کد خبر: ۹۹۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱

جدیدترین اعترافات عبدالمالک ریگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالمالک ریگی در گفتگو با پرس تی وی اعتراف کرد که مقام‌های ناتو از وی خواسته اند تا فعالیت‌های تروریستی خود را از مرزها فراتر برده و به داخل ایران و از جمله داخل شهر تهران تسری دهد.

وی اعتراف کرد که با مقام‌هایی از ناتو دیدار کرده است. ریگی همچنین اذعان می کند که این مقام‌ها یا آمریکایی و یا از اسرائیل بوده اند. وی گفت که مقام‌های ناتو پس از دادن اسامی و آدرس افراد خواستار ترور وی می‌شدند.

ریگی می‌گوید: ما در کازابلانکا در مراکش با افرادی که خود را نمایندگان ناتو معرفی می‌کردند دیدار کردیم. بعد از ملاقات وقتی قضایا را جمع‌بندی کردیم دو شبهه در ذهن ما ایجاد شد. یکی این که اگر این افراد عضو ناتو هستند چرا در افغانستان با ما ملاقات نکردند، در حالی که در افغانستان پایگاه دارند و خیلی راحت‎تر و با ضریب امنیتی بالاتری می‌توانند با ما ملاقات کنند.

وی افزود: شبهه دومی که برای ما ایجاد شد این بود که بار اولی که به ما اطلاع داده شد، نیروهای ناتو قصد مذاکره با ما را دارند گمان کردیم که آنها می‌خواهند درباره شرق ایران با ما گفتگو کنند چون نیروهای ناتو در افغانستان مستقر هستند و ممکن است در رابطه با موضوع شرق کشور نظرهایی داشته باشند. اما همه اصرار مذاکره کنندگان بر این بود که جندالله عملیات را از منطقه مرزی و بلوچستان به پایتخت کشور یعنی تهران منتقل کند. این نکته برای ما جای سوال داشت و ما را به این جمع‌بندی رساند که آنها آمریکایی و یا اسرائیلی هستند که در پوشش ناتو با ما مذاکره می‌کنند یا این که این افراد از نیروهای ناتو هستند ولی برای امریکا و اسرائیل کار می کنند. در هر دو صورت مابه این نتیجه رسیدیم که این افراد با جا هایی غیر از ناتو هم ارتباط دارند.

عبدالمالک ریگی در ادامه می‌گوید: مذاکره کنندگان می‌گفتند که اسم گروهی از افراد، آدرس خانه‌های آنها و عکسهایشان را به شما می دهیم و حتی ابزار عملیاتی از جمله مواد منفجره و دیگر تجهیزاتی را که از آن در عملیات تروریستی استفاده می‌شود، در همان شهرهای محل عملیات در اختیار شما قرار می دهیم. شما فقط عملیات را اجرا کنید و درقبال انجام این عملیات ما جدا از پولی که برای دیگر همکاری‌ها به شما می دهیم، مبلغ هنگفت و بزرگی به شما پرداخت خواهیم کرد. آنها گفتند برای هر هدف مبلغی خاص تعیین شده و پس از انجام کار این پول به شما پرداخت خواهد شد.

این تروریست افزود: در مجموع، طرفین به این نتیجه و اتفاق نظر رسیدم که عملیات به مرکز انتقال پیدا کند. همچنین باید در رسانه‌ها فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم و سوم هم این که اهداف و آدم‌های خاصی باید هدف قرار گیرند. این سه نکته را آنها مشخص کردند و از طرف ما نیز تایید شد و از آنها خواستیم تجهیزات را در اختیارمان قرار دهند تا خود را آماده کنیم.

من از هر طرف به موضوع نگاه می کنم شکی ندارم که فعالیت‌های ما نتیجه جهل و سطحی‎نگری بوده؛ از جمله درباره ارتباط‌هایی که با برخی از کشورها داشتیم و حتی کارهایی که انجام دادیم مبنای همه نوعی جهل توام با نفرت بود و هنگامی که نفرت پیش می‌آید خود به خود عقل و خرد از کار می‌افتد.

ریگی درپایان می‌گوید: من فکر می‌کنم تنها راهی که برایم مانده است توبه در پیشگاه خداوند است و به دیگران می‌گویم انسان نباید هیچ‌گاه تا زمانی که قلبش، ایمانش، وجدانش و دینش همگی رضایت ندارند، خون انسان دیگری را بریزد. 

عبدالمالک ریگی در 4 اسفند سال 1388 در حالی که از دبی در حال پرواز به قرقیزستان بود از سوی نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر و در نخستین اعترافات خود به ابعاد اقدامات تروریستی خود در مرزهای ایران اعتراف کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین