اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز

صادق زیباکلام در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

ایران، خاورمیانه و تندروها؛ چه در انتظار است؟

ایران، خاورمیانه و تندروها؛ چه در انتظار است؟
صادق زیباکلام در پاسخ به سوالی در مورد روند فعلی یکدست شدن حاکمیت و خالص‌سازی و حذف اصلاح‌طلبان از ساختار قدرت گفت: من فکر می‌کنم به جزء دمکراسی، دمکراسی و فقط دمکراسی آینده دیگری برای ایران نمی‌توان متصور بود. دلواپسان، جبهه پایداری  و افراطی‌ها امروز خیلی قدرت دارند. در خصوص انتخابات نیز تا آنجا که می‌دانم قاطبه اصلاح طلبان تمایلی به همراهی با انتخابات نداشته‌اند، حالا ممکن است برخی گروه‌ها که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند تمایل به مشارکت داشته باشند، اما  این یک واقعیت است که مردمی که پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان بوده‌اند اگر اصلاح طلبان هم مشارکت کنند در این مورد با اصلاح‌طلبان همراهی نخواهند کرد.
بررسی تنش های اخیر منطقه در گفت وگو با فریدون مجلسی:

منافع ملی، معیشت و توسعه اقتصادی در اولویت قرار دارد | توان دفاعی اگر بر روی فقر مردم استوار شود آسیب‌پذیر خواهد بود

فریدون مجلسی دیپلمات پیشین و تحلیلگر مسائل بین المللی درباره این رخداد‌ها و در پاسخ به آفتاب‌نیوز ضمن دعوت مسئولین کشورمان به عملکردی مبتنی بر سیاست و خردورزی گفت: به شخصه متعلق به نسلی هستم که بر اساس یک تربیت محافظه‌کارانه دیپلماتیک رشد یافته‌ام، بر اساس دیدگاه‌های امثال بنده حفظ منافع ملی، معیشت و اقتصاد کشورو توسعه اقتصادی در اولویت قرار دارد. توسعه قدرت دفاعی و بازدارندگی ما نیز بسیار حیاتی است، اما قدرت دفاعی یک کشور زمانی رشد می‌باید که قدرت اقتصادی توسعه یابد، توان دفاعی اگر بر روی فقر عمومی استوار شود بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. آرزومندم که تصمیم گیرانی که سرنوشت ملت را در دست دارند، اجازه بدهند که امکانات دفاعی  و بازدارندگی کشور در حد همان نام بازدارندگی باقی بماند. تصور اینکه ما می‌توانیم دیگران را نابود کنیم شاید برای برخی شیرین هم باشد، اما این تفکر به واکنش متقابل منتهی خواهد شد.
رئیس مجلس جدیدترین نامزد تصفیه و خالص‌سازی

شریان، پایداری، رائفی‌پور، دولت و موتلفه؛ همه علیه قالیباف؛ ماجرا چیست؟

شریان، پایداری، رائفی‌پور، دولت و موتلفه؛ همه علیه قالیباف؛ ماجرا چیست؟
اخیراً نوروزی از چهره‌های روحانی منتسب به جبهه پایداری و عضو کمیسیون قضایی مجلس مدعی شد که یک شخصی که خود را مشاور قالیباف می‌خواند در بند‌های مختلف مصوبه حجاب دستکاری کرده «او مگر چه کاره است که چنین می‌کند!» با توجه به اینکه مصوبه حجاب برای هسته سخت نظام از اهمیت خاصی برخوردار است، متهم کردن طیف قالیباف به کارشکنی در این باره نوعی تخریب و به اصطلاح عامیانه «زیرآب‌زنی!» او محسوب می‌شود.
آیا مجلس پیگیر ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و ۲.۵ میلیون مسکن بود؟

نوبخت: آیا مجلسیان می‌دانند که تورم گوشت و مرغ به ۹۸ درصد رسیده؟

نوبخت گفت: مجلس محترم مطلع است که مرکز آمار ایران تورم دی ماه را ۴۳.۶ دهم درصد اعلام کرد، آیا مجلس به این گزارش التفات لازم را داشت؟ آیا از تورم ۴۸ درصد مواد خوراکی با خبر هستند؟ آیا با خبر هستند که تورم سالانه گوشت و مرغ بیش از ۹۴ درصد و تورم نقطه به نقطه این دو قلم کالا بیش از ۹۸ درصد است؟ آیا در ۳ سال متوالی که نرخ تورم به گزارش مرکز آمار بالای ۴۰ درصد است، چگونه افزایش حقوق تنها ۲۰ درصد بود، آیا مجلس از بعد نظارتی خود در این مسائل مهم استفاده کرد؟ آیا می‌دانند که کارکنان و بازنشستگان در چه شرایط معیشتی قرار دارند؟ قطعاً می‌توان از ظرفیت‌های مجلس به شکل بهینه‌تری برای کاهش مشکلات معیشتی عمومی و اعمال نظارت هوشمندانه‌تر بر دولت استفاده کرد. از دیگر سو عامل سوم که باز به تضعیف جایگاه مجلس انجامیده این است که برخی از دستگاه‌های کشور به صورت موازی با مجلس قانونگذاری می‌کنند و این از منظر قانون اساسی حتی با تفسیر موسع نه تفسیر مضیق نیز قابل  پذیرش نیست. از این رو حزب اعتدال و توسعه با آگاهی از این جایگاه که می‌شود حداقل بخشی از مطالبات مردم را پیگیری کند در چهارچوب مرام  خودش در این عرصه حضور یافته و هر جا اعضای حزب تایید شده باشد و هر جا افکار همسو با حزب اعتدال و توسعه امکان حضور یافته باشند، حزب اعلام نظر خواهد کرد، البته همچنان منتظر هستیم شورای محترم نگهبان نظر نهایی خود را اعلام نمایید تا در نشست بعدی، رسانه‌های محترم را از حوزه‌های که در آنجا دارای لیست و کاندیدا هستیم  باخبر نماییم.
دوره از انتخابات بسیار محدود‌تر از دوره‌های قبل شده است | تشدید برنامه خالص‌سازی

جبهه پایداری به دنبال پست رهبری است | هیچ حقی برای مردم قائل نیستند

جبهه پایداری به دنبال پست رهبری است | هیچ حقی برای مردم قائل نیستند
صوفی اظهار کرد: به هر حال از سال ۹۸ که مردم از صحنه خارج شدند مملکت رفته رفته به دست همین طیف افتاد و بعد هم در ۱۴۰۰ گر چه آقای رئیسی خود را از این طیف نمی‌بیند، اما وزیرش چنین حرف‌های می‌زند، طبعاً جبهه پایداری دنبال افزایش مشارکت نیست و حتی دنبال آقای خامنه‌ای هم نیستند، این‌ها برای خودشان یک مشی دارند که به عنوان یک فرقه یا هر چه هستند درصدد تحقق هدفشان هستند که آن هدف همان تشکیل حکومت اسلامی است. در راستای این اهداف قصد دارند که آقای قالیباف را  هم از ریاست مجلس کنار بزنند و ریاست مجلس را نیز در دست بگیرند، زیرا مطلوبشان این است که اوضاع را کاملاً خالص کنند. به ویژه که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی برنامه دارد و اگر بتوانند آقای قالیباف را از هم اکنون بزنند برایشان بسیار بهتر است. در این خیال هم هستند که شرایط این کار‌ها کاملاً آماده است و، چون فکر می‌کنند که تغییراتی در بحث رهبری هم ممکن است به وجود بیاید آن پست را هم مد نظر دارند، تا پست رهبری را هم قبضه کنند و کشور را به صورت کامل در قبضه بگیرند. طبعاً در این بین هیچ توجهی به واقعیات اجتماعی موجود و گرایشات نسل جوان ندارند.
در پاسخ به آفتاب نیوز مطرح شد

مدیرمسئول روزنامه جوان: روحانی را به قتل تهدید نکردیم!

مدیرمسئول روزنامه جوان: روحانی را به قتل تهدید نکردیم!
محمد جواد اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان ضمن رد تهدید روحانی به قتل، در این‌باره به آفتاب‌نیوز گفت: در فضای مجازی مطلبی منتسب به آقای روحانی منتشر شد، حالا ایشان گفته بود یا به ایشان منتسب شد، که مجلس خبرگان رهبری ممکن است در مورد رهبری آینده تصمیم بگیرد، یا چنین چیزی. سوال روزنامه جوان این بود که مگر آقای روحانی اطلاعاتی در مورد عمر رهبری دارند و ایشان آیا خبر دارند که چه کسی زودتر از دنیا می‌رود و چه کسی دیرتر، منظور ما این نبود که آقای روحانی زنده است یا خدای نکرده طوریشان بشود. عده‌ای جنجال به پا کردند که آیا روزنامه جوان چه گفته، سوال از آقای روحانی این بود که کسی می‌تواند در مورد عمر دیگران قضاوت کند، که علم غیب داشته باشد، ایشان که علم غیب ندارد.
با تدبیر رهبر انقلاب انقلاب و پختگی سیدحسن نصرالله خطر گسترش جنگ رفع شد

روحانی: هر تلاشی برای براندازی صندوق رأی منجر به براندازی نظام می‌شود

روحانی: هر تلاشی برای براندازی صندوق رأی منجر به براندازی نظام می‌شود
هر نوع تلاش برای بی‌اعتنایی به انتخابات، بازی در زمین مخالفین نظام و کمک به خواست و اهداف آن‌هاست/ همه تلاش ما باید این باشد که صندوق رأی به عنوان مرجع اصلی برای تحول جامعه حفظ شود/ اگر مردم احساس کنند حضور آن‌ها پای صندوق رأی بر زندگی‌شان تاثیر دارد، در انتخابات مشارکت می‌کنند
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در گفت وگو با آفتاب نیوز:

عامل افزایش تعرفه اینترنت، فیلترینگ ظالمانه دولت است | فیلترینگ با حکم دولت رئیسی بود و نه حکم قضایی | اینترنت ایران گران‌تر از ایتالیا

محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در پاسخ به سوالی در مورد ترکیب سهامداری دو شرکت اپراتور تلفن همراه و نوع ارتباط دولت با آن‌ها به آفتاب‌نیوز گفت: سهامدار ایرانسل بنیاد مستضعفان و وزارت دفاع است و اعتماد مبین شرکت سهامدار همراه اول نیز متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. علاوه بر اعتماد مبین ۲۰ درصد از سهام متعلق به دولت و ۲۰ درصد هم سهام عدالت است، در دوره ما این دو مجموعه به صورت غیرقانونی تعرفه‌ها را افزایش دادند و ما با آن‌ها برخورد کردیم و مجبور شدند تعرفه‌ها را به نرخ سابق برگردانند و تعزیرات هم آن‌ها را جریمه کرد. عامل اصلی افزایش بی‌رویه تعرفه اینترنت، فیلترینگ است.
آمار‌های کم سابقه نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در این خصوص نادرست بوده است

نامه سرگشاده نوبخت به رئیسی درباره مطالبات بازنشستگان: اعتبارات متناسب‌سازی حقوق‌ها تامین گردد

نامه سرگشاده نوبخت به رئیسی درباره مطالبات بازنشستگان: اعتبارات متناسب‌سازی حقوق‌ها تامین گردد
محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، نوشت:صرف نظر از تحمیل هزینه‌های سنگین و حتی جبران ناپذیر اجتماعی و فشار‌های ناعادلانه به معیشت و روحیه بازنشستگان عزیز، زمان ان فرا رسیده است تا ارزیابی شود که آیا سیاست اعمال شده دولت محترم که بیش از نیمی از زمان دوره خدمت خود را پشت سر گذاشته، درست بوده است؟ آمار‌های کم سابقه، استناد قاطعی است که سیاست اعلام شده مبنی بر افزایش قدرت خرید بازنشستگان از طریق بهبود متغیر‌های پولی به ویژه تورم که با متوقف کردن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین فراهم می‌شود، در عمل با وجود نرخ‌های تورمی ٤٥ درصدی و رشد حقوق ٢٠ درصدی، نادرست و برای همه کارکنان دولت، به ویژه بازنشستگان زیان بخش بوده است.
ناآرامی‌های میبد پس از قتل یک جوان ایرانی به دست یکی از اتباع

ورود افغانستانی‌ها به ۵۶ شغل محدود می‌شود

ورود افغانستانی‌ها به ۵۶ شغل محدود می‌شود
جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با نگاهی انساندوستانه و پذیرش اتباع به عنوان مهمان با این مسئله برخورد کرد. با این همه سیاستگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که منافع ملی با خطر مواجه نباشد به هر حال برخی اتباع مشاغل ایرانیان را تصاحب کرده‌اند و این عرصه نیازمند ساماندهی است. ۵۶ رسته شغلی در نظر گرفته شده که ورود اتباع در آن‌ها محدود می‌شود، دستگاه‌های مربوطه نیز باید ورود پیدا کنند، البته محدودیت مشاغل اکنون نیز از نظر قانونی وجود دارد و با ید اجرا شود در قانون جدید مشاغل دیگری هم برای محدودیت ورود اتباع در نظر گرفته شده است.
شفاف اعلام کنید فساد و سوءاستفاده متهمان، با تبانی چه مقاماتی و در چه زمانی اتفاق افتاده

منبع نزدیک به دولت روحانی: پرونده فساد واردات چای را در محضر ملت منتشر کنید

منبع نزدیک به دولت روحانی: پرونده فساد واردات چای را در محضر ملت منتشر کنید
یک منبع نزدیک به دولت یازدهم و دوازدهم گفت: از قوه قضائیه تقاضا داریم پرونده فساد واردات چای را در محضر ملت منتشر کند تا حقایق برای مردم روشن شود.
آفتاب نیوز در گفت وگو با فاضل میبدی بررسی کرد

جنجال بر سر حضور جبهه پایداری و یاران مصباح یزدی در جریان انقلاب

جنجال بر سر حضور جبهه پایداری و یاران مصباح یزدی در جریان انقلاب
درست زمانی که شریعتی زیر ضرب ساواک قرار داشت رسالت مهم مصباح یزدی مقابله با دکتر شریعتی بود/ بهشتی به مصباح گفت: روش شما جوان‌ها را از دین فراری می‌دهد/مصباح در دهه ۵۰ و ۶۰ ارتباطی با امام نداشت و وارد مسائل انقلاب نیزی نمی‌شد/ امام در سال ۵۷ جشن نیمه شعبان و چراغانی را به حرمت خون شهدا تحریم کرد، اما آقای مصباح و انجمن حجتیه مراسم جشن و چراغانی بر پا کردند/ یکی از دوستان گفت: من را از موسسه آقای مصباح اخراج کردند، چون رفتم جبهه/ امام فرمودند جای مصباح چی‌ها در سپاه نیست/ آقای مصباح با رهبری و آقای رفسنجانی خیلی رابطه خوبی نداشت
محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز مطرح کرد؛

تندروها به نظام ضربه می زنند| آیا مردم با سومین انتخابات هم قهر می کنند؟

تندروها به نظام ضربه می زنند| آیا مردم با سومین انتخابات هم قهر می کنند؟
سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص احتمال مشارکت پایین در انتخابات به آفتاب‌نیوز گفت: این یک واقعیت است که مشارکت بالا در انتخابات‌ها موجب بالا رفتن مشروعیت نظام می‌شود، طبیعتاً هر شخص، گروه یا سازمانی نیز که باعث شود مشارکت پایین بیاید در واقع به نظام ضربه زده است،
یک مدیر فنی و حرفه‌ای، انتقاد از انتصاب خود را ضربه به نظام و روحانیت خواند!

شکایت یک مدیر دولت رئیسی از آفتاب‌نیوز؛ مردم قضاوت کنند!

شکایت یک مدیر دولت رئیسی از آفتاب‌نیوز؛ مردم قضاوت کنند!
نکته جالب و عجیب‌تر اینکه مدیری که شاکی آفتاب‌نیوز شده، در زمانی که مدیرکل فنی و حرفه‌ای قزوین بوده، همزمان طی حکمی از سوی رئیس وقت سازمان با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای قم منصوب شد. البته وی مدعی است که کمتر از یک ماه به صورت همزمان دو سمت داشته است. در حالی که برخی دیگر از مسئولان سازمان به این رسانه گفته‌اند که حدود چهار ماه به صورت همزمان مدیرکل فنی و حرفه‌ای قزوین و سرپرست قم بوده است. این حکم نیز انتقاد خبرگزاری‌های رسمی کشور و رسانه‌های محلی قزوین را در پی داشت.
طبری طی ۲۰ سال از مقامات ارشد قوه قضائیه بوده است

پرونده ملی اکبر طبری؛ «توصیه‌های مقامات» و بهت مردم!

اگر این ادعا که طبری بیشتر ۴۵ ماه حبس را در مرخصی بوده را به حساب بدخواهان و غرض‌ورزی بگذاریم، باید پرسید وقتی  در کشور ما برای سرقت ۳ بسته بادام هندی توسط پدر ۴۵ ساله ۳ فرزند حکم ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق صادر می‌شود (حکم دادگاه در رسانه‌ها منتشر شد) چگونه طبری بعد از تنها ۴۵ ماه از زندان برون شده؟ آیا نمی‌توان مدعی شد که او تنها به اندازه سرقت ۱۴ بسته بادام هندی حبس کشید؟ آیا می‌توان از طریق بازی با کلمات حقوقی و پاسخ‌های عجیب مردم را قانع کرد؟
روحانیت که روزگاری مرجع درد‌های مردم بود، امروز سعی در توجیه مشکلات دارد

حامیان دولت رئیسی: مردم ایران زیاد غذا می‌خورند!| واکنش‌ها: نمک بر زخم مردم نپاشید!

حامیان دولت رئیسی: مردم ایران زیاد غذا می‌خورند!| واکنش‌ها: نمک بر زخم مردم نپاشید!
روحانیت که روزگاری مرجع درد‌های مردم بود، امروز کارش به جایی رسیده که از منبر نماز جمعه، سعی در توجیه نادرست و وارونه مردم به تمکین در برابر مشکلات می‌کند. تا اینجا را هم شاید بشود نادیده گرفت، ولی هنگامی که این توجیه حالت نمک پاشیدن بر زخم پیدا می‌کند، قابل تحمل نخواهد بود.
نرخ تورم در دولت رئیسی به بالای ۶۰ درصد رسیده است

کارنامه‌سازی برای دولت رئیسی

دولت رئیسی همواره مدعی کاهش نرخ تورم و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم در دو سال اخیر بوده است، اما گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی، ادعا‌های مقامات دولت را رد می‌کنند.
تحریم‌ها، ایران را از بسیاری درآمد‌های روزانه خود محروم کرد

هزاران میلیارد خسارت به مردم در برابر کدام دستاورد؟

در واقع ایرانیان اثر تحریم‌ها را در جزء به جز جزئیات زندگی روزمره اعم از اجاره‌خانه، خرید مایحتاج زندگی، حمل و نقل،. با تمام وجود احساس کرده اند. با در نظر گرفتن میانگین GDP و پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور محاسبه خسارت تحریمی، تورم در طی ۱۷ سال خود به تنهایی بر ۲۰۰۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود. این مبلغ به اضافه خسارت وارده بر صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، ... در مجموع و در خوشبینانه‌ترین حالت بر ۴۰۰۰ هزار میلیارد دلار بالغ می‌شود. دروغ بودن نظریه تکرارشده‌ای که معتقد است تحریم بسیار بی‌اثر است و اگر مدیران ارزشی جهادی در راس کار باشند، زندگی مردم گلستان می‌شود، به نظر بسیاری از کارشناسان این روز‌ها بیش از گذشته به اثبات رسیده است.
"راهی وجود ندارد، مگر آنکه حاکمیت تحولات بزرگی را رقم بزند"

تنور انتخابات چگونه گرم می‌شود؟

صوفی گفت: در شورای مرکزی خانه احزاب با بسیاری از دوستان اصولگرا که گفتگو می‌کنیم، آن‌ها نیز در جلسات خصوصی اذعان دارند که هیچ راهی وجود ندارد، مگر آنکه حاکمیت یک تحولات بزرگی را رقم بزند. اگر در حوادث سال گذشته با تدبیر بیشتری عمل می‌شد، شاید می‌شد تا حدی وضعیت بحرانی کنونی را التیام بخشید. در حال حاضر میان طیف‌های گسترده سیاسی از جمله بخش بزرگی از اصولگرایان نیز اجماع مرکب وجود دارد که اولاً اوضاع کشور بد است، دوماً وضعیت فعلی قابل دوام و ادامه دادن نیست و ثانیاً باید یک فکر بسیار اساسی برای تغییر سازوکار‌های اداره کشور صورت گیرد.
چرا حاج محسن به بازی گرفته نمی شود

حذف بی سروصدا و بدون اخراج محسن رضایی از ساختار دولت!

رضایی این روز‌ها به سفر‌های حاشیه‌ای مانند سفر به نهاوند و البته توییت کردن مشغول است و نظرات او مثلاً در مورد یک فیلم یا پیام تبریک و تسلیت وی گاهاً منتشر می‌شود. وی در مقابل شایعه‌ها، استعفا و حضور در انتخابات مجلس را فعلاً تکذیب کرده است، مبدع نظریه فدرالیسم اقتصادی با توجه به عدم اقبال عمومی امکان رای‌آوری ندارد و از سوی دیگر، هیچ جریان سیاسی نیز علاقه‌مند به پذیرفتن‌اش در جمع خود نیست. ظاهراً همین مسئله در تشدید انزوای رضایی در دولت موثر بوده است.
مرز ایران و افغانستان در آینده نیز احتمالاً آبستن تنش‌های بسیاری است

از تحریم، حمله موشکی و تخریب سد کجکی تا مدارا  و گفت‌وگو؛ ایران با طالبان چه کند؟

در حال حاضر دو دیدگاه مختلف در صحنه کارشناسی بین‌الملل کشور در مقابل هم صحنه‌آرایی کرده‌اند، یک دیدگاه معتقدند که طالبان یک حکومت نیست، بلکه یک گروه چریکی است و ایران نباید مستقیماً با این گروه درگیر شود و چاره‌ای جزء تحمل و رفتار کجدار و مریز وجود ندارد. در مقابل برخی نیز اظهار کردند که طالبان معتقد است جمهوری اسلامی ایران بر اثر تحریم و مسائل داخلی و بین‌الملی ضعیف شده است و به همین دلیل با این اقدامات درصدد باجگیری سیاسی از ایران است و در صورتی که از ایران پاسخی قاطع دریافت نکند، در آینده حتماً جری‌تر خواهد شد.
ناکارآمدی دولت انقلابی و خیز قالیباف برای ریاست جمهوری

فیدلیتی گیت و جدایی باقر از ابراهیم؛ سناریوی دولت ۴ ساله

با وجود اختلاف  دو قوا، اما هم وزرای مختلف در کابینه و هم بخش‌های از نمایندگان اتحاد‌ها و ائتلاف‌های مختلفی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد این اختلاف‌ها بیش از آنکه به دو قوه مرتبط باشد، اختلاف دو لیدر سیاسی اصولگرایان یعنی محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی باشد.
ایران هر سال بیش از ۸ میلیارد دلار به اتباع افغانستان یارانه پرداخت می‌کند

آیا اخراج ۸ میلیون تبعه افغانستان به معجزه اقتصادی می‌انجامد؟

آیا اخراج ۸ میلیون تبعه افغانستان به معجزه اقتصادی می‌انجامد؟
با مقاومت هر روزه طالبان در برابر تامین حقابه هیرمند که به تخلیه صد‌ها روستا و تهدید هزاران روستان، شهر و شهرک دیگر در ایران انجامیده، میزان تقاضا در سطح افکار عمومی برای انجام اقدامات قهری‌تر در حال افزایش است. بازگشت یکباره چند میلیون تبعه این کشور به افغانستان می‌تواند طالبان را با دردسر‌های قابل توجهی روبه رو نمایید. به ویژه احتمال جذب هزاره‌های ناراضی از طالبان به جنبش‌های ضد این گروه وجود دارد.
در حمایت از طالبان به جای آمریکاستیزی حقابه را طلب می‌کردید

چرا طالبان رئیسی را جدی نمی‌گیرد؟| رئیس مرکز مطالعات آب: طالبان سریز آب هیرمند را به دشت می‌ریزد اما به ایران نمی‌دهد!

