کد خبر: ۱۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱

معاون اول رئیس‌جمهوری: آب را از خلیج‌فارس یه کرمان می‌آوریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از ظهر امروز با حضور معاون اول رئيس جمهوری، وزير نيرو، رئيس سازمان توسعه برق ايران و جمعی از مسئولان استانی نيروگاه سيكل تركيبی گاز و بخار كشور در كرمان بهره‌برداری شد. 

محمدرضا رحيمی در مراسم بهره‌برداری از اين نيروگاه اظهار داشت: عمده هزينه و كار اين نيروگاه در دولت نهم و دهم شكل گرفته و اين كار بزرگ كه از كارهای بزرگ سطح جهان است و در كشور نيز يكه‌تاز بوده، به دست مهندسان وزارت نيرو شكل گرفته است كه بايد اين مسأله و كار بزرگ ابلاغ شود. 

رحيمی خاطرنشان كرد: اين كار عظيم و غرورآفرين را مهندسان ايرانی خلق كرده‌اند و لازم بود برای افتتاح اين نيروگاه خبرنگاران خارجی نيز حضور داشته باشند. 

وی با بيان اينكه وضعيت برق استان كرمان مناسب است، اظهار داشت: مردم استان كرمان از بی‌آبی رنج می‌برند كه بنا داريم آب را از خليج‌فارس و دامنه زاگرس به كرمان انتقال دهيم. 

رحيمی افزود:‌ ما امروز در دولت اين امر را مطرح می‌كنيم و ان‌شاءالله مي‌توانيم، آب شرب و بخشي از آب كشاورزي را به مردم پهناورترين استان كشور برسانيم كه به تنهايی وسعت استان كرمان از كشور سوريه بيشتر است. 

وي گفت:‌ امروز نيروگاه سيكل تركيبي كرمان را افتتاح كرديم و در آينده نه چندان دور و در همين دولت آب را از نقاط دوردست به كرمان انتقال می‌دهيم. 

در سفر امروز محمود احمدی‌نژاد به استان کرمان، امام جمعه کرمان نسبت به نابودی این استان به‌دلیل بی‌آبی هشدار داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین