پایگاه خبری آفتاب
۲۴ /خرداد /۱۴۰۵
Sunday 14 June 2026
کد خبر:۱۰۰۵۱۵۰
۲۳:۵۶
۱۴۰۴/۰۵/۱۱

مصرف منظم آجیل، کلید تقویت حافظه و کاهش ریسک آلزایمر

مصرف منظم آجیل، کلید تقویت حافظه و کاهش ریسک آلزایمر
مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه آجیل می‌تواند به بهبود عملکرد حافظه کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.
۲۳:۵۶
۱۴۰۴/۰۵/۱۱
به گزارش آفتاب نیوز،

پژوهشگران دانشگاه هاروارد در یک مطالعه گسترده دریافتند که ترکیبات مغذی موجود در آجیل مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید‌های چرب امگا-۳ و ویتامین E نقش مهمی در حفاظت از سلول‌های مغزی و کاهش التهاب دارند.

این مطالعه که روی بیش از ۷۰۰۰ بزرگسال انجام شد، نشان داد افرادی که حداقل سه بار در هفته آجیل مصرف می‌کنند، حافظه بهتری دارند و روند کاهش شناختی در آنها کندتر است.

دکتر نیما رضایی، متخصص نورولوژی، در گفت‌و‌گو با بهداشت نیوز گفت: «آجیل‌ها به دلیل داشتن ترکیبات مغذی می‌توانند به محافظت از سلول‌های مغزی کمک کنند و خطر بروز بیماری‌های دژنراتیو مانند آلزایمر را کاهش دهند.»

وی توصیه کرد که مصرف متعادل و منظم آجیل به همراه سبک زندگی سالم، می‌تواند بخش مهمی از برنامه پیشگیری از اختلالات شناختی باشد.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
برچسب‌ها:
آلزایمر
ارسال پیام
captcha