چرا طالبان رئیسی را جدی نمی‌گیرد؟| رئیس مرکز مطالعات آب: طالبان سریز آب هیرمند را به دشت می‌ریزد اما به ایران نمی‌دهد!
مسئله‌ای که انتقاد‌های زیادی را در پی داشت، حمایت‌های گسترده طیفی تندرو از حاکمیت از سرکار آمدن طالبان بود، آن‌ها طالبان را جنبش اصیل منطقه خواندند و حمایت‌های مختلفی به این گروه عرضه داشتند، اما در مقابل تنها خواسته از آن‌ها آمریکاستیزی بود و تامین حقابه هیرمند جای در میان این مطالبات نداشت.
در حاشیه ادعای رحیم‌پور ازغدی علیه حسن روحانی

جاسوس‌ها بیشتر شبیه «ازغدی»‌ها هستند یا «روحانی»‌ها؟

برخی نهاد‌ها معمولاً روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و سیاستمداران دلسوزی که موقعیت خود را به خاطر می‌اندازند و برای حفظ منافع ملی زبان به انتقاد از سیاست‌های رسمی می‌گشایند را اغلب متهم می‌کنند که عامل خارجی هستند، در حالی که منطقاً هیچ جاسوسی نباید شکل و شمایل اصلاح‌طلبانه و منتقدانه داشته باشد، بلکه جاسوسان باید افرادی افراطی، به شدت خودی و دارای پوشش مناسب باشند. حسن رحیم‌پور ازغدی که به دروغ مدعی شده بود علیرضا اکبری عضو ستاد روحانی بوده و از این جاسوس‌ها دور و بر او زیاد است، فرصت مغتنمی است تا یک بار برای همیشه این سوال مطرح شود که جاسوس‌ها بیشتر شبیه رحیم‌پور ازغدی‌ها هستند یا روحانی‌ها!
حمله به رسانه‌ها و بستن فضای نقد، راهبرد ۱۴۰۲ دولت برای خفه کردن صدای منتقدان؛

شکایت رگباری دولت رئیسی علیه آفتاب‌نیوز؛ چرا دولت به دنبال محدودیت رسانه‌هاست؟

بانک مسکن، موسسه بیمه ایران و سازمان خصوصی‌سازی از جمله شکات جدید آفتاب‌نیوز هستند. البته برخی نهادها و ارگان‌های دولتی دیگری نیز در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص عملکرد آنها در آفتاب‌نیوز، تهدید به شکایت کرده بودند که تاکنون ثبت نشده است. علاوه بر این شکایت و تهدیدها، درخواست‌هایی زیادی نیز مبنی بر حذف برخی اخبار و گزارش‌های انتقادی از خروجی سایت مطرح می‌شود!
رئیسی با این تیم اقتصادی موفق نمی‌شود

در تیم اقتصادی دولت باید خانه تکانی جدی صورت گیرد؛ صبر هم حدی دارد

در تیم اقتصادی دولت باید خانه تکانی جدی صورت گیرد؛ صبر هم حدی دارد
بسیاری بر این باور هستند که سید رضا فاطمی امین وزیر صمت شخصی است که در واقع باید در صدر لیست تغییرات قرار می‌گرفت. جهش قیمت در محصولاتی مانند خودرو، کاهش صادرات و رکود دامنگیر در صنعت از جمله این دلائل ذکر شده است. یک فعال رسانه‌ای مدعی شد که همسر مشهدی آقای فاطمی امین از جمله اقوام آقای رئیسی است و وی به همین دلیل تا کنون برکنار نشده است، ادعای که از سوی وزارت صمت تکذیب شد.
یک کارشناس در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز: سیستم هوشمند تشخیص چهره احتمال خطا دارد

حالا دوربین‌ها وارد می‌شوند؛ طرح جدید مقابله با بی‌حجابی و احتمال خطای فناوری تشخیص چهره

حالا دوربین‌ها وارد می‌شوند؛ طرح جدید مقابله با بی‌حجابی و احتمال خطای فناوری تشخیص چهره
در روزهای اخیر فرمانده نیروی انتظامی، استفاده از «ابزار و دوربین های هوشمند» را تایید کرد گفت: «با  استفاده از ابزار و دوربین‌های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع خواهند کرد.»
پرطرفدار ترین عناوین
آب و هوا
  • ۱۴.۹۹°
  • ۱۴.۹۹°