کد خبر: ۹۹۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴

علیخانی: صدها میلیارد دلار درآمد نفت چه شد

اشتغال از مهمترین چالش‌های پیش روی نظام ما است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قدرت‌الله علیخانی عضو فراكسیون خط امام (ره)در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور وقتی خودش را مسئول حل مشكلات مدیریت جهانی می‌داند، حتماً برای موضوع پیش پا افتاده و دست چندمی مثل اشتغال، جایی مناسب‌تر از وزارت تعاون پیدا نكردند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس "پارلمان‌نیوز"، قدرت‌الله علیخانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام گفت: فراموش نكنیم كه همگی ما بر سر سفره‌ای نشسته‌ایم كه امام(ره) عزیزمان گسترانده و همه و همه را از بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار كرده كه لازمه حق‌شناسی از امام، پاسداری از این ارزش بزرگ است.

وی افزود: نكته دوم این است كه حراست و حفاظت از افكار، اندیشه‌ها و به طور كلی مكتب امام، چیزی فراتر از شعار لازم دارد و وظیفه همه و همه كسانی كه در واقع به امام معتقد هستند، نصب‌‌العین قرار دادن روش، منش و سیره سنیئه آن حضرت است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه، گفت: زهرای عزیز(س) در خطبه معروف فدكیه فرمودند؛ (المرء یحفظ فی ولده) یعنی اینكه ماندگاری یك شخصیت در گرو پاسداشت خاندان و فرزندان آن شخصیت است و كسانی كه دم از پیروی روح‌الله می‌زنند به حكم این حدیث نبوی از زبان دخت والای رسول اكرم(ص) لازم است مخلصانه حرمت بیت مقدس امام (ره) را پاسداری كنند.

علیخانی در ادامه اظهار داشت: حال كه خاطره جانگداز رحلت آن بزرگ، دل و جان دلدادگان را آكنده است و امام با بصیرت فوق‌العاده خویش خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام فرموده است، من هم لازم می‌دانم به حكم وظیفه، همه ارادتمندان به آن عزیز سفر كرده توجه دهم، شاید چون گذشته انفاس قدسیه ایشان بدرقه راهمان باشد. گرچه تمام زندگی امام، برای امام باوران درس و فضیلت است، ولی وحدت كلمه و اتحاد كلمه، تكه كلام همیشگی امام راحل بود كه امروز بیش از هر زمان دیگری برای حفظ دستاوردهای انقلاب امام ضرورت دارد و طبیعتا محور ولایت فقیه كه یادگار آن عزیز است و تبلور آن در شخصیت بلند و والای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جلوه نشسته است می‌تواند الهام‌بخش راه امام و اندیشه او در عرصه سیاست و مدیریت كشور باشد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به اشتغال، واردات و درآمدهای نفتی، گفت: در هفته گذشته در خبرها شنیدیم كه دولت، وزارت تعاون را مسئول مبحث اشتغال كرده است؛ باورم نشد ولی واقعیت داشت فكر كردم! آقای رئیس‌جمهور وقتی خودش را مسئول حل مشكلات مدیریت جهانی می‌داند، حتماً برای موضوع پیش پا افتاده و دست چندمی مثل اشتغال، جایی مناسب‌تر از وزارت تعاون پیدا نكردند! حتماً این تصمیم پس از ساعت‌ها بحث كارشناسی و علمی اتخاذ شده است، ولی ذكر یک نكته از من نماینده و البته آخوند غیرمتخصص را به صاحب‌نظران دولت یادآور می‌شوم، اشتغال از مهمترین و اصلی چالش‌های پیش روی نظام ما است، متاسفانه خیل عظیم جوانان جویای كار كه جمع زیادی از آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند با طرح زودبازده و ضربتی وزارت كار، وزارت تعاون و دیگری قابل حل نیست و این روش‌ها هدر دادن منابع كشور و افزودن بر خیل عظیم بیكاران
است.

نماینده مردم قزوین تاكید كرد: تنها راه چاره و علاج بیكاری سرمایه‌گذاری و تولید است؛ موضوعی كه در عرصه سیاست‌های پولی و تجاری دولت در شرایط بسیار دشواری قرار دارد.

وی ادامه داد: دولت احمدی‌نژاد در این 5 سال بیش از 20 سال قبل از محل فروش نفت درآمد داشت، مهمترین سؤال این است كه صدها میلیارد دلار درآمد نفت چه شد؟ سفره بی‌رونق مستضعفان و خصوصا حقوق‌بگیران تغییر چشمگیری پیدا نكرده، طرح‌های مهمی در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد و زیربناها شروع نشده كه حجم زیادی از منابع نفت را به خودش اختصاص داده باشد، این‌طور كه برخی از صاحبنظران می‌گویند هنوز تعدادی از طرح‌های بزرگ كه در دولت قبل شروع شده بود به بهره‌برداری كامل نرسیده، چه رسد به اینكه طرح‌های بزرگ در همین دولت شروع شده و به بهره‌برداری رسیده باشد.

علیخانی تصریح كرد: درآمدهای افسانه‌ای نفت كه در صورت استفاده صحیح می‌توانست نه‌تنها مشكل بیكاری كشور را طی این مدت حل كند بلكه در جهت رفاه و آسایش مردم هم اثرات قابل توجهی داشته باشد، متاسفانه نه‌تنها اینطور نشد بلكه با سیاست‌های غلط منجر به واردات بی‌رویه انواع و اقسام كالاهای صنعتی و كشاورزی به كشور شد و به جای حمایت از كارگر و ایجاد شغل برای جوانان ایرانی موجب افزایش شغل و كار در كشورهای خارجی شد.

وی تاكید كرد: تعجب است وقتی من حقیر در سال 1385 متوجه شدم یكباره تعرفه واردات شكر كه در دولت قبل 150 درصد بود در دولت آقای احمدی‌نژاد به 10 درصد كاهش می‌یابد و با سیل واردات شكر روبه‌رو می‌شویم و در ظرف كمتر از دو سال بیش از 3.5 میلیون تن شكر وارد كشور شد، جمع زیادی از كارگران كارخانه‌های قند كارشان را از دست دادند، جمع بیشتری از كشاورزان مظلوم چغندركار كشت خود را از دست دادند به طوری كه در مصاحبه اخیر رئیس دیوان محاسبات بود كه «كشت چغندر نسبت به سال 84 به یك سوم كاهش یافته است»، چطور دولتیان آثار این نوع سیاستگذاری را متوجه نمی‌شدند؟ همكاران عزیز سرنوشت شكر یک مورد است كه مشت نمونه خروار است اگر هرچه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی نشود در آینده با بیكاری جمع زیادی از شاغلین موجود روبه‌رو خواهیم بود.

علیخانی خاطرنشان كرد: در همین مصاحبه رئیس دیوان محاسبات از حجم بیش از پنجاه هزار میلیارد تومانی مطالبات معوقه بانک‌ها خبر داده می‌شود. آیا واقعا سیاست‌هایی كه دولت در این چند سال اتخاذ كرد نتیجه‌اش جز این می‌تواند باشد؟ حال هر روز مصاحبه كنیم كه لیست مفسدین اقتصادی داده شده، باید با كسانی كه وام‌های سنگین گرفته و پس نمی‌دهند برخورد شود، ولی كمی انصاف داشته باشیم چه شد مطالبات معوق حدود پنج هزار میلیارد تومانی سیستم بانكی زمان دولت قبلی ظرف این مدت به این عدد نجومی رسیده است؟ مقصر واقعی را شناسایی كنیم سیاست‌های دولت یا سوءاستفاده‌كنندگان یا هر دو.

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین در مجلس، در پایان گفت: من همین را می‌دانم كه اشتغال نیازمند فضای مناسب برای كسب و كار، تدوین سیاست‌های عالمانه و ایجاد فضای مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاری است، وگرنه بر مشكلات افزوده خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین