قبل از ورود به این حوزه سوالی که برای همه افراد پیش میآید این است که ویدئو وال چیست و آیا این نمایشگرها ارزش سرمایه گذاری دارند؟ در این مقاله قصد داریم از دید اقتصادی، بازار سرمایه گذاری و تبلیغاتی با تلویزیونهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.
نمایشگر دیجیتال تنها بستری برای تبلیغات و معرفی برند به حساب نمیآید. با مدیریت درست میتوان این نمایشگرها را به فرصتی طلایی برای درآمد زایی تبدیل کرد. خرید این تابلوهای دیجیتالی با یک تیر دو نشان زدن است. جذابیت بصری که توسط این فناوری نوین ایجاد میشود؛ تا ۵۰ درصد نرخ یادآوری برند را بالاتر میبرد. کیفیت بالای تصویر باعث میشود تا امکان هدف گیری لحظهای برای مخاطبان فراهم شود.
آمار بازدید از این ویدئو والها در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات محیطی بسیار بالاتر است. نرخ تبدیل بازدیدها به مشتریان بالقوه نیز باعث شده که در نهایت حاشیه درآمدی و سود خالص بالاتر رود.
گزارشهای موجود نشان میدهد که هر ساله آمار فروش نمایشگرهای دیجیتال نرخ صعودی در حال پیشروی است. پیش بینی میشود که در انتهای سال ۲۰۲۵ این عدد از مرز ۶.۵ میلیارد دلار نیز عبور کند. رسیدن به این اعداد و ارقام با نرخ جذب مشتری بالا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب چندان هم دور از انتظار نیست. امروزه در کلان شهرهای کشورهای پیشرفته در خیابانها و مراکز خرید، نمایشگرهای دیجیتال نصب شدهاند.
کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. نرخ استفاده از این نمایشگرها در کشور ما نیز روز به روز در حال افزایش است. به دلیل محدودیتهای موجود در واردات و نوسانات بازار ارز و دلار، این روند با سرعت کمتری پیشروی میکند.
در دنیا امروزه دیجیتالی، روشهای تبلیغاتی نوین تنها بار تبلیغات و معرفی برند را بر عهده ندارند. این نمایشگرها میتوانند به یک منبع درآمد پایدار و سودده برای صاحبان خود تبدیل شوند. نمایشگر دیجیتال با ویژگیهای منحصربهفرد خود امروزه به یکی از راههای سرمایه گذاری کم ریسک به حساب میآید.
این نمایشگر میتواند محتواهای ویدیویی و تصویری را با کیفیت بالا به طور پیوسته نمایش دهد. تابلوهای دیجیتالی در سطح شهر، فروشگاهها، مراکز خرید، ایستگاه مترو، نمایشگاهها نصب میشوند. ipاستاندارد در تجهیزات الکترونیکی بیرونی مثل تلویزیونهای شهری، مقاومت این دستگاهها در برابر گرد و غبار و شرایط مختلف آب و هوایی را تضمین میکند. از مزایای سرمایه گذاری در خرید نمایشگرهای دیجیتال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
نمایشگر را میتوان به صورت ساعتی، هفتگی و حتی ماهانه به برندهای دیگر برای نمایش تبلیغات اجاره داد. اکثر برندها به جای خرید و نصب نمایشگر انحصاری برای خودشان، اجاره برای مدت مشخصی را ترجیح میدهند. نصب بیلبورد دیجیتال در محلهای شلوغ و پرتردد شهر باعث میشود تا نرخ اجاره حتی به چند صد میلیون نیز برسد.
با خرید نمایشگر دیجیتال، صاحب کسب و کار میتواند به بستری دائمی برای تبلیغ برند خود دست پیدا کند. به جای هزینه کردن مداوم و امتحان روشهای مختلف تبلیغاتی با این تابلو ها، میتوان کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کرد. شاید در ابتدا هزینه خرید و نصب این نمایشگرهای دیجیتال زیاد باشد؛ اما باعث میشود تا سالها از صرف هزینههای گزاف برای تبلیغات جلوگیری شود. برای به روزرسانی محتوای تبلیغاتی در این تابلوها با چند کلیک و در کوتاهترین زمان میتوان این کار را انجام داد. در حالی که به تغییر محتوا تبلیغاتی در بنرهای چاپی به معنی سفارش تبلیغ از اول و صرف هزینه بیشتر است.
همکاری با شرکتهای تبلیغاتی یکی از راحتترین راههای کسب درآمد از نمایشگرهای دیجیتال است. با این کار صاحب نمایشگر، دیگر دغدغه پیدا کردن مشتری و عقد قرار داد با مشتریان را ندارد. شرکت تبلیغاتی نمایشگر را در زیر مجموعه شرکت خود قرار میدهد و بدون دخالت فرد کارهای مربوط به اجاره و پخش محتوا انجام میشود. از سود به دست آمده، طبق توافق صورت گرفته، درآمد مشخصی به هر دو طرف تعلق میگیرد.
تنها کیفیت نمایشگر است که سرمایه گذاری در این حوزه را به یک راه پر بازده تبدیل میکند. برای دستیابی به نمایشگر با کیفیت، اما با قیمت مناسب، دیاکو بهترین انتخاب است. این مجموعه با بیش از یک دهه سابقه در تولید و فروش انواع نمایشگر ها، یکی از برندهای خوش نام در سطح کشور به شمار میرود. کیفیت بالای محصولات این مجموعه و مشاورههای تخصصی کارشناسان باعث شده تا پروژههای دولتی و خصوصی متعددی را با موفقیت به سرانجام برساند.
در دنیای پر شتاب امروزه، نمایشگرهای دیجیتال تحولی عظیم در چهره شهر و صنعت تبلیغات ایجاد کردهاند. اما این تنها مزیت این نمایشگرها نیست. نمایشگرهای دیجیتالی امروزه به عنوان یکی از سود آورترین سرمایه گذاریها با ریسک شکست پایین به حساب میآیند. در واقع شما با خرید این نمایشگرها همزمان با تبلیغات برند خود، میتواند کسب درآمد کنید.