کد خبر: ۱۰۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲

معاون آموزشی وزارت علوم: حجاب نمی‌تواند معيار نمره دانشجو باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین نادری‌منش در پاسخ به این سوال که آیا به گفته آیت‌الله جنتی، امام‌جمعه موقت تهران رعایت حجاب می‌تواند یکی از معیارهای سنجش دانشجو باشد، گفت: ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، چون همه معیارها در بحث نمرات امتحان‌هایی است که در پایان ترم از دانشجویان گرفته می‌شود، که بر مبنای آن میزان علم‌اندوزی دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین ما اصلا نمی‌توانیم نمره کسی را به دلیل دیگری به غیر از صلاحیت علمی کم کنیم، چون هر چیزی جای خودش را دارد. 

وی با تاکید بر اینکه این مسأله می‌تواند استاید دانشگاه‌ها را در بحث‌های آموزشی دچار مشکل کند، افزود: برای مثال نمره ریاضی نمره ریاضی است و ما نمی‌توانیم نمره چیز دیگری را به جای ریاضی به دانشجو بدهیم، و این خلاف عدالت است چرا که هر چیزی جای خودش را دارد و اگر ما در دانشگاه‌ها مشکلی در بحث حجاب داریم راه‌کارش این نیست و نباید مسائل را این‌گونه مطرح کنیم. 

نادری‌منش افزود: جوانان ما بسیار جوانان معتقدی هستند و در نگاه کلان مشکلات زیادی ندارند. همچنین دانشجویان ما دارای هویت ملی مذهبی هستند، به همین دلیل، ما در دانشگاه با مشکلات جدی‌ای در زمینه حجاب مواجه نیستیم. 

دبیر شورای نگهبان در آخرین خطبه نمازجمعه تهران با انتقاد از عملی نشدن مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد مسأله حجاب، پیشنهاد کرد برخورد با بدحجابی از دانشگاه‌ها آغاز و حجاب شرط اصلی گزینش دانشجویان باشد. 

به گفته او، چون دانشجو نمره می‌خواهد، بنابراین ناچار است حجاب را رعایت کند. جنتی بعد از این پیشنهاد از مسئولان خواست هرچه سریعتر دستور دهند تا این اقدامات در دانشگاه‌ها انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین