کد خبر: ۱۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
با صدور بیانیه‌‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و پانزدهم خرداد

جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم: پرهیز از جنجال‌آفرینی، دل امام عزیز را شاد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم با صدور بیانیه‌‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و پانزدهم خرداد تاکید کرد: اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه و پرهیز از جنجال‌آفرینی، دل امام عزیز را شاد می‌کند.
 
متن این بیانیه به‌شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

بار دیگر چهاردهم خرداد ماه فرا رسید و یاد و خاطره آن یار سفرکرده و آن امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها، گستره دل‌ها را فرا گرفت. با آن‌که سال‌ها از رحلت جانگدازش می‌گذرد، یادش برانگیزاننده فطرت‌های پاک به راستی و خداجویی، بیشتر زنده و ابعاد نهضت عظیمش گسترده‌تر می‌شود. امام که در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، روح خدا در کالبد زمان بود و عشق به او، عشق به همه‌ خوبی‌هاست، تحقق اسلام ناب محمدی و عدالت علوی را فریاد زد و شوکت فرعونی دولت‌های استکباری به ویژه آمریکا و اسراییل را در هم شکست و روح تازه‌ای در تن امت دمید. 

گذشت زمان نشان می‌دهد مدیریت امام که با درایت و هوشمندی فراوان همراه بود، انقلاب را به سان چشمه‌ای زلال به دست نسل امروز سپرده است. نیز هدایت‌گری آن امام خوبی‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... باعث شد آهنگ پیشرفت انقلاب فزونی گیرد و هر سال شاهد شکوفایی آن پیشرفت‌ها در عرصه‌های گوناگون باشیم. مبارزه و برخورد ریشه‌ای و فراگیر آن عزیز سفر کرده با فتنه و فتنه‌انگیزی نیز امری ستودنی و فراموش‌نشدنی است. 

آری، بررسی فتنه‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد بیشترین حملات آن‌ها، به اصل مترقی و متعالی ولایت فقیه بوده است؛ چه آن‌که فتنه‌گران به خوبی می‌دانستند با حضور ولایت فقیه هیچ گاه به اهداف خود نائل نخواهند شد؛ چنان ‌‌که در حوادث سال گذشته، هوشمندی و درایت بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توانست کشتی انقلاب را از ورطه خطرها و موج‌آفرینی‌ها نجات دهد و به ساحل امن برساند. آن‌چه در اندیشه امام و رهبری اهمیت حیاتی دارد وحدت و همدلی مسلمانان، ضرورت شناخت دشمن و ترفندها و حیله‌های او در یک کلمه «بصیرت» است. 

اکنون در سالگرد رحلت امام عزیز، شایسته است آحاد امت اسلامی، به ویژه نخبگان و فعالان سیاسی در اندیشه‌های امام با نظری دقیق، نظر بیفکنند و با اتحاد و همدلی دشمنان انقلاب را در رسیدن به اهداف خود ناامید کنند. 

امروز، اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه و پرهیز از جنجال‌آفرینی، و نیز مبارزه جدی و مقتدرانه مسئولان با فتنه‌گران، دل امام عزیز را شاد می‌کند و عزت ایران و ایرانی را دوچندان می‌سازد. 

جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، ضمن عرض تسلیت بییست و یکمین سالگرد رحلت ملکوتی امام (قدس سره ) از عموم ملت ایران دعوت می‌کند همچون سال‌های گذشته با حضور پرشور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دیگربار یاد آن عزیز سفر کرده را زنده بدارند و با آرمان‌های او تجدید عهد نمایند. نیز به همین مناسبت مجلس یادبودی از طرف جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در شب چهاردهم خرداد ماه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود. 

از عموم علما، فضلا، طلاب محترم و مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم رسانند. سلام و درود خدا بر آن عبد صالح که یاد و خاطره‌اش همواره جاویدان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین