کد خبر: ۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

امیر قلعه‌نویی: می‌روم کشاورزی می‌کنم اما به استقلال برنمی‌گردم

اگر من در تیم ملی بودم، به جام جهانی صعود می‌کردم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با ابراز تمایل به ادامه حضور در این تیم گفت: فصل آینده حتی اگر واعظی آشتیانی هم در استقلال نباشد و فتح الله‌زاده، قریب یا هر فرد دیگری بیاید به این تیم بر نمی‌گردم و اگر هم پیشنهادی نداشته باشم، می‌روم کشاورزی می‌کنم.

امیر قلعه‌نویی با بیان این مطلب افزود: اگر می‌خواستم در استقلال بمانم سال گذشته زمانی که واعظی آشتیانی دو بار به من پیشنهاد تمدید قرارداد با باشگاه استقلال را داد در این تیم می‌ماندم. برای فصل آینده هم حتی اگر واعظی آشتیانی برود و هر شخص دیگری بیاید مربی استقلال نخواهم شد. بدون شک در این تیم مربیگری نخواهم کرد حتی اگر مدیرعامل بعدی استقلال قریب یا فتح‌الله‌زاده باشد.

وی افزود: سال آینده بدون شک در استقلال نخواهم بود. حتی اگر با تیمی هم قرارداد امضا نکنم یک فصل بیرون می‌مانم و استراحت می کنم اما به استقلال نمی‌روم. فصل آینده اگر با تیمی قرارداد امضا نکنم می‌روم کشاورزی می‌کنم.

امیرقلعه‌نویی که پنجشنبه شب در برنامه نود حضور یافته بود با اشاره به موفقیت تیم فوتبال سپاهان فصل 89-88 را برای این تیم و خود فصلی سخت و پرفشار خواند و با ابراز خرسندی از حضور در تیم سپاهان و شهر اصفهان گفت: در هفته‌های ابتدایی لیگ من و بازیکنان جدید سپاهان با این تیم و جو شهر اصفهان آشنا نبودیم. به‌خاطر همین شروع خوبی در لیگ برتر نداشتیم. در عین حال 4 بازیکن تاثیرگذار تیم ما به نام‌های توره، عماد رضا، عقیلی و نویدکیا نیز در دوران آماده سازی همراه تیم ما نبودند و شرایط ایده آلی نداشتیم. ما فصل را خوب شروع نکردیم و کم کمک به هماهنگی لازم رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه سپاهان فصل گذشته را به عنوان چهارم به اتمام رسانده بود از تحولی 50 درصدی در ترکیب این تیم یاد کرد و گفت: کم‌کم به شرایط ایده آل رسیدیم تا اینکه برای 20 هفته صدرنشین لیگ شدیم، 13هفته باخت نداشتیم و در نهایت به عنوان قهرمانی لیگ که یکی از اهدافمان بود دست یافتیم.

وی خود را مقصر اصلی ناکامی این تیم در پیکارهای آسیایی خواند و گفت: ما در مسابقات لیگ قهرمانان موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم سال گذشته هم که در استقلال بودم تیم خوبی داشتیم اما بدشانسی گریبانگیر ما شد. امسال هم بدشانس بودیم تیم ما کیفیت خوبی داشت اما از فرصت‌های خود به نحو احسن استفاده نکردیم و از این رقابت‌ها حذف شدیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه فوتبال فراز و نشیب دارد از حذف 4 تیم ژاپنی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به نوعی برای توجیه ناکامی تیم سپاهان یاد کرد و گفت: در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فقط 3 نیمه بد داشتیم. یک نیمه اول بازی رفت با العین در اصفهان، 2- نیمه اول بازی با پاختاکور در تاشکند و 3- نیمه اول بازی با العین در امارات در سایر زمان‌های بازی از تمام تیم‌ها برتر بودیم و شایستگی پیروزی را داشتیم.

سرمربی تیم سپاهان اصفهان افزود: موفقیت یعنی اینکه بتوانیم جام را بالا ببریم تیمی که در مرحله گروهی حذف شود با تیمی که جام نگیرد هیچ فرقی ندارد. اینکه تیم‌ها در مسابقاتی چون لیگ قهرمانان از مرحله مقدماتی صعود می‌کنند خیلی خوب است اما اگر نتوانند جام را به دست بیاورند هیچ فرقی با تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی حذف شدند نخواهند داشت.

وی باز هم بحث حضورش در تیم ملی را پیش کشید و با طرح این موضوع که از او در تیم ملی به اندازه کافی حمایت نشده گفت: اگر من در تیم ملی بودم با توجه به شناختی که از این تیم به دست آورده بودم قطعا به جام جهانی صعود می‌کردم اعتقاد دارم اگر علی دایی را هم از تیم ملی کنار نمی‌گذاشتند تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کرد.

قلعه نویی در خصوص فوتبال پاک و ناپاک گفت: من هیچ وقت کلمه پاک و ناپاک را به کار نبرده‌ام. بلکه از دست‌های پشت‌پرده زمانی که در استقلال بود یاد می‌کردم چرا که در آن زمان افرادی بودند که فضای پرفشاری برای ما ایجاد می‌کردند تا من نتیجه نگیریم. تا به امروز حتی یک نفر را هم متهم به پاک بودن و ناپاک بودن نکردم سال گذشته 17 پنالتی برای ما گرفته نشد اما من یک بار از این موضوع و اینکه فوتبال پاک یا ناپاک است یاد نکردم.

وی ادامه داد: در فصلی که گذشت ما 67 گل زدیم که 7 گل آن پنالتی بوده متاسفانه در برنامه تلویزیونی 90 به گونه‌ای جو‌سازی کردند که سپاهان با این پنالتی‌ها به موفقیت رسیده در حالی‌که ما 67 گل زدیم و 3 برابر تعداد این گل‌ها موقعیت گلزنی داشتیم در عین حال 6 تا 7 پنالتی به ضرر ما گرفتند.

سرمربی سپاهان داوران را مظلوم‌ترین و پاک‌ترین قشرحاضر در فوتبال ایران خواند و گفت: در شرایطی که بازیکنان قراردادهای 300 تا 400 میلیونی می‌بندند داوران درآمدهایشان در سال به 3 میلیون هم نمی رسد. در برنامه‌های ورزشی تلویزیون به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بهتر است به گونه‌ای عمل کنند که این مشکلات به حداقل برسد و داوران حرفه‌ای در شغل خود فعالیت کنند.

قلعه نویی ادامه داد: در سطح اول فوتبال دنیا هم گاهی نتیجه‌ها با اشتباهات داوری عوض می‌شود آیا آنجا هم می‌گویند فوتبال ناپاک است. من در این چند سال هیچ چیزی از ناپاکی در فوتبال ندیده ام در این 13 تا 14 سالی که مربیگری می کنم ناپاکی در فوتبال ندیده‌ام بله فشارهایی روی من مربی بوده و گروهی نمی‌گذاشتند کار کنم اما این گروه نقشی در نتایج بازی نداشتند. این آقایانی که از ناپاکی یاد می‌کنند منظورشان با داوری‌هاست قشر زحمت‌کش داوران.

وی گفت: خدا را شکر در مجموعه‌هایی که تا به امروز من کار کرده‌ام نه یک بازیکن دوپینگی حضور داشته و نه با دلالان نشست و برخواست کرده‌ام نه با بازیکنی زد و بند کرده‌ام. این همه آقایان گفتند و این و آن را به ناپاکی محکوم کردند چرا عدله و دلایل محکمه پسندی نیاوردند اگر کسی حرفی می‌زند باید برای حرفش دلیل داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه مدعی شد: این تیم در فصل جاری هزینه خود نسبت به فصل گذشته را کاهش داده و برای جذب بازیکن مدیریت به خرج داده است.

وی در عین حال این باشگاه را الگویی برای دیگر باشگاه‌ها خواند و گفت: ما با صرف هزینه و مدیریت صحیح به هدف خود رسیدیم.

قلعه نویی در خصوص بحث غیر فوتبالی‌ها در فوتبال گفت: اعتقاد دارم تا زمانی که امثال دادکان‌ها، مصطفوی‌ها و عابدینی‌ها در فوتبال هستند باید از این افراد برای مدیریت فوتبال استفاده کنیم. ما مدیران فوتبالی را خانه نشین می‌کنیم و از مدیران غیر فوتبالی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر تیمی که بودم با مدیر آن تعامل داشته‌ام، گفت: تا زمانی که در استقلال بودم با واعظی آشتیانی خیلی راحت کار می‌کردم. در زندگی‌ام فقط از خدا می‌ترسم و هر کجا که لازم باشد حرفم را می‌زنم. فصل قبل زمانی که استقلال در آسیا و ایران بد نتیجه می‌گرفت آقای آشتیانی دو بار از من خواست قراردادم را تمدید کنم و حتی فهرست فصل آینده تیم را نیز بدهم. پایان فصل دیدم نمی‌توانم با افکار مدیرعامل باشگاه خود را هماهنگ کنم به همین خاطر برای اینکه استقلال لطمه نخورد از این تیم جدا شدم.

سرمربی تیم سپاهان یادآور شد: زمانی که مجددا به استقلال برگشتم در کمتر از 11 ماه با کمترین هزینه 2 قهرمانی به دست آوردم و با علی فتح الله‌زاده به عشق استقلال تیمی را بستیم که تا امسال نیز بازیکنانی چون خسرو حیدری، حسین کاظمی، وحید طالب‌لو و ... در آن حضور داشتند.

قلعه‌نویی در خصوص ملاقات خود با رحیم مشایی گفت: من در لابی هتل المپیک با آقای مشایی روبرو شدم و با ایشان سلام علیکی داشتم و گفتگوهای ما بیشتر از 30 ثانیه هم نرسید. شما می‌گویید من زمانی که ایشان را می‌دیدم باید رویم را به طرف دیگر می‌گرفتم؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
آقای قلعه نویی یعنی شما کشاورزی رو اینقدر دست کم گرفتنین فکر نمی کنم به این راحتی باشه که شما هر وقت هیج جا جاتون نشد برید کشاورزی کنید. باید بدونیم گفتن هر گزاره و واژه نیازمند تامل بیشتری است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین