اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز

تعادل قیمتی بخش قابل توجهی از کالا‌های اساسی  وابسته به واردات است

مجلس و دولت بودجه غذا و داروی مردم را از ۱۸.۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش دادند

مجلس و دولت بودجه غذا و داروی مردم را از ۱۸.۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش دادند
مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بندی از بودجه برای پوشش سایر هزینه‌ها، ۵ میلیارد دلار دیگر از پیشنهاد دولت کاست و سقف بودجه تعیین شده برای واردات کالا‌های اساسی، کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۰ میلیارد دلار تعیین شد. با این حساب دولت در اقدامی بی‌سابقه بودجه این حوزه کلیدی را از ۱۸.۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار کاهش داد. این کاهش بودجه با وجود آن صورت گرفت که رشد بالای ۱۰۰ درصدی قیمت بسیاری از اقلام دارویی در سال جاری انتقاد‌های بسیاری را در پی داشت.
اگر یک دستفروش درآمدش از سال قبل بیشتر باشد باید مالیات بپردازد؟

افزایش عجیب فشار مالیاتی دولت و مجلس به مردم | رشد ۵۸ درصدی بودجه صداوسیما !

بر اساس مفاد برنامه هفتم و ششم توسعه، دولت ملزم بود از طریق کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در بودجه سازمان‌ها و افزایش بهره‌وری این هزینه‌ها را جبران نمایید. اقدامی که انجام نگرفت و دولت را بر آن داشت تا با اسم رمز «درآمد‌های پایدار» هرچه بیشتر به سمت افزایش فشار مالیاتی بر اقشار مختلف مردم حرکت نمایید.
تنها در ۳ ماه ۹ میلیارد تومان سرمایه از کشور خارج شد که از همین ارزپاشی‌ها تامین شد

بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد ارزپاشی کرد و دلار به ۵۵ تومان رسید؛ دلار تا ۶۰ هزار تومان چند روز فاصله دارد؟

بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد ارزپاشی کرد و دلار به ۵۵ تومان رسید؛ دلار تا ۶۰ هزار تومان چند روز فاصله دارد؟
بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارز پاشی کرد و قیمت دلار به اینجا رسید/ تنها در ۳ ماه ۹ میلیارد تومان سرمایه از کشور خارج شد که از همین ارزپاشی‌ها تامین شد/ در  کل ۱۴۰۱ نزدیک ۱۰ میلیارد دلار خروج سرمایه داشته ایم و در سال جاری تنها در سه ماه ۹ میلیارد دلار خروج سرمایه داشته ایم این اعداد بسیار معنی دار است/ آمدن ترامپ مساوی است با بالا رفتن انتظارات تورمی و بالا رفتن خارق العاده نرخ ارز/ اقتصاد کشور دست به ماشه است
ادامه فرافکنی دولت رئیسی: همه چیز تا ابد تقصیر دولت روحانی است!

دولت رئیسی انتظار دارد مردم شکمشان را با آمار‌های غیرواقعی پر کنند!

دولت رئیسی انتظار دارد مردم شکمشان را با آمار‌های غیرواقعی پر کنند!
هرچند سخنان مدیرمسئول کیهان که مدعی شد: «گران شدن دلار و خودرو و پنیر و مسکن و بلیت هواپیما و دارو و مرغ و گوشت و شیر و برنج، ربطی به دولت رئیسی ندارد» چندان محل اعتنا نیست، اما تیم رسانه‌ای و اقتصادی دولت به شکل طنزآمیزی همین راهبرد را در پیش گرفته و در قاموس دولت سیزدهم تمام مشکلات، ضعف‌ها و سوء مدیریت‌های دولت فعلی تا ابد تقصیر دولت قبل است.
بازار فروش لباس زیر دست دوم در ایران رونق گرفت

سهم پوشاک در سبد خانوار از ۷ درصد به ۳ درصد کاهش یافته است

سهم پوشاک در سبد خانوار از ۷ درصد به ۳ درصد کاهش یافته است
در ۲ سال اخیر تعداد قابل توجهی صفحات در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است که اختصاصاً به فروش لباس‌های دست دوم مشغول هستند، کارشناسان کاهش قدرت خرید مردم و رشد فقر را یکی از دلائل عمده این مسئله می‌دانند.
درآمد متوسط یک راننده در ایران نهایتاً ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است

موج مهاجرت راننده کامیون‌ها | حقوق راننده کامیون در آمریکا تا ۵۰ برابر بیشتر از ایران است

موج مهاجرت راننده کامیون‌ها | حقوق راننده کامیون در آمریکا تا ۵۰ برابر بیشتر از ایران است
فیروز خدایی رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور، در گفتگو با آفتاب‌نیوز، رشد اشتیاق رانندگان به مهاجرت را به شرایط معیشتی آنان مرتبط دانست و در این‌باره گفت: ده‌ها عامل از جمله درآمد ناچیز رانندگان، وضعیت جاده‌های فرسوده، کامیون‌های ناایمن و حقوق بازنشستگی ناکافی در این امر دخیل است. درآمد راننده در ایران و یک راننده در اروپا اختلاف فاحشی دارد. به دلیل همین درآمد بهتر، افرادی که شرایط مهاجرت را پیدا می‌کنند، قطعاً این کار را انجام می‌دهند. درآمد ماهیانه یک راننده که مالک نیست در ایران بسته به نوع ماشین (خاور، تریلی، برون مرزی، درون مرزی، ...) متغییر است، اما درآمد متوسط یک راننده در کشور ما نهایتاً ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است. این حقوق هم با در نظر گرفتن این مسئله است که برخی رانندگان گاهاً یک ماه هم به منزل خود نمی‌روند یا در لب مرز یک هفته خواب و انتظار ماشین وجود دارد.
نماینده این شهر حاضر نشد در این باره با آفتاب نیوز گفتگو کند

گم شدن ۲۱۰ میلیارد تومان از ۹۰۰۰ خانواده کولبر در پاوه؛ ماجرا چیست؟

بر اساس برآورد ها، از زمان شکل گیری این فرایند، باید مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به حساب خانوار‌ها واریز می‌شد، با این همه کارگزاران از واریز این مبالغ به بهانه‌های مختلف امتناع کرده اند. در برهه‌ای نیز از مبلغ ۷۰۰ هزار تومان مقرر شده در قانون تنها ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به حساب دارندگان کارت واریز شد، در نهایت کل مبالغ واریزی در خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان می‌باشد و تکلیف بقیه پول مشخص نیست.
احتمالا بین یونیفورم‌پوشان بر سر فروش نفت دعوا شود | با پول مردم در لواسان، کانادا و لندن کاخ ساخته‌اند

هشدار درباره احتمال شکل‌گیری فساد در تهاتر نفت | بخشی از پول فروش نفت و فرآورده از طریق قاچاق بر می گردد

ما طلای سیاه می‌دهیم و به جای آن بنجل چینی وارد می‌کنیم. زمانی که در ایلام ۵۰ دانش‌آموز خودکشی کرده‌اند، توسعه فرودگاه امام وقتی توریستی نداریم چه لزومی دارد؟ رفع فقر و فلاکت مردم مهمتر است یا توسعه این فرودگاه؟ یا مثلاً در قراردادی به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار با سریلانکار به جای نفت مقرر شد که چای دریافت نماییم. فروش نفت اغلب تنها در برابر دلار ممکن است و اختیار دلار هم در دست آمریکا است، کاسبان تحریم به همین دلیل از آتش زدن برجام بسیار خرسند شدند و به زعم بنده دستشان با آمریکا در یک کاسه بود، چون تحریم و لغو برجام امکان دخالت آن‌ها در فروش نفت و فرآورده را فراهم کرد. برخی افراد که در دولت یازدهم و دوازدهم به آن‌ها دولت پنهان گفته می‌شد و در لواسان و کانادا و لندن کاخ ساخته‌اند، فعال شده و نفت کشور را هدف قرار داده‌اند. طبق مفاد برنامه هفتم، نفت دیگر انفال نیست و شرکت‌های متعددی حق ویژه دارند که نفت را بفروشند. جالب آنکه شرکت‌های واسط فروش نفت که با دورزنندگان تحریم در فروش نفت همکاری می‌کنند، اغلب دارای ذینفعان غربی هستند.
در ابتدای دولت رئیسی نیز جایگاه‌های سوخت مورد حمله سایبری قرار گرفتند

هک دوباره جایگاه‌های سوخت؛ چه کسی پاسخگوی این خرابکاری است؟

همایون صالحی رئیس کانون جایگاهداران بنزین سراسر کشور نیز در پاسخ به این سوال آفتاب‌نیوز که آیا مسئولان پس از هک قبلی اقدام خاصی انجام دادند یا خیر، گفت: به هر حال اگر چنین تمهیداتی اندیشیده شده بود، اکنون چنین اتفاقی تکرار نمی‌شد. نمی‌توان کتمان کرد که اگر بحث کارتخوان و سهمیه بندی نبود، چنین اتفاقای نمی‌افتاد، ولی به هر حال مسئولین چنین تشخیص دادند، البته این خوشحالی وجود دارد که روند کار‌ها سریع است و در تعداد زیادی از شهر‌ها جایگاه به مدار برگشته‌اند، بحث اخلال در همه انواع سوختی بوده که دارای سهمیه و کارت بوده‌اند.
آفتاب‌نیوز در گفت‌وگو با مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال کشور بررسی کرد؛

جزئیات تازه از پرونده فساد دبش| ماجرای واردات "چای سنواتی سرطان‌زا" به ایران چیست؟

جزئیات تازه از پرونده فساد دبش| ماجرای واردات
در همایش حمایت از تولید چای ایرانی و حل مشکلات این حوزه به مهمانان چای خارجی هدیه دادند/ در صداوسیما خواستم از مسئله چای دبش صحبت کنم برنامه را قطع کردند و اجازه صحبت ندادند/ واردکنندکنندگان چای برای صنعت چای کشور تصمیم می‌گیرند نه تولیدکنندگان/ وزیر وقت جهاد کشاورزی، رئیس وقت بانک مرکزی و مسئولین گمرکی باید در خصوص مسئله چای دبش پاسخگو باشند
سود خالص شرکت بیمه ایران ۳۰۰ درصد کاهش یافت | زیان انباشته ۴۰۰ میلیارد رشد کرد

سکوت وزارت اقتصاد در برابر زیان ۴۰۰ میلیاردی مهم‌ترین شرکت بیمه ایران!

در سال ۱۴۰۰ سود خالص مجموع بیمه ایران ۶۲۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان بود که برای مجموعه‌ای با ابعاد و سرمایه شرکت بیمه ایران در مقایسه با عملکرد شرکت‌های خصوصی صنعت بیمه، بسیار ناچیز محسوب می‌شود، علی‌رغم وعده‌های داده شده، این مقدار نه تنها افزایش نیافت، بلکه در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان کاهش یافته است. کاهش ۳۰۰ درصدی سود خالص بزرگ‌ترین شرکت بیمه گر کشور نکته مهمی محسوب می‌شود که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. زیان انباشته شرکت بیمه ایران نیز از بیش از ۸۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۶۶۴ میلیارد تومان در ۱۴۰۱ رسیده است. در واقع زیان انباشته شرکت نه تنها کاهش نیافته بلکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رشد کرده است.
جزئیاتی از لایحه بودجه ۱۴۰۳

حمله بی سابقه دولت به جیب خالی مردم| به ازای هر کیلومتر تردد باید عوارض پرداخت کنید!

حمله بی سابقه دولت به جیب خالی مردم| به ازای هر کیلومتر تردد باید عوارض پرداخت کنید!
نیرو‌های مسلح نفت صادر می‌کنند/ به ازای هر کیلومتر تردد در بزرگ راه‌ها باید عوارض پرداخت کنید/ اینفلوئنسر‌های روبیکا از پرداخت مالیات معاف هستند/ بانک‌ها باید ۱ درصد هزینه‌های خود را به ترویج فرهنگ اسلامی اختصاص دهند/  دولت دو برابر درآمد نفت مالیات می‌گیرد/ دستگاه‌های دولتی از این پس خودشان می‌توانند نرخ خدمات را افزایش دهند
وعده افولگرایان برای لغو تحریم‌های ایران بعد از افول اقتصادی آمریکا چقدر واقع بینانه است؟

تئوری مخرب افولگرایان برای اقتصاد ایران!

به نظر می‌رسد تئوری افولگرایان در ایران دارای باگ‌های اساسی است که آثار مخرب آن در اقتصاد کشور به خوبی نمایان است. آمریکا حداقل تا دهه‌ها و به ادعای برخی اقتصاددانان تا حداقل صد سال دیگر نیز کشور پیشرو اقتصادی جهان باقی می‌ماند، کشور‌های مانند چین به دلیل ساختار نادمکراتیک خود دارای تنازعات درونی پیچیده‌ای هستند که آینده اقتصادی آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است، بیلان تجاری چین با آمریکا نیز آنچنان برای چین مهم است و چنان نقش تعیین کننده‌ای در رشد اقتصادی این کشور دارد که پکن حاضر نباشد علی رغم رقابت زیرپوستی آن را فدای برخی خیالات ایدئولوژیک نمایید.
شرکت ملی پالایش و پخش بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان زیان داشته است

بررسی صورت‌های مالی شرکت پلی پالایش و پخش؛ آیا ونزوئلا پول پالایشگاهی که ایران ساخت را پرداخت می‌کند؟

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش این مجموعه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان زیان داشته است.
تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد سرمایه گذاری خارجی مصوب در ایران جذب شد

افغانستانی‌ها با ۳ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران هستند| وعده روس‌ها برای سرمایه‌گذاری صحت ندارد

افغانستانی‌ها با ۳ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران هستند| وعده روس‌ها برای سرمایه‌گذاری صحت ندارد
مساحت کشور سنگاپور تقریباً به اندازه نصف استان گیلان است، این کشور در راستای حکمرانی صحیح رتبه سوم جهانی از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب و موفق شد ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه وارد کشور نمایید. در ویتنام نیز با وجود آنکه قریب ۳ میلیون نفر از شهروندان این کشور در جنگ با آمریکا کشته شدند، اما موفق شد با جذب میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری خارجی زیرساخت صنعتی خود را متحول سازد و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۶ میلیارد دلار انواع کالا به ایالات متحده آمریکا صادر نمایید.
پرطرفدار ترین عناوین
آب و هوا
  • ۱۰.۷۹°
  • ۱۴.۹۹°