کد خبر: ۹۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

اوباما: آمریکا استراتژی احیای ملی، رهبری جهانی را دنبال می‌کند؛ مسلمان‌ها بخشی از حیات ملی ما هستند

افراطی‌ها می‌خواهند که بین آمریکا و اسلام جنگ در بگیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا احیای اقتصادی و علمی، حضور فعال دیپلماتیک در عرصه بین‌المللی، تقویت روابط با کشورهای متحد و نیز ترویج حقوق و آزادی‌های اساسی در جهان را بنیان استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: افراطی‌ها می‌خواهند که بین آمریکا و اسلام جنگ در بگیرد، ولی مسلمان‌ها از جمله آنهایی که در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می‌کنند، بخشی از حیات ملی ما هستند.»

به گزارش از بی‌بی‌سی، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه طی نطقی در دانشکده افسری ارتش (وست پوینت) در ایالت نیویورک بر اهمیت دیپلماسی فعال آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد. 

باراک اوباما که حدود 6 ماه پیش در همین دانشکده خبر اعزام ۳۰ هزار نیروی دیگر به افغانستان را اعلام کرده بود، در نطق شنبه خطاب به افسران جوانی که با درجه ستوانی فارغ‌التحصیل شدند، گفت: «ایالات متحده استراتژی احیای ملی، رهبری جهانی را دنبال می‌کند.» 

اوباما گفت: «بار این قرن نباید فقط بر دوش سربازان ما بیفتد. (این بار) همچنین نباید فقط بر دوش آمریکا باشد.» 

رئیس‌جمهوری آمریکا، بهبود وضع علمی‌ـ‌‌آموزشی و سرمایه‌گذاری در منابع جدید انرژی را از ارکان مهم استراتژی خود دانست و بر احیای اقتصاد کشورش تاکید کرد. 

وی گفت: «در هیچ مقطعی در تاریخ بشر کشوری که قدرت اقتصادی‌اش رو به زوال گذاشته نتوانسته قدرت سیاسی و نظامی‌اش را حفظ کند.» 

دولت آمریکا پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه دولت فدرال در سال میلادی جاری از مرز یک و نیم تریلیون دلار بگذرد. 

باراک اوباما همچنین حملات تروریستی نافرجام ماه‌های گذشته در کشورش را نشانه تحت فشار بودن شبکه القاعده دانست. 

وی مواردی مانند تلاش ماه گذشته یک آمریکایی پاکستانی تبار برای انفجار بمب در نیویورک که نافرجام ماند را نشانه توسل القاعده به تروریست‌های کم‌تجربه‌ای دانست که به گفته وی، مکان و زمان کافی برای آموزش نداشته‌اند. 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «افراطی‌ها می‌خواهند که بین آمریکا و اسلام جنگ در بگیرد، ولی مسلمان‌ها از جمله آنهایی که در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می‌کنند، بخشی از حیات ملی ما هستند.» 

وی بر حفظ آزادی‌های اساسی در کشورش تاکید کرد و گفت: «القاعده و گروه‌های وابسته افراد حقیری هستند که در سمت غلط تاریخ قرار دارند. آنها رهبر کشور یا دینی را برعهده ندارند. ما نباید هر زمان که تروریستی می‌خواهد ما را بترساند وحشت کنیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین