کد خبر: ۹۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲

طرح اصلاح وال استریت در سنا تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سنای آمریکا لایحه اصلاحات وال استریت را به تصویب رسانده است.

مجلس سنا پنجشنبه شب با 59 رای موافق در مقابل 39 رای مخالف یک پیروزی سیاسی نصیب باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا کرد. البته این طرح پیش از قانونی شدن باید با طرح مشابه مجلس نمایندگان آشتی داده شود.

به گزارش بی‌بی‌سی آقای اوباما تصویب این لایحه را یکی از اولویت های داخلی خود قرار داده بود.

این طرح پس از بحران اقتصادی سا‌ل‌های 2007 تا 2009 که دولت آمریکا را وادار به کمک‌های هنگفت به شرکت‌های بزرگ مالی برای جلوگیری از ورشکستگی آنها کرد، تنظیم می‌شود.

آقای اوباما ساعاتی پیشتر به آمریکایی ها قول داده بود که دیگر هرگز مجبور نخواهند بود "بهای اشتباهات وال استریت" را بپردازند و گفت وال استریت سعی کرد این لایحه را نابود کند اما موفق نشد.

آقای اوباما گفت که بخش مالی مکررا تلاش کرده بود این اصلاحات را با استفاده از لابی‌گران و صرف میلیون‌ها دلار تبلیغات مسدود کند. 

وی در بیانیه‌ای که در محوطه کاخ سفید قرائت کرد گفت: "امروز، فکر می کنم منصفانه است بگوییم که این تلاش‌ها شکست خورده است."

پیشرفت لایحه توسط بعضی از جمهوری‌خواهان کند شده بود و آنها موفق به افزودن متمم‌هایی به آن شدند.

این لایحه راه‌های تازه‌ای برای نظارت بر خطرات احتمالی نظام مالی پیش‌بینی می‌کند و انحلال شرکت‌های بزرگ مالی در صورت ورشکستگی آنها را تسهیل می‌کند.

هری رید رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت: این لایحه به وال استریت می‌گوید که دیگر نمی‌توانند با پول دیگران قمار کنند.
این لایحه باید با نسخه‌ای که مجلس نمایندگان در ماه دسامبر تصویب کرده بود آشتی داده شود.

اما بارنی فرنک سرپرست یک هیأت مهم مجلس نمایندگان گفت که آقای اوباما شاید بتواند این لایحه را تا پیش از تعطیل چهار ژوئیه امضا کند.

ریچارد شلبی سناتور جمهوری‌خواه که با لایحه مخالف بود گفت: آثار تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم تا دهه‌ها بر زندگی مردم آمریکا باقی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین