان فعالیتهای تبلیغاتی خود، منافع باشگاه را نیز تامین کنند. به عبارت دیگر، احتمال دارد آنها موظف شوند قسمتی از درآمد تبلیغاتی خود را به باشگاه استقلال بپردازند. قاعدهای که البته در فوتبال حرفهای وجود دارد